PHP vs AngularJS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Randy vsf

Randy vsf

04/05/2015 15:49:19
Quote Anchor link
Angular hoeft routing al erin zitten.
Gewijzigd op 04/05/2015 15:49:59 door Randy vsf
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:44:26
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2015 16:00:07
Quote Anchor link
Dat weet ik ... maar de vraag was waarom je dus routing met javascript zou doen in plaats van met php? Anders gezegd, kun je gewoon de routing via php blijven doen, maar alleen de interactie op de pagina zelf via Angular?
Gewijzigd op 04/05/2015 16:00:42 door Ozzie PHP
 
Randy vsf

Randy vsf

04/05/2015 16:16:46
Quote Anchor link
Ja dat kan, maar als je alles via php blijft doen kan je beter voor jquery gaan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2015 16:20:38
Quote Anchor link
>> Ja dat kan, maar als je alles via php blijft doen kan je beter voor jquery gaan.

Oké, maar waarom dan?
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

04/05/2015 17:04:12
Quote Anchor link
Ozzie, ik denk dat het je gaat helpen als we een overzichtje maken van bekende Angular/JS MVC frameworks apps:

- travis-ci.org
Deze site krijgt heel wat meer informatie binnen dan een forum zoals PHPHulp waar gemiddeld om de 5-10 minuten nieuwe informatie binnenkomt. Wat travis-ci doet is hondereden (open-source) projecten testen. Er komt dus met andere woorden elke seconden duizende piepkleinne stukjes informatie binnen. Wat die informatie doet is niet van belang. Wat wel van belang is, is dat het veel gebruiksvrindelijker is dat die informatie aan de pagina wordt toegevoegd, van op het moment dat die beschikbaar is. Dit kan perfect met Angular, hoewel de site in Ember is gemaakt. (Alternatief voor Angular). Je zou dit in puur PHP kunnen oplossen, door om de seconde of 5 seconden deze pagina te herladen.

- web.telegram.org
Telegram is een Chat dienst, de web client is geschreven in Angular. Ook hierbij is het belangrijk dat alle informatie vliegensvlug binnenkomt, zonder dat de gebruiker hier iets van merkt.

Deze 2 projecten hebben 2 dingen gemeen. De front-end en de backend hebben beiden hun eigen router. De frontend route eigenlijk "HTML pagina requests". Dus bv. ik wil nu de status y van z jaar geleden zien van project y. Of ik wil de berichten van die persoon zien. Enz. Nu de backend heeft ook een router. Deze router handelt geen HTML requests af. Hoogstwaarschijnlijk handeld die enkel JSON requests af, de JS code maakt hierdan HTML van. De backend fungeert puur als API op misschien zelfs 100tal servers in 10tal datacenters.

Het verschil tussen deze 2 applicaties en bv. phphulp is dat de informatie op die 2 apps veeeel sneller binnenkomt dan op phphulp. Nog een verschil is dat de backend (PHP, Ruby, Java) geen HTML aanmaakt en waarschijnlijk is de backend ook opgebouwd rond een MVC framework.

Kijk ook eens dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=bH8Z39kDT-s

Source code van travis-ci: https://github.com/travis-ci/travis-web en van web.telegram.org: https://github.com/zhukov/webogram

EDIT: ik heb dit nogal haastig getypt zonder spellings checker, let even niet op selling aub :D
Gewijzigd op 04/05/2015 17:04:47 door LEDfan nvt
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2015 17:31:57
Quote Anchor link
Dankjewel voor de aanvulling LEDfan. Dat filmpje had ik toevallig gisteren al gezien, stond bij de aanbevolen filmpjes toen ik jouw andere film keek.

Ik snap (in grote lijnen) wel ongeveer hoe dat angular werkt. Je zou eigenlijk denk ik kunnen zeggen dat je alle "intelligentie" overdraagt van PHP naar JS? Of gaat dat te ver?

Maar voor een normale (bedrijfs)website of webshop voegt angular dus eigenlijk niet echt heel veel toe? Je gebruikt het dus vooral als je de pagina niet wilt verversen, maar er wel volop interactie op de pagina zelf plaatsvindt. Zou je het zo kunnen stellen?

En stel nu ik heb ee normale website, maar op een bepaalde pagina wil ik dan toch wat extra interactie. Gebruik ik dan voor die ene pagina beter jQuery of AngularJS?
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.