PHP 'uitwisselsysteem'

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Annemarie Peters

Annemarie Peters

09/08/2010 14:01:45
Quote Anchor link
Ik zoek iets waarmee je een item kan overzetten voor een ander item. Deze items staan gegroepeerd. Elke groep heeft een eigen ID (vanuit MySQL). In die groep staan dus items. Nu wil ik graag dat ik items kan uitwisselen. Dus Item 1 bijvoorbeeld kan uitwisselen voor item 21. Item 1 staat in groep 1, item 21 in groep 2. Ik wil item 1 dus naar groep 2 zetten en item 21 naar groep 1.

Ik kan echter niks vinden hierover. Waarschijnlijk omdat ik de juiste zoektermen niet gebruik. Weet iemand waarop ik op zou kunnen zoeken? Of is er misschien een tutorial van in de omloop?

In principe hoef ik alleen maar te weten hoe je zo iets noemt. Want daar ligt het probleem.

Iemand die dus weet waarop ik kan zoeken? Het gaat overigens om een PHP script i.s.m. MySQL.
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 18:12:03
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

09/08/2010 14:06:01
Quote Anchor link
Uhmm gewoon een formuliertje maken en een sql UPDATE query maken?
 
Annemarie Peters

Annemarie Peters

11/08/2010 18:38:35
Quote Anchor link
Daar dacht ik ook aan. Maar ik zit te denken hoe ik er voor zorg dat zowel links als rechts eentje naar een andere groep gaat. En niet alleen dat een iets naar groep 2 geplaatst wordt en dat er vanuit groep 2 niets wordt verzonden naar groep 1.

Ik ga eens testen. Heb het even links laten liggen omdat er teveel tijd in ging zitten. Denk dat er al iets zou moeten zijn met if/else.
 

11/08/2010 18:42:50
Quote Anchor link
Kan je hier niet heel mooi werken met een ORM als doctrine?
 
Annemarie Peters

Annemarie Peters

11/08/2010 20:38:44
Quote Anchor link
Ik zal dit eens gaan doorlezen en gaan testen! Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.