Plaatje meeschalen naast de container

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J V

J V

17/12/2007 15:31:00
Quote Anchor link
Ik heb een container die meeschaalt in de breedte van 768px naar 960px. Dit ivm de beeldschermresolutie van 800*600 of groter dan dat.
De menu links is 200px breed en de content vult de inhoud ernaast. Ik vond dat als je een groter scherm had, dat je links en rechts naast je container nog al veel ruimte overhield.
Als je container een vaste breedte heeft, kun je met photohshop een mooi plaatje maken van 1 px hoog met in het midden een stuk wat geen kleur heeft (daar staat namelijk je container) en links en rechts dan een gradient bijv.
Maar wat nu als de breedte van je container variabel is (van 768px tot 960px), Hoe moet ik nu voor elkaar krijgen dat de gradient mooi vanaf mijn container loopt?
Moet ik 2 divs maken vor links en rechts naast de container met daarin een plaatje? Zodat het net lijkt alsof dit de background van de site is?
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 06:59:15
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

17/12/2007 15:37:00
Quote Anchor link
max-width?
 
J V

J V

17/12/2007 15:51:00
Quote Anchor link
ok, dat is een volle mond.

Je geeft een max-width mee aan je plaatje? die de hele achtergrond vult (je body dus).
Als je zo'n plaatje maakt weet je toch van tevoren niet hoe breed je container is bij mensen op het beeld?
Ja tussen de 768px en de 960px. Maar je plaatje staat vast met een bepaalde breedte, dat hoeft niet natuurlijk, want je kunt een plaatje gerust breder maken. Deze word dan uit zijn verband gerekt, waardoor je links en rechts van je container bijvoorbeeld een stukje mist (doordat de container ervoor staat) of dat je een stukje ruimte tussen de container en het begin van je gradient houd.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, zoniet hoe kan ik het duidelijker maken?
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

17/12/2007 15:55:00
Quote Anchor link
Snap echt niets van wat je allemaal zegt. Mss width: 100%;? Mss moet je jan maar even vragen hier.
 
Crispijn -

Crispijn -

17/12/2007 15:57:00
 
Wouter K

Wouter K

17/12/2007 16:02:00
Quote Anchor link
naar ?
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

17/12/2007 16:02:00
Quote Anchor link
http://jankoehoorn.nl/adapt_bgimage_to_resolution.php

dat wil hij zeggen met '' xD

Maar daar heb je dus wel javascript voor nodig.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
J V

J V

17/12/2007 16:50:00
Quote Anchor link
Klik
Let niet op de kleuren want ik was aan het kloten.
Links en rechts zie je naast de container een achtergrond. Deze is donker gestreept. Nu wil ik een mooie gradient vanaf mijn container (die bruingrijs is) naar de zijkant van me scherm.
Maar als ik een plaatje maak in photoshop, moet ik weten vanaf welke plek ik die gradient begin.
Als je container standaard 800px is, maak je een gradient (breedte maakt neit uit) dan een stuk niets van 800px (waar je container staat) en dan weer een gradient die net zo is als je gradient aan de linkerkant) Dat plaatje centreer je, zodat het stuk van 800px altijd achter je container staat (doordat je container ook gecentreerd is), waardoor het net lijkt alsof je gradienten van je container tot aan de zijkant van je scherm lopen.

Mochten deze gradienten niet precies goed staan, dan loopt de kleur vanaf je container dus niet goed over in je gradient, wat er dus neit uitziet, of de gradient begint zelfs een stukje vanaf je container waardoor je wit ziet bijv.
Dit wil ik niet, maar gaat wel gebeuren als ik een container heb die in breedte variabel is.

Ik moet dus een variabel plaatje hebben die een gradient bevat, wat ervoor zorgt dat er een mooi verloop is van mijn container naar de zijkant van het scherm. Die overloop is nu bruingrijs naar donkergrijs gestreept.

een misschien wat duidelijker voorbeeldje:
klik
Hier zie je mijn achtergrond, die heeft links en rechts een gradient en in het midden een zwart vlak, waar de container dus hoort te staan. De container is hier lichtblauw.
Zodra de container dus kleiner word dan het zwarte vlak bij het plaatje, klopt de overgang van het gradient naar de container niet meer.
Word de container groter (dan valt hij over het zwarte vlak), maar ook een stukje over de gradienten links en rechts, waardoor je weer geen mooie overgang hebt.

(het meot dus voorstellen, dat de gradient van lichtgrijs naar zwart over moet lopen in mijn container die hier lichtblauw is, maar het lichtblauw vlak kan dus veranderen in breedte, maar mjin gradienten staan vast op het beeld)
Hoe krijg je dit dus voor elkaar?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
 
J V

J V

19/12/2007 00:33:00
Quote Anchor link
Ik ga morgen (vandaag alweer) aan de gang met 2 divs naast mijn container die dus liquid zijn. (hoe breed die zijn hangt af van mijn containergrootte en de schermgroote) Hierin plaats ik een soort van CSS hack ofzo, zoals ik het begrepen heb, die je plaatjes flexibel maakt. (volgens mij had jan ook zoiets gemaakt, maar ik weet niet precies of dit hetzelfde was, sorry)
Vanmiddag laat ik jullie meer weten ;). Hopen dat het lukt en nu gaat ik slapen.

Dus die hele lap tekst hierboven hoef je niet meer te lezen, ik ga zelf wel klooien tot ik er bij neerval. En anders moet het maar niet, maar het gaat me lukken :P.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.