PHP Sessions in combinatie met ajax request

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjan -

Arjan -

30/08/2011 16:18:07
Quote Anchor link
Hey,

Voor een website wil ik door middel van een ajax request (jquery) een bepaalde sessie variabele (array) wijzigen nadat iemand op een link klikt.

Op de pagina waar de link staat gebruik ik de volgende code:

$.getJSON('/ajax/district.php', {type : 'toggle', district : ids}, function(data) {});

In /ajax/district.php staat in het kort het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
session_start();

echo session_id(); // controle of de sessie id gelijk is

$_SESSION['districts'][] = 'blabla';

?>


Elke keer wanneer geklikt wordt op de link wordt een nieuwe waarde aan de array $_SESSION['districts'] toegevoegd. Althans, dat zal je denken, maar om één of andere reden lukt het niet om een waarde toe te voegen aan de sessie.

Wanneer ik later (tijdens dezelfde sessie) een var_dump toepas op de sessie dan blijft de sessie leeg. De sessie id's zijn hetzelfde in zowel de request als op een aparte pagina van de website.

Op internet circuleren ook enkele topics betreffende de problemen om via een ajax request sessions te wijzigen, echter staat daar geen afdoende antwoord voor mij tussen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand hoe ik dit wellicht kan oplossen?

De website draait op een Windows bak (voor wat het waard is).
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 22:47:28
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

30/08/2011 16:28:40
Quote Anchor link
Heb je toevallig een voorbeeld online staan?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.