PHP? SQL? row output hoe krijg ik het goed

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Frits Winters

Frits Winters

29/01/2011 15:37:31
Quote Anchor link
Voorbeeld:
Tabel: Datum
id: 1 type: Maandag
id: 2 type: Dinsdag

Tabel: Bezoek
id: 1 Naam: Piet da_id: 1 dagdeel:Ochtend
id: 2 Naam: Koos da_id: 2 dagdeel:Ochtend
id: 3 Naam: Piet da_id: 1 dagdeel:Middag

Ik heb een sql die mij, in een <table>, de volgende output geeft:
----------------------------------------------
<tr><td>Dag</td> <td>Ochtend</td> <td>Middag</td> </tr>
<tr><td>Maandag</td> <td>Piet</td> <td></td> </tr>
<tr><td>Maandag</td> <td></td> <td>Piet</td> </tr>
<tr><td>Dinsdag</td> <td>Koos</td> <td></td> </tr>
-----------------------------------------------
Maar ik wil graag de volgende output:
----------------------------------------------
<tr><td>Dag</td> <td>Ochtend</td> <td>Middag</td> </tr>
<tr><td>Maandag</td> <td>Piet</td> <td>Piet</td> </tr>
<tr><td>Dinsdag</td> <td>Koos</td> <td></td> </tr>
-----------------------------------------------
Dus in dit geval bij de maandag 1 regel waarin zowel de ochtend als de middag wordt weergegeven. Hoe moet ik dit benaderen is dit een kwestie van SQL want mijn left join redt dit niet of moet ik hier iets met php fixen.... Wie heeft er een idee?
Gewijzigd op 29/01/2011 15:42:59 door Frits Winters
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 14:37:35
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

29/01/2011 15:49:24
Quote Anchor link
makkelijkste weg:
php zodanig een array vullen, dat je er door heen kan fietsen om tot het juiste resultaat te komen

andere manier
of je moet je 2de query dynamisch opbouwen uit de eerste query, zodat het pivoteren goed gaat.
 
Frits Winters

Frits Winters

29/01/2011 16:59:50
Quote Anchor link
De laatste is denk ik voor mij de beste oplossing ik ga het even proberen thanks...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.