Php mail probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Jordy nvt

Jordy nvt

29/07/2011 14:53:21
Quote Anchor link
Sinds enkele tijd werkt de mail() functie niet meer op mijn website. Dit is vreemd aangezien hij het enkele tijd geleden wel deed met precies dezelfde code. Ik heb contact opgenomen met mijn provider maar ze geven aan niks te hebben veranderd. De fout moet bij mijzelf liggen.

Ze hebben mij een bestand gegeven voor authenticated SMTP waardoor ik allemaal dingen in mijn code moet wijzigen. Dan doet uiteindelijk met een andere (door de provider aangemaakte) functie het mailen het wel. Erg vervelend aangezien mijn gehele Wiki en andere pagina's op de functie mail() berusten. Alles zal ik dus moeten gaan veranderen. Als ik in de toekomst naar een andere provider verhuis moet dit ook weer veranderd worden.

De foutmelding die ik krijg is Failed to connect to mailserver at "xxx.xxx.x.xxx" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set().

Hoe los ik dit op? Enorm bedankt alvast!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:03:13
 
Chris -

Chris -

29/07/2011 15:12:10
Quote Anchor link
Simpel, het IP-adres waar je naar connect staat die verbinding niet toe op die port. Kun je niet ipv het IP-adres, "localhost" gebruiken?
 
Jordy nvt

Jordy nvt

29/07/2011 15:13:50
Quote Anchor link
Door dit met ini_set te doen bedoel je?

Maar bij wijzingen in ini_set moet de server toch opnieuw opgestart worden? En dat kan niet bij de hostingprovider?
 
- SanThe -

- SanThe -

29/07/2011 15:25:40
Quote Anchor link
Niet als het in het script staat.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

29/07/2011 15:28:52
Quote Anchor link
Bedankt,

maar jullie bedoelen dus ini_set(SMTP, "localhost");

Dat werkt jammer genoeg niet:-(
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/07/2011 15:41:40
Quote Anchor link
Chris Horeweg op 29/07/2011 15:12:10:
Simpel, het IP-adres waar je naar connect staat die verbinding niet toe op die port. Kun je niet ipv het IP-adres, "localhost" gebruiken?

Dat is vreemd als de provider zegt dat er niks is gewijzigd. Lijkt toch dat dit door de provider wordt veroorzaakt...
 
Jordy nvt

Jordy nvt

29/07/2011 15:46:52
Quote Anchor link
Ja, dat probeer ik ze ook al 100 keer duidelijk te maken. Maar ze zeggen dat er absoluut niks is veranderd. Ik snap er ook niks van.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/07/2011 15:51:42
Quote Anchor link
Ik zou ze even bellen en even goed boos worden en hoe ze dan kunnen verklaren dat hun poort op hun server ineens niet meer bereikbaar is. En erbij zeggen dat JIJ hun poorten niet kan beïnvloeden en dat het probleem dus bij HEN moet liggen.
 
Chris -

Chris -

29/07/2011 15:51:53
Quote Anchor link
Jordi, al localhost geprobeerd ipv dat ip-adres? Welke hoster zit je?
 
Jordy nvt

Jordy nvt

29/07/2011 15:53:22
Quote Anchor link
Chris,

Bedoel je met dat ip adres dat ik ini_set(SMTP, "localhost"); moet gebruiken? Dat werkt in ieder geval niet.

De hoster waar ik bij zit is mijnhostingpartner.nl. Ze hebben het over authenticated SMTP maar ik vind het vreemd dat hetzelfde script het een paar maanden geleden wel heeft gedaan.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

31/07/2011 14:36:58
Quote Anchor link
Nog suggesties?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/07/2011 14:56:40
Quote Anchor link
En met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ini_set("SMTP", "localhost");

Door SMTP tussen quotes te zetten kan het een groot verschil maken. En gebruik anders eens een de SMTP van je eigen ISP. Dat zou een tijdelijke optie kunnen zijn.
Gewijzigd op 31/07/2011 14:57:48 door - Ariën -
 
Eric Wagener

Eric Wagener

31/07/2011 15:01:49
Quote Anchor link
Zo te zien ben je niet de enige. Lijkt mij tijd om snel te verhuizen.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

31/07/2011 16:39:58
Quote Anchor link
Ik ga denk ik maar gewoon Authenticated SMTP gebruiken. Misschien is dat ook beter? Dan bewerk ik even mijn Mediawiki en zorg dat die Authenticated SMTP ondersteunt. Is het apart dat een host dit vereist? Ze vertelden mij dat vrijwel elke host dit doet of gaat doen.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

19/08/2011 16:24:06
Quote Anchor link
Zou iemand mij kunnen vertellen of de Hosting Provider nu helemaal verkeerd bezig is? Ik heb er nog niet veel ervaring mee, maar kan onderstaande kloppen?:

- Mijn website heeft een uptime van 97%, de provider vertelt mij dat dit aan mijn website ligt en niet aan hun server. Hun software geeft niet aan dat mijn website offline ligt, dus zeggen ze dat het aan de code in mijn website moet liggen. Ik zie echter op Pingdom en Montastic dat mijn site wel offline was. En als ik via ttp://www.yougetsignal.com/tools/web-sites-on-web-server/ kijk, zie ik dat de websites die op dezelfde ip als mijn site worden gehost ook offline zijn op hetzelfde moment. Is er een kans dat zij toch gelijk hebben dat het aan mijn site ligt of zijn ze gewoon verkeerd bezig?
- Ik moet gebruik maken van Auth SMTP, en de mail() functie mag niet meer gebruikt worden van ze. Is dat normaal?
- Als ik inderdaad Auth SMTP ga gebruiken, weigeren ze om Pear Mail te installeren, wat de enige mogelijkheid is dat Software als MediaWiki ook Auth SMTP kan gebruiken. Als ze het dus niet installeren kan die software geen mail meer verzenden.

Kan iemand mij zo spoedig mogelijk op weg helpen?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/08/2011 17:43:32
Quote Anchor link
Naar mijn idee kan de code van je website niet de oorzaak zijn van downtime. Je site is benaderbaar of niet. Lijkt me best bijzonder dat je code 3% downtime veroorzaakt (of je moet wat bijzonders in elkaar hebben gedraaid).

Ik zou op zoek gaan naar andere hosting.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

19/08/2011 18:50:23
Quote Anchor link
Ok, en dat van die mails enzo, is dat vreemd?

Ze gaan me nu naar een andere server verhuizen en nu moet ik van alles een backup gaan maken. Kunnen ze dat zelf niet doen?
 

19/08/2011 19:42:43
Quote Anchor link
Dat van die mails is opzich niet vreemd, als ik het zo lees hebben ze de standaard mailfunctie van php geblokkeerd, en tevens ini_set, ik kan het uiteraard mis hebben, maar dit wordt wel vaker gedaan.

Als jouw code 3% downtime veroorzaakt, zou ik de code weleens willen zien, maar ik vermoed dat hun server de oorzaak is, en enkele tests wijzen ook uit dat hun servers een paar problemen hebben, oa met dns.

Ik adviseer je absoluut zelf een backup te maken van de site en database, als je dit nog niet hebt gedaan, het is zonde als je door hun gegevens kwijtraakt. Ze horen dit absoluut zelf te doen, en zo'n soort interne verhuizing mag absoluut geen downtime opleveren, infeite mag je dit niet eens merken aangezien dit om een interne verhuizing gaat.

Maar ik adviseer je absoluut een andere webhosting te nemen!
Gewijzigd op 19/08/2011 19:48:22 door
 
Write Down

Write Down

19/08/2011 19:44:50
Quote Anchor link
Ik kan gerust ook leuk aanbod doen :+

Maar goed, vaak kan je zelf een php.ini aanmaken met daarin wat instellingen. Dat ini file plaats je dan in de webroot.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

25/08/2011 19:39:00
Quote Anchor link
Nu reageren ze het volgende op het overzetten van mijn domein naar de server:

Nee je moet zelf een backup hebben. Je bent hier namelijk zelf verantwoordelijk voor. Als er iets mis zou gaan word de vinger naar ons gewezen, dus zelf zorgen voor een goeie backup!

Wij gaan namelijk niet alle subdomeinen weer opnieuw aanmaken, dit moet je zelf doen.


Is het normaal dat ik daar zelf voor moet zorgen? Ik wil graag een beetje hoogte krijgen van wat jullie er van vinden.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

25/08/2011 20:26:32
Quote Anchor link
Dit is niet normaal, ik zou gelijk een andere host zoeken.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.