PHP String afbreken op gelijke lengte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leon Kunst

Leon Kunst

16/01/2009 14:37:00
Quote Anchor link
Heren,

Ik heb een substr functie geschreven, die strings afbreekt op een bepaalde lengte, en er ... achter plakt.

Echter, als je bredere letters hebt ( W, X) of dunne (j, i) dan lijkt het voor geen meter omdat de ene zin langer is dan de andere. (maar bevat uiteindelijk wel evenveel tekens)

Nou meen ik me nog te herinneren dat hier op phphulp een stukje code was, wat checkt hoeveel letters of soort letters er werden gebruikt (weet het niet meer precies hoor...) in de string, en kijkt wat de uiteindelijke lengte is van de string, en breekt hem dan af op een bepaalde (pixel, em?) lengte.

Weet iemand nog waar dit staat, of hoe dit te creeeren is? Ik kom er niet uit, en de search bracht me bij meerdere topics, maar nergens iets relevants...

Bedankt alvast.
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 03:52:58
 
Joren de Wit

Joren de Wit

16/01/2009 14:42:00
Quote Anchor link
Met de waarden van imagettfbbox() kun je bepalen hoe breed een bepaald stuk tekst van een bepaald lettertype en lettergrootte is. Wellicht dat je daar iets mee kunt?
 
Leon Kunst

Leon Kunst

16/01/2009 15:17:00
Quote Anchor link
Kheb gekeken, maar volgens mij is dat allemaal erg omslachtig.

Er was hier iemand die had uitgerekend hoe breed 1 em was d8 ik. Ik weet niet meer precies hoe hij het had gedaan, maar een regel of 10 was genoeg....

pff.. lastig...
 
Joren de Wit

Joren de Wit

16/01/2009 15:20:00
Quote Anchor link
Het is toch altijd nog afhankelijk van het soort lettertype dat je gebruikt? Dan lijkt mij het gebruik van imagettfbbox() de enige oplossing...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.