PHP onderwerpen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelte

jelte

17/10/2005 15:51:00
Quote Anchor link
HAllo beste mede php freaks

ik zoek een leuk onderwerp om een script te maken

1.ik ben ultra beginner duus niet een veet moeilijk onderwerp

grtz jelte
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 09:53:32
 
Eris -

Eris -

17/10/2005 15:53:00
Quote Anchor link
Gastenboek
 
Jelte

jelte

17/10/2005 15:57:00
Quote Anchor link
Is dat niet huges moeilijk?
 
Eris -

Eris -

17/10/2005 16:02:00
Quote Anchor link
???
 

17/10/2005 16:07:00
Quote Anchor link
Probeer eens met classes aan de gang te gaan!

Ik weet wel iets voor je:
Maak een RSS Feed generator, maar je moet met OOP(Object Orientated Programming) werken, dus classes.
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

17/10/2005 16:14:00
Quote Anchor link
Hmmm jeltje wellicht is het wat om bij mij is langs te komen (url staat in m'n profiel) daar is een en ander gestart voor beginners.
Maar ja eigenlijk ben ik zelf ook een beginner dus ik verzeker je..... je voelt je er meteen thuis :-)
 
DDragonz

DDragonz

17/10/2005 17:30:00
Quote Anchor link
OOP wat houd dat ongveer in? Het was toch dat ie dan niet per regel kijkt ( of zo iets) en kan je dan php buiten een browser gebruiken ( of is dat weer wat anders)
 
- SanThe -

- SanThe -

17/10/2005 18:23:00
Quote Anchor link
DDragonz:
OOP wat houd dat ongveer in? Het was toch dat ie dan niet per regel kijkt ( of zo iets) en kan je dan php buiten een browser gebruiken ( of is dat weer wat anders)


Geen idee wat OOP is. Maar php kan je sowieso zonder browser gebruiken.
 
Eris -

Eris -

17/10/2005 19:05:00
Quote Anchor link
Wel php gtk ofzo :)
 
DaeDaluz

DaeDaluz

17/10/2005 19:45:00
 
Mitch X

Mitch X

17/10/2005 20:03:00
Quote Anchor link
Ik zeg het nog maar eens, ik zie er het nut niet van in om met classes te werken in PHP.

Er is nauwelijks iets herbruikbaars, je maakt eigenlijk ook nooit meerdere instanties van een object, heb je het dus eigenlijk voor niets gedaan.

Zonde van je tijd :)
 
DDragonz

DDragonz

17/10/2005 21:53:00
Quote Anchor link
ik zie het nut er niet van in >> en het is bijna het zelfde ( lijkt vee op de manier van C++)
 
Mitch X

Mitch X

17/10/2005 23:11:00
Quote Anchor link
Dus wat wil je er nou mee zeggen?
 
Han eev

Han eev

18/10/2005 09:02:00
Quote Anchor link
Classes gebruik ik omdat 'ze zeggen' dat het beter is.
Maar ik weet niet of het ecth wel beter is...

En jelte
Een tutorial
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/10/2005 09:07:00
Quote Anchor link
SanThe:
DDragonz:
OOP wat houd dat ongveer in? Het was toch dat ie dan niet per regel kijkt ( of zo iets) en kan je dan php buiten een browser gebruiken ( of is dat weer wat anders)


Geen idee wat OOP is. Maar php kan je sowieso zonder browser gebruiken.


OOP staat voor Object Oriented Programming. Ik weet niet meer precies wat de eerste taal was waarin dat kon, maar ik weet nog wel dat ik het in C++ gebruikt heb. In PHP heb ik er tot nu toe weinig gebruik van gemaakt. Ik hoor vaak dat je eigenlijk "alleen maar" object georienteerd moet programmeren, maar ik red het prima met procedurele code tot nu toe.
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

18/10/2005 09:38:00
Quote Anchor link
Inderdaad Jan en ik kan me daarin ook heel goed redden met het procedurele code. Tijdens mijn cursus is OOP wel ter sprake geweest echter was en is eigenlijk nog steeds dat toen mijn kennis te weinig was om de materie over OOP een plaatsje te geven.
Wel is me bij gebleven dat OOP super handig is wanneer je dit toepast wanneer je met meerdere mensen aan 1 project samenwerkt.
Waarom?
Omdat de procedure van werken dan van te voren is afgesproken en vastgelegd en iedereen weet wat wat betekend.
Beetje vaag dit alleen anders kan ik het niet uitleggen ^~^

Groet, lissy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.