Plaatje bij submit button form met mouse over

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Res Bas

Res Bas

09/01/2010 16:07:00
Quote Anchor link
Hoi beste mensen,

Mijn vraag is als volgt:
Ik heb momenteel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input src="images/buttons/wijzigen.png" type="image" value="Wijzigen" onClick="this.form.action='wijzigen.php';this.form.submit()">


Ik wil dat als ik er met mijn muis over heen hang dat images/buttons/wijzigen.png dan images/buttons/wijzigen2.png wordt en als ik er met mijn muis af ga het weer images/buttons/wijzigen.png wordt. Hoe kan ik dit realiseren? Heb veel op het internet gevonden, maar ben er niet echt uit gekomen en dus kom ik waar weer op het forum waar ik altijd geholpen ben met mijn PHP vragen en hopelijk nu met mijn 'design' vraagje.

Bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 04:50:24
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

09/01/2010 16:16:00
Quote Anchor link
Lijkt me meer css?

Je moet zoiets doen:

input {
background-image : url("images/buttons/wijzigen2.png");
}

input:hover {
background-image : url("images/buttons/wijzigen2.png");
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yearupie Achternaamloos
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

09/01/2010 17:21:00
Quote Anchor link
Bekijk het onmouseover-event maar eens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input src="images/buttons/wijzigen.png" type="image" onmouseover="this.src='images/buttons/wijzigen2.png'" onmouseout="this.src='images/buttons/wijzigen.png'" />
 
Res Bas

Res Bas

09/01/2010 20:21:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 09.01.2010 17:21:
Bekijk het onmouseover-event maar eens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input src="images/buttons/wijzigen.png" type="image" onmouseover="this.src='images/buttons/wijzigen2.png'" onmouseout="this.src='images/buttons/wijzigen.png'" />


Werkt super! Heel erg bedankt!
 
Niels K

Niels K

09/01/2010 20:28:00
Quote Anchor link
@jepzur

En als javascript uit staat?

Koppel je button gewoon aan een class. en klaar is Passion
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

10/01/2010 09:23:00
Quote Anchor link
@Niels: een src-element en een background-optie bij CSS is niet hetzelfde. Als men een src toekent, maar ondertussen de background zit te veranderen, zul je zien dat het niet werkt - de background zit namelijk achter de src. Of men moet een geheel transparent plaatje gebruiken met de afmetingen van de daadwerkelijke button, of men moet het op een andere manier oplossen ;).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.