PHP vs ASP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erik waarom

Erik waarom

11/02/2005 13:26:00
Quote Anchor link
Hey,

kan iemand mij misschien vertellen wat nou de grote verschillen zijn tussen asp en php? en Waarom iemand nou voor asp of php zal kiezen.

Ben zelf al een tijdje met PHP bezig, maar heb ook even met ASP gewerkt. Eigen mening qua verschil is de simpelheid. PHP lijkt een veel simpeler taal dan asp, maar met veel mogelijkheden. PHP is veel betere ondersteuning qua support op internet. Veel nederlands.(zijn er tegenwoordig ook al goede asp site zoals phphulp?)

Maar ASP sites zien er vaak wel net iets anders uit en vaak lijkt het professioneler(kan met php natuurlijk ook, ligt eerder aan degene die het maakt lijkt mij.)

Heb laatst iemand zien werken met asp.net, dat lijkt allemaal wel handiger dan php qua script(veel meer objecten, inlog/login script is volgens mij ongeveer 3 a 4 regels als het niet minder is.)
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 15:56:00
 
Winston Smith

Winston Smith

11/02/2005 13:30:00
Quote Anchor link
Met objecten werken kan je in PHP ook. Als je volledig OOP werkt in php kan je van een loginschermpje ook 3 regels maken.
Ik ken ASP niet, maar het lijkt mij dat er ergens een klasse wordt geinclude waardoor het zo kort kan.

En ASP kent minder gebruikers omdat volgens mij niet alles ervan gratis is. En met meer gebruikers krijg je automatisch ook meer ondersteuningsites. (En daardoor weer meer gebruikers van PHP).
 
Erik waarom

Erik waarom

11/02/2005 13:37:00
Quote Anchor link
Volgens mij heeft php de laatste jaren een opmars gekregen en is ASP al een langere tijd in gebruik. Hosting bedrijven gebruiken ook redelijk vaak asp. Er zijn volgens mij genoeg gebruikers om een goede community te sticten :) (wat een mooie woorden)

Weet niet of het allemaal waar is wat ik zeg.
 
Mitch X

Mitch X

11/02/2005 14:10:00
Quote Anchor link
1. ASP is van MS ...
2. Een hoop ASP libs zijn betaald!
3. 3 regels inloggen kan in PHP ook ...
Bijv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
include 'login.class.php';
$class = new Login( 'username' );
?>

Dat zijn er zelfs 2 ;)
4. PHP is open source, betere support en altijd gratis :)
PHP hosting is dan meestal ook goedkoper.
 
Arend a

Arend a

11/02/2005 14:34:00
Quote Anchor link
Een ervaren programmeur heeft nauwelijks problemen, enkel persoonlijke voorkeuren voor een taal, maar kan met beide talen goed uit de voeten. Zie het als een stuk gereedschap, inlog scripts die je hier ziet zijn mensen die net het mechanisme van sessies doorhebben. Wanneer je dat doorhebt kan je later comlpeet object georienteerde reusable code schrijven. Let wel: je meot het object ook schrijven, dus de vraag is hoeveel stukken code zitten er achter dat object?

Die objecten bestaan ook voor php (pecl en pear). Weliswaar in mindere mate, maar het begint op te komen. In Perl is het beter geregeld in de vorm van CPAN.

Maar uiteindelijk gaat het erom waarmee *jij* je scriptjes af krijgt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.