PHP Parse error: syntax error, unexpected '@' bij fout onderdrukking gebruik

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

08/01/2018 12:24:07
Quote Anchor link
Ik heb een eigen VPS waarop ik gebruik wil gaan maken van phpmyadmin.
Phpmyadmin vereist het gebruik van de @ symbool voor foutonderdrukking.

Echter krijg ik de fout:
PHP Parse error: syntax error, unexpected '@' in /www/phpmyadmin/libraries/common.inc.php on line 492

Moet ik iets extra's installeren op de server om @ te ondersteunen, ik gebruik centos?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 13:46:02
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2018 12:34:46
Quote Anchor link
Het zou gewoon moeten werken. Blijkbaar zal je code ergens niet kloppen, of een beetje overhoop liggen.
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

08/01/2018 13:05:39
Quote Anchor link
Het is gewoon phpmyadmin gedownload vanaf hun website.
Lijkt mij persoonlijk niet zo veel mis met de code:
if (@extension_loaded('mbstring') && !empty(@ini_get('mbstring.func_overload'))) {

Mag toch verwachten dat phpmyadmin gewoon hoort te werken als je deze download.
Maar het lijkt netalsof je misschien een speciale module van php moet installeren op je server om @ te kunnen gebruiken.
Maar heb wel vaker vps geinstalleerd en nog nooit last van gehad.


Toevoeging op 08/01/2018 13:11:28:

Ik heb geen idee waarom het niet werkt maar ik heb nu gewoon geprobeerd om phpmyadmin via de epel repo te installeren en deze variant werkt wel :)

Zelf had ik handmatig de tar.gz gedownload, maar via de repo is ook prima ik ben in ieder geval geholpen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2018 13:14:23
Quote Anchor link
Ik vind het ook erg vreemd.

Welke PHP betreft het?
@ zou naar mijn idee gewoon moeten werken binnen de core van PHP. Ik lees op internet dat er wel eens verkeerde quotes gebruikt worden in echo's, waarbij een @ verkeerd gepretendeerd wordt door PHP. Maar in jouw geval vind ik het opvallend.

Gebeurt dit ook in een stukje test-code?
En heb je phpMyAdmin zelf nog aangepast?
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

08/01/2018 13:39:59
Quote Anchor link
Heb even vlug een nieuwe script geprobeerd en hier werkt @ wel gewoon in om fouten te ondedrukken.
Schijnbaar iets in phpmyadmin wat niet goed werkt met centos 7 of iets dergelijks.

Zoals gezegd door de Epel release te gebruiken heb ik phpmyadmin op een andere manier gedownload en geënstalleerd.
Er viel mij gelijk op dat de hele code regels met @ ervoor niet staan inde phpmyadmin versie via de epel release.

Lijkt mij in ieder geval gewoon een bug in phpmyadmin aagnezien de @ gewoon elders werkt en hij in de epel release voor centos uitgesloopt is.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/01/2018 15:39:55
Quote Anchor link
Als ik de documentatie mag geloven genereert noch extension_loaded() noch ini_get() aanvullende foutmeldingen. Een @ lijkt mij dan ook overbodig? (maar het zou niet de eerste keer zijn dat de documentatie onvolledig is)

Los daarvan is het gebruik van @ niet echt iets om aan te moedigen.
 
Ruud van Dijk

Ruud van Dijk

08/01/2018 15:54:11
Quote Anchor link
Zoals jullie kunnen lezen gaat het om een gedownloade versie van phpmyadmin.
Ik was niet echt van plan om phpmyadmin te moeten hercoderen op plekken waar een @ wordt gebruikt omdat dit niet werkt.

Ik begrijp zelf ook dat @ niet echt een verstandige syntax is om te gebruiken en zou dit zelf dan ook nooit gebruiken in een applicatie die ik zelf schrijf.

Edit: ik begrijp zelf ook niet waarom ze dit toegevoegd hebben aan de nieuwste versie van phpmyadmin.
Gewijzigd op 08/01/2018 15:56:08 door Ruud van Dijk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2018 16:14:18
Quote Anchor link
Kan je het niet in de commits van GitHub vinden?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.