PHP uploadscript werkt niet, los het op!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rutje1

rutje1

01/12/2007 17:05:00
Quote Anchor link
Hoii,

Ik was even aan het kijken voor een uploadscript. Er staan er hier op de website onder scripts erg veel. Er is er eentje die ik erg graag zou willen gebruiken. Alles wat ik zou willen zit er op, niets te veel, niets te weinig.

Nadat ik het script had uitgeprobeerd kwam ik erachter dat het helaas niet werkt. Na het toevoegen van de regel [error_reporting(E_ALL);] kreeg ik de volgende fout: Notice: Undefined variable: file in mijnwebsite\uploaden.php on line 41.

In de reacties op het script zag ik dat meerdere hier last van hebben. Ik heb het zelf ook geprobeerd op te lossen maar helaas.

Ik zou dit script graag willen gebruiken, wie zou mij kunnen helpen door te kijken hoe het script werkende wordt?

Het script: http://phphulp.nl/php/scripts/1/493/

Mvg Rutje1

edit: link vergeten :$
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rutje1
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:04:59
 
Thomas

Thomas

01/12/2007 17:26:00
Quote Anchor link
Niet erg veel ervaring met PHP he? Werkt het niet, of werkt het, èn krijg je een notice. Een notice is een opmerking, dus is niet erg belangrijk. Zodra jij [error_reporting(E_ALL);] weer weghaalt krijg je de notice niet meer te zien, en werkt het.

Het is niet de oplossing, maar het lost wel iets op.
 
Rutje1

rutje1

01/12/2007 17:51:00
Quote Anchor link
Er wordt geen bestand geupload. Het werkt niet (zoals te lezen staat in de titel). Ik heb wel wat ervaring met PHP en plaats dit bericht niet zomaar.
Het probleem is dat er niet wordt aangegeven van $file is. Ik denk dat hiermee het geselecteerde bestand meer wordt bedoeld (gekozen via bladeren) maar ik weet niet hoe ik dit in het script kan aanpassen.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/12/2007 17:57:00
Quote Anchor link
Ten eerste, Thomas, error reporting uitzetten is geen oplossing. Iedereen die op die manier programmeert is mij niks waard.

Daarnaast is het gewoon een slecht geschreven script, op een hele oude webserver zou het misschien wel werken maar je kan niet zomaar een variabele $file uit de lucht trekken.
 
Rutje1

rutje1

01/12/2007 17:59:00
Quote Anchor link
Dan zal ik maar gaan kijke of ik het zelf kan gaan programmeren. Toch maar leren dan. :)

Thnx
 
Hylke

Hylke

01/12/2007 18:00:00
Quote Anchor link
=) Zoek vooral even op php.net, daar staan echt zat goeie voorbeelden dacht ik
 
- SanThe -

- SanThe -

01/12/2007 18:20:00
Quote Anchor link
Als je dat script echt zou willen gebruiken dan is dat toch zo aangepast/gemoderniseerd.
 
Thomas

Thomas

01/12/2007 22:16:00
Quote Anchor link
Thomas schreef op 01.12.2007 17:26:
Het is niet de oplossing, maar het lost wel iets op.


Zoals ik al zij is het niet de oplossing. maar als tijdelijke oplossing zou het kunnen werken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas
 
Crispijn -

Crispijn -

02/12/2007 01:40:00
Quote Anchor link
@ Thomas:
Wat heb je aan een script dat tijdens je scriptfase vol van notices staat? Die zijn er niet voor niets en weghalen/uitzetten van de error reporting is dus een lapmiddel. Je ziet geen foutmelding maar je weet nooit of het nou wel of niet goed gaat. In dit geval gaat het dan ook nog eens fout.

Definieer dus altijd je variabelen zodat je nooit notices krijgt. De notice die je krijgt komt omdat je $file gebruikt terwijl die nergens gedefinieerd is.

@ rutje, ts:
Wanneer je op regel 41

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
                if(is_uploaded_file($_POST['file'])){
?>


of wanneer gedefinieerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
         $file
= $_POST['file'];
                if(is_uploaded_file($file)){
?>


Zal de kans groter worden dat het script dat je wil gebruiken werkt.

Succes!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.