php rekenmachine hulp nodig!!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin schaap

Robin schaap

11/10/2010 08:39:02
Quote Anchor link
hallo,

Ik ben nu met school aan aantal weken met php bezig en nu moet ik een script schrijven. Ik heb echter geen idee hoe ik moet beginnen. Ik hoop dus dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

alvast bedankt, Robin

Hier een omschrijving van de opdracht:

Een online rekenmachine

Rekenmachines zijn er volop. In de onderbouw van de middelbare school heb je een 'gewone' rekenmachine in je tas, in de bovenbouw een 'grafische' rekenmachine.
Via het bureaublad van Windows heb je de beschikking over een 'gewone' of een 'wetenschappelijke' rekenmachine.
Tijdens deze praktische opdracht is het de bedoeling, dat jullie in groepjes van 2 à 3 leerlingen een online rekenmachine bouwen.

Productomschrijving
Bouw een online rekenmachine, die voldoet aan de volgende specificaties:

De gebruiker kan met deze rekenmachine optellen, aftrekken, vermeningvuldigen, delen, machtsverheffen en worteltrekken.
(Als optie kunnen meer bewerkingen zoals goniometrische, exponentiele en logaritmische worden ingebouwd.)
De gebruiker heeft de beschikking over minimaal 4 geheugens, waarin de uitkomsten van berekeningen kunnen worden opgeslagen en opgeroepen.
De gebruiker heeft de beschikking over een 'Cancel-knop', waarmee lopende berekeningen kunnen worden gewist.
De gebruiker heeft de beschikking over een 'Delete-memory-knop', waarmee alle waarden uit het geheugen worden gewist.
Gebruikersinterface
De gebruikersinterface bestaat uit een aantal webpagina's (en PHP-scripts) met minimaal:

Twee tekstvelden waarin getallen kunnen worden ingevoerd.
Verschillende radiobuttons om de rekenkundige bewerking te selecteren.
Verschillende knoppen om getallen te bewaren in en op te roepen uit het geheugen.
Suggesties
Wil je een mooie interface bouwen, dan kun je kiezen voor:

Het maken van afbeeldingen, die je kunt gebruiken om je rekenmachine te voorzien van knoppen.
Een menu waarbij de gebruiker kan kiezen uit een 'gewone' of een 'wetenschappelijke' rekenmachine.
En vanzelfsprekend voldoen alle webpagina's aan XHTML 1.0 en is de opmaak ondergebracht in een CSS-bestand.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:08:28
 

11/10/2010 08:44:20
Quote Anchor link
Begin met uitdenken wat je nodig hebt.
Doe je het in OOP? Dan kan je allerlei leuke tekeningetjes maken.
Anders ook wel.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2010 08:54:02
Quote Anchor link
Quote:
hallo,

Ik ben nu met school aan aantal weken met php bezig en nu moet ik een script schrijven. Ik heb echter geen idee hoe ik moet beginnen. Ik hoop dus dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

School is om te leren, en de opdracht is voor jouw. Dus probeer zelf eens wat.
Als het niet lukt horen we graag waar je op vastloopt. Maar een heel script gaan we zeker niet voorkauwen, tenzij dat diploma die jij moet verdienen naar mij zou gaan ;-).
(ongeacht ik al HBO hier in de kast heb staan, staat een extra papiertje ook wel tof :P)
Gewijzigd op 11/10/2010 08:56:16 door - Ariën -
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/10/2010 09:19:48
Quote Anchor link
Waar te beginnen:

http://php.net/manual/en/ref.math.php

Hier heb je een heleboel wiskundige functies voor PHP. Het lijkt me verstandig om hier mee te beginnen.
Daarnaast kan je wat tutorials volgen over formulieren en PHP. Volgens mij moet je dan al een heel eind komen.
Nu lijkt het een beetje alsof we je moeten voorkauwen hoe jij je schoolopdracht uit moet voeren.
 
Robin schaap

Robin schaap

11/10/2010 15:00:04
Quote Anchor link
bedankt voor de reacties.
Ik heb een aantal lessen gemist en daarbij is de leraar ook niet echt behulpzaam (hij snap er naar mijn idee niet zo veel van...)

Maar in ieder geval alvast bedankt. Ik zal beginenn met wat tutorials over formulieren opzoeken.
 

11/10/2010 15:42:16
Quote Anchor link
Welke opleiding doe je / niveau zit je?
 
Robin schaap

Robin schaap

13/10/2010 18:25:23
Quote Anchor link
ok, ik heb nu een (extreem) simpel werkende rekenmachine (plus, min, delen, vermedigvuldigen).

Ik heb echter geen idee hoe ik de machtsverheffing kan doen en ook weet ik niet hoe ik uitkomsten op zou kunnen slaan. Heeft iemand een idee welke kant ik nu op moet?

Karl Karl op 11/10/2010 15:42:16:
Welke opleiding doe je / niveau zit je?

Ik zit op vwo 6 maar ik heb in de afgelopen jaren vier verschillende informatica leraren gehad en de ene was nog contact gestoorder dan de ander. Ik heb dus denk ik maar 50% van de kennis die ik nu zou moeten hebben.
 

13/10/2010 18:37:53
Quote Anchor link
Robin schaap op 13/10/2010 18:25:23:
ok, ik heb nu een (extreem) simpel werkende rekenmachine (plus, min, delen, vermedigvuldigen).

Ik heb echter geen idee hoe ik de machtsverheffing kan doen en ook weet ik niet hoe ik uitkomsten op zou kunnen slaan. Heeft iemand een idee welke kant ik nu op moet?

Je moet eraan denken dat php door Engelse (naja, Amerikanen, maar die spreken dus Engels) gemaakt wordt. Dus dan moet je uitvinden wat de Engelse termen voor die dingen zijn zodat je die dingen dan weer kan vinden.
Als je het wilt opslaan, ligt het er maar net aan hoe je het wilt opslaan.

Robin schaap op 13/10/2010 18:25:23:
Karl Karl op 11/10/2010 15:42:16:
Welke opleiding doe je / niveau zit je?

Ik zit op vwo 6 maar ik heb in de afgelopen jaren vier verschillende informatica leraren gehad en de ene was nog contact gestoorder dan de ander. Ik heb dus denk ik maar 50% van de kennis die ik nu zou moeten hebben.

Jaja, de docent heeft het gedaan.
Je zult vast en zeker wel php.net kennen, daar had je ook op 'ontdekkingsreis' kunnen gaan...
:-)
 
Th van

Th van

13/10/2010 18:39:42
Quote Anchor link
Voor machtsverheffen, kun je deze functie functie gebruiken.
 

13/10/2010 18:48:01
Quote Anchor link
Theodoor van Donge op 13/10/2010 18:39:42:
Voor machtsverheffen, kun je deze functie functie gebruiken.


Kunnen mensen niet zelf denken?
 
Th van

Th van

13/10/2010 18:49:44
Quote Anchor link
Karl Karl op 13/10/2010 18:48:01:
Theodoor van Donge op 13/10/2010 18:39:42:
Voor machtsverheffen, kun je deze functie functie gebruiken.


Kunnen mensen niet zelf denken?


Als dit het type `Dalando` is, dan niet.

--en jou post had ik nog niet gezien toen ik reageerde--
Gewijzigd op 13/10/2010 18:51:25 door Th van
 
Joakim Broden

Joakim Broden

13/10/2010 18:49:56
Quote Anchor link
Robin schaap op 13/10/2010 18:25:23:
Ik zit op vwo 6 maar ik heb in de afgelopen jaren vier verschillende informatica leraren gehad en de ene was nog contact gestoorder dan de ander. Ik heb dus denk ik maar 50% van de kennis die ik nu zou moeten hebben.


Ik heb VMBO gedaan, en nooit informatica gedaan.. Dan zou je moeten verwachten dat een vwo 6 student met informatica de beginselen van php op zijn minst moet snappen..

En daarom begin ik de maatschappij van tegenwoordig wat te haten.. Er word alleen nog maar naar de diploma's gekeken en niet meer naar wat iemand kan.

Tegenwoordig zijn bijna alle normale vacatures op HBO niveau. Wat kun je er mee? Niet veel, MBO'ers zijn vaak in de praktijk veel beter... (In de sector waar je veel praktijk hebt, dus niet denk werk:P)
 

13/10/2010 19:02:35
Quote Anchor link
Theodoor van Donge op 13/10/2010 18:49:44:
Karl Karl op 13/10/2010 18:48:01:
Theodoor van Donge op 13/10/2010 18:39:42:
Voor machtsverheffen, kun je deze functie functie gebruiken.


Kunnen mensen niet zelf denken?


Als dit het type `Dalando` is, dan niet.

--en jou post had ik nog niet gezien toen ik reageerde--

Hij heeft het tot 6 VWO weten te schoppen, dus hij kan in principe zijn hersenen gebruiken. Of hij dat ook echt doet is een ander punt. Maar hij kan ze gebruiken.
Als hij ze niet gebruikt, dan leert hij ze maar gebruiken. Dat zal ie nog wel vaker moeten doen.
Van aannemen dat mensen van het type 'Dalando' zijn (zoals jij zegt, met vieze backticks, wat ook geen betekenis meer heeft dan uitspraak) creëer je ook luie mensen, die niet zelf zoeken, of zelf dingen verzinnen...

Oetzie en mijn achternaam op 13/10/2010 18:49:56:
Robin schaap op 13/10/2010 18:25:23:
Ik zit op vwo 6 maar ik heb in de afgelopen jaren vier verschillende informatica leraren gehad en de ene was nog contact gestoorder dan de ander. Ik heb dus denk ik maar 50% van de kennis die ik nu zou moeten hebben.


Ik heb VMBO gedaan, en nooit informatica gedaan.. Dan zou je moeten verwachten dat een vwo 6 student met informatica de beginselen van php op zijn minst moet snappen..

En daarom begin ik de maatschappij van tegenwoordig wat te haten.. Er word alleen nog maar naar de diploma's gekeken en niet meer naar wat iemand kan.

Tegenwoordig zijn bijna alle normale vacatures op HBO niveau. Wat kun je er mee? Niet veel, MBO'ers zijn vaak in de praktijk veel beter... (In de sector waar je veel praktijk hebt, dus niet denk werk:P)

Het ligt er ook maar net aan hoeveel inzet je hebt. Dat zul je vast zelf ook wel weten. Als je niet veel inzet ervoor hebt, dan wordt het resultaat per definitie ook niet goed.
Ook valt het denk ik wel mee met dat er alleen maar naar een diploma wordt gekeken, volgens mij is het in de informatica wereld nog steeds wel gebruikelijk dat je moet aantonen dat je toch daadwerkelijk wat kan. Met of zonder diploma.
Ook is er nog best wel een verschil tussen MBO en HBO, HBO is inderdaad wel meer denk werk, maar ook nog erg praktisch gericht. Als je echt denk werk wilt hebben, dan moet je naar de universiteit.
Natuurlijk heb je bij elke groep betere mensen en slechtere mensen. Maar voor zover ik weet heb je meer aan HBO. Mensen op het HBO moeten bijvoorbeeld in een paar weken SQL leren (wat echt niet ingewikkeld is). Op het MBO doe je daar veel langer over.
Ook leer je veel meer ingewikkeldere dingen en andere dingen, HBO-ers zijn denk ik wat breder inzetbaar.
En het ligt natuurlijk aan het werk wat er gedaan moet worden...
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/10/2010 22:13:30
Quote Anchor link
Overigens staan al die wiskundige zaken ook gewoon in de link die ik meegegeven had in mijn vorige post.

VOor het (tijdelijk) opslaan van waarden in je rekenmachine zou je moeten kijken naar wat voor mogelijkheden sessies bieden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.