PHP upgrade mogelijk? (i.v.m. oude websites op server)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lars Anderson

Lars Anderson

13/01/2013 17:26:24
Quote Anchor link
Hallo,

Momenteel maak ik gebruik van PHP 5.2.14 maar ik heb een aantal leuke functie gezien die zou willen gebruiken die helaas pas werken vanaf PHP versie 5.4.
Upgraden dus! Ja, als het zo makkelijker was ;-)

Want, wat is het geval. Op dezelfde server staan nog enkele redelijk oude website die ook gebruik maken van PHP.

Nu vroeg ik mij af of er een makelijke manier is om te testen of een website nog werkt met een hogere versie van PHP?? Of moet ik handmatig gaan controleren of er op een van de sites functies/functionaliteit gebruikt wordt die niet backwards compatible is vanaf 5.3 en/of 5.4??

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 13:13:13
 
Bart V B

Bart V B

13/01/2013 17:36:12
Quote Anchor link
Tja,

Dat gaat lastig worden.
Sites met ereg functies gaan zeker omvallen.
Ik zou even in de incompatible functions kijken, en vervolgens even vergelijken of er enkele sites deze gebruiken. http://php.net/manual/en/migration54.incompatible.php

Mogelijk dat je 2 verschillende php versies naast elkaar kunt laten draaien, maar hoe dat precies werkt weet ik niet.
EDIT even een google opdracht:
http://stackoverflow.com/questions/524508/how-can-one-run-multiple-versions-of-php-5-x-on-a-development-lamp-server
Misschien dat dit een optie is?
Gewijzigd op 13/01/2013 17:39:32 door Bart V B
 
- Raoul -

- Raoul -

13/01/2013 17:38:17
Quote Anchor link
Tuurlijk gaat dat niet lastig worden. Installeer XAMPP / WAMP met de laatste php versie en test lokaal.
 
Lars Anderson

Lars Anderson

13/01/2013 17:42:52
Quote Anchor link
@Bart: Twee installaties is helaas geen optie, omdat ik de server niet zelf in beheer heb en dus afhankelijk ben van de welwillendheid van mijn provider en ik vermoed dat deze geen zin heeft in een trukendoos
@Raoul: Dat is inderdaad een goede tip.
 
Bart V B

Bart V B

13/01/2013 17:54:45
Quote Anchor link
Quote:
@Bart: Twee installaties is helaas geen optie, omdat ik de server niet zelf in beheer heb en dus afhankelijk ben van de welwillendheid van mijn provider en ik vermoed dat deze geen zin heeft in een trukendoos

Als je afhankelijk bent van je provider, dan word het überhaupt toch al lastig?
Of heeft je provider wel een installatie van php 5.4 staan?
Want dan is de kans groot dat er dus al daadwerkelijk 2 installaties staan.
Tenminste, een beetje provider zorgt voor zo'n breed mogelijke dienstverlening lijkt me. :)
Zou in dat geval gewoon de stoute schoenen aantrekken en even contact opnemen of zoiets mogelijk is.
Een overstap naar een andere provider is zo gemaakt he.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/01/2013 19:21:24
Quote Anchor link
"ik heb een aantal leuke functie gezien die zou willen gebruiken die helaas pas werken vanaf PHP versie 5.4."

Even uit nieuwsgierigheid... over welke functies heb je het dan?
 
Lars Anderson

Lars Anderson

14/01/2013 09:43:56
Quote Anchor link
Het gaat met name om de kortere array notatiewijze.
Laatst liep ik ook tegen functionaliteit aan die ik wilde gebruiken die enkel mogelijk was vanaf v5.4, ik weet nu zo snel even niet meer wat dat was, maar het zat nog wel in mijn achterhoofd dat ik dus wilde upgraden. Vandaar ;-)
 
Wouter J

Wouter J

14/01/2013 09:47:53
Quote Anchor link
Nou als je zo'n gedoe helemaal alleen wilt doen om een korte schrijfwijze die nog niet optimaal is en een functie die je vergeten bent dan zou ik nog even wachten.

Er is momenteel nog niks mis met array(). Sterker nog, er is veel meer mis met de [] notatie omdat die een list voorstelt, geen hash list (met key names).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/01/2013 11:39:48
Quote Anchor link
Wouter J op 14/01/2013 09:47:53:
Er is momenteel nog niks mis met array(). Sterker nog, er is veel meer mis met de [] notatie omdat die een list voorstelt, geen hash list (met key names).

Wouter, wat bedoel je precies? Ik wil mogelijk ook gebruik maken van de nieuwe array functies. Wat werkt daar niet goed aan dan?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.