PHP variabelen extern laden enzo+

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rowan

rowan

30/04/2009 00:02:00
Quote Anchor link
hallo iedereen,

bij het maken van mijn website, heb ik in de footer een regel waarin staat waar hij vandaan komt (mij), met daarnaast het versienummer van de site.

nu had ik deze voorheen in de website toegevoegd via extern include, waardoor ik php waarden van de website kon lezen, zonder dat ik verdere toegang nodig had.

ik had dus in een gewone site een externe include met bv. van Bedrijf X Versie 00.1

dit om zo later eventueel de tekst op alle websites te kunnen veranderen (bijvoorbeeld bij een nieuwe versie).
Echter bij het gebruik van een nieuwe server, werkt deze functie niet meer. waardoor ik naar een alternatief zoek.

- stukje script op de pagina (host), die verwijst naar een pagina op een andere server (client), met alle php functie mogelijkheden. (bv. oproepen van php waarden van de host)

- met als doel gegevens over de sites (hosts) binnen te krijgen, en ze als het waren tracken, php waarden zoals de versie van de website vergelijken met de nieuwste versie)

is dit mogelijk, en zo ja hoe? met include/require werkt helaas niet (meer) maar was in ieder geval veel realiseerbaar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rowan
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:42:38
 

30/04/2009 09:51:00
Quote Anchor link
En als je een website niet update, dan staat er wel dat ie van een versie hoger is, maar is het dan niet.
Wat is de toegevoegde waarde van zoiets?
Je kunt kijken naar soap[/url], maar je kunt ook gewoon met xml kloten. Dat lijkt mij het handigste.
 
Rowan

rowan

30/04/2009 09:59:00
Quote Anchor link
nee, dan staat er dat je niet de nieuwste versie bezit ;)
de toegevoegde waarde is dat ik, als ik de site bv aan iemand anders geef, nog controle heb over de footer, waarbij ik php uit bv. het configuratie bestand kan lezen op die server.

natuurlijk kan dit ook gewoon door een scriptje op de eigen server, maar als ik een link wil maken naar de nieuwe versie, en/of ik wil iets wijzigen in de footer, dan moet ik er wel bij kunnen :)

ik zal eens kijken naar je info...

bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door rowan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.