PHP spatial Performance

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan

Jan

04/11/2008 00:49:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb zojuist voor school, met als doel het testen van snelheid van een algoritme. Het algoritme is min of meer voor de grap in PHP geïmplementeerd, gezien het feit dat deze qua performance niet met Java en Ocaml kan meten, maar toch ben ik een beetje geschrokken van de performance, en dan vooral op spatial gebied.
Op het moment dat ik als grootste item een 4 dimensionale array heb, namelijk $dp[64][64][30][30], neemt hij al meer dan de toegestane hoeveelheid van 256MB geheugen in. Dit kan ik moeilijk uitbreiden, gezien mijn laptop niet meer ruimte heeft.
Nu weet ik, 64*64*30*30 is een groot getal, over de 3,5 miljoen heen, maar gezien het allemaal integers met waardes tussen -1 en 100 zijn, kan dit nooit zoveel ruimte innemen.

Heeft iemand enig idee hoe ik de spatial performance kan verbeteren? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een de variabelen als integer te initiëren, en een constraint op te leggen dat hij hooguit een getal met 4 digitalis mag zijn?

Alvast bedankt.
Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 02:31:45
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

04/11/2008 08:06:00
Quote Anchor link
Je zit natuurlijk met het probleem dat php zeer losjes met types omgaat.

Je kan niet eens een constraint zetten op het type van een variabele; wat jij vraagt, lijkt me dan ook nog moeilijker.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.