PHP-functie aanroepen in JavaScript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harald

Harald

06/07/2004 21:15:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig een PHP-site in elkaar te knutselen, waarbij ik nu helaas tegen een probleem aanloop waar ik maar geen oplossing voor kan vinden.
Ik hoop daarom dat jullie me wel kunnen helpen en zal daarom aan de hand van een vereenvoudigd voorbeeld-script proberen duidelijk te maken wat ik bedoel.
(Bij het uittesten alleen even "hostnaam" in "$ip = gethostbyname('[hostnaam]');" vervangen door je eigen server-naam, tenminste, als je die hebt.)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php

$ip_zelf
= getenv(REMOTE_ADDR);
$ip = gethostbyname('[hostnaam]');

function
schrijf_getal_1()
{

$file_open = fopen("data/log","w");
    fwrite($file_open,"1");
    fclose($file_open);
}

if ($ip_zelf == $ip)

{

schrijf_getal_1();

echo "Er is nu net een \"1\" naar \"data/log\" geschreven, zodat de bezoeker met een ander ip-adres de mededeling krijgt dat ik momenteel dezelfde pagina bekijk.<br><br>Als ik het venster sluit wordt er een \"0\" naar \"data/log\" geschreven zodat de bezoeker met een ander ip-adres de mededeling krijgt dat ik niet (meer) dezelfde pagina bekijk.";

echo "<script language=\"javascript\">\n";
    echo "var exit=true;\n";
    echo "function out(){\n";
    echo "if(exit)schrijf_getal_0;}\n";
    echo "onunload=out\n";
    echo "</script>\n";
}

elseif ($ip_zelf != $ip)

{

$file_open2 = fopen("data/log","r");
    $getal = fgets($file_open2, 45);
    fclose($file_open2);

if ($getal == 1)

{

echo "De server bekijkt momenteel dezelfde pagina.";
    }

if ($getal != 1)
    {

echo "De server bekijkt momenteel niet dezelfde pagina.";
    }

}

?>

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de opdracht te schrijven naar "data/log" wel lukt als ik de PHP-functie in PHP aanroep, maar als ik dat doe in JavaScript lukt dat niet.

Weten jullie misschien een manier waarop een PHP-functie toch een JavaScript aanroep accepteert, of anders een manier waarop ik in geheel PHP een bestand kan laten schrijven naar aanleiding van het sluiten van een venster?
Gewijzigd op 06/07/2004 22:01:00 door Harald

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.