PHP, (Loop) Tussen liggende maanden invullen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

BPG

BPG

17/04/2007 00:28:00
Quote Anchor link
Hey Php Collega's!

Ik zit hier ff met een probleempje, en zit me nu al 2 avonden blind te staren maar het lukt me niet een oplossing te vrienden. Ik heb een string met gegevens, maanden en tijden

Vroobeeld string:
januarie T.M April: 10.00 - 18.00

Met strstr zoek ik in deze string naar; jan, feb, maart, apr, mei, jun etc
In het bovenstaande geval zal hij enkel JAN en APR finden

Achter de gevonden maanden komen vervolgens die tijden te staan (egeri met [^0-9-]) en dan heb ik netjes de tijd er achter. Echter komt de tijd enkel achter de gevonden maanden te staan zo als hier onder.
Jan: 10.00 - 18.00
Feb:
Maart:
Apr: 10.00 - 18.00

Het is nu de bedoeling dat de tussenliggende maanden welke niet in de string gevonden wel de tijden krijgen toegewezen. Er is een manier die ik zou weten om dit op te lossen, maar da's naar mijn idee veel te veel werk!
if (Jan == '1' and feb == '0' and maart =='0' en mei =='1'){blabla;}
if (Jan == '0' and feb == '1' and maart =='0' en mei =='1'){blabla;}
Bij deze oplossing zou ik dat voor elke maand moeten doen (de start en eind maand zinn telkens anders), de string kan bijvoorbeeld ook April t.m Dec zijn volgens mij kom ik dan zowizo al uit op 144 IF's die ik zou moeten opstellen. :s

Ziet iemand de logica om dit simpel met bv een loopje te kunnen oplossen?
Alvast bedankt :)
Bob
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:06:27
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

17/04/2007 00:31:00
Quote Anchor link
Je kan eerst eens met arrays gaan werken...
Maar ik snap je probleem niet. Of je vraag eigenlijk...
 
BPG

BPG

17/04/2007 00:51:00
Quote Anchor link
Ik lees een stukje informatie uit van een website, dit stukje informatie bestaat uit maand-namen en tijden. De notatie van de maanden is steeds anders, bijvoorbeeld
- April, Mei, juni t/m aug, September: 10.00-17.00
of (en nog tal van andere of's van hoe de notatie's zijn)
- Jan t/m Mei: 10.00-17.00

Ik zoek dus in dat stukje informatie de namen van de maand, als die zijn gevonden zet ik de tijd er achter zo dat ik een nette lijst kan maken:
Jan: 10.00-17.00
Feb: 10.00-17.00
Mrt: 10.00-17.30
etc

Nu kan ik bij een notatie van Jan t/m Mei (of feb t/m juni, of oct t/m dec, etc) enkel Januarie en Mei vinden, de tussen liggende maanden, Februarie, maart en April krijgen vervolgens geen tijd toegwezen omdat deze niet worden gevonden.
De Vraag: Hoe zorg ik er voor dat tussenliggende maandende zelfde tijd krijgen toegewezen als Januarie en Mei?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.