PHP starten via shell niveau

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dan Me

Dan Me

27/02/2007 14:38:00
Quote Anchor link
Heey Mensen,

Ik ben op dit moment bezig met een inrichting van een nieuwe webserver ( installaties van apache en php en dergelijke zijn voor me gedaan door degene waar deze server wordt gehost ). Dus ben nu alleen verantwoordelijk om IP adressen te koppelen aan vhosts en hier wat PHP software op te zetten.

Nu ben ik bezig met een aantal cronjobs. Ik moet hierbij een PHP-bestand starten welke niet onder de www-directory valt en welke dus niet via de browser is te benaderen. Ik moet deze dus starten met een command als /usr/bin/php [php-bestand]. Het probleem is dat ik dan fouten krijg welke aangeven dat php functies als mysql_connect() niet bestaat.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik snap dat een PHP installatie gebaseerd is op bijv. de www-directory van de webserver.. en niet op een andere directory welke hier niks mee te maken heeft. Kan ik dit makkelijk wijzigen/toevoegen?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 15:32:21
 
- SanThe -

- SanThe -

27/02/2007 14:54:00
Quote Anchor link
Php is niet gekoppeld aan een directory. Als jij direct php start vanaf de prompt dan zou dat gewoon moeten werken.
 
Niek s

niek s

27/02/2007 14:59:00
Quote Anchor link
en wat gebeurt er als je doet: php <php bestand>

Want die dir hoeft er neit voor volgens mij.
 
- SanThe -

- SanThe -

27/02/2007 15:04:00
Quote Anchor link
niek schreef op 27.02.2007 14:59:
Want die dir hoeft er neit voor volgens mij.

In een cronjob wel.
 
Dan Me

Dan Me

27/02/2007 15:25:00
Quote Anchor link
Nee het werkt niet. Ik heb het ook even getest met een simpel bestand waarin het volgende staat:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

echo "hello";
echo $result = str_replace("a", "", "abc");

?>


Dit werkt gewoon. Maar zodra ik hierin een mysql_connect() zet krijg ik de melding:

Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in /var/www/vhosts/www.mijnwebsite.nu/web/index.php on line 5

Niet een idee waaraan dit kan liggen?
 
- SanThe -

- SanThe -

27/02/2007 15:42:00
Quote Anchor link
Is php wel goed en volledig geïnstalleerd?
Het lijkt alsof php de mysql extension mist.
 
Nick Mulder

Nick Mulder

27/02/2007 15:46:00
Quote Anchor link
Noem het liever of de extensions zijn geinstalleerd ;)
 
Dan Me

Dan Me

27/02/2007 15:49:00
Quote Anchor link
Mm ok thanks. Ik zal de verantwoordelijke hiervoor even aanspreken. Bedankt voor de snelle reacties in iedergeval!
 
Dan Me

Dan Me

27/02/2007 16:08:00
Quote Anchor link
Het is nu opgelost. De cli en module hebben nu een eigen php.ini.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.