plaats van function en require vs include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

26/02/2004 15:41:00
Quote Anchor link
Ik heb slechts 2 vraagjes:

-Maakt het uit voor PHP waar ik een function zet?
Stel dat ik ergens bovenaan in de body een functie aanroep en dat ik de functie helemaal beneden in de body heb geschreven. Of als ik nu de functie in de head-sectie neerschrijf (zoals het bij JavaScript moet), maakt het uit?

-require() vs include()
Ik las zonet dit artikel:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/4/116/200
Alles goed en wel maar het tweede deel begrijp ik niet, met name dit hier:
"En dan nog iets.
Bij include() include PHP de pagina pas wanneer daarom gevraagd word.
Bij require() word eerst de pagina geinclude, en dan pas word het geheel geparst. "
Waar komt dit op neer?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 08:19:59
 
Mitch X

Mitch X

26/02/2004 16:26:00
Quote Anchor link
Bij require() moet een pagina geparsed worden dus gaat hij dat als eerst doen en als het niet lukt gaat de pagina niet verder.
Bij include() include hij pas als het gevraagt is en als het niet lukt pech de pagina gaat verder.
 
Peanuts

peanuts

26/02/2004 16:27:00
Quote Anchor link
Waar het allemaal uiteindelijk op neerkomt is dat require nodig hebben betekend en niet hetzelfde is als includen ...

Het grootste verschil zit em in de fout afhandeling van PHP

bestaat het bestand niet dan waarschuwt php in het geval van include en is het een fatale fout in het geval van require...

Het parsen is hier een term die onduidelijk maakt.... in beide gevallen wordt namelijk de informatie geparst (of te wel de code wordt uitgevoerd.. )

Ik gebruik persoonlijk altijd require_once() maar ja ik heb mijn error meldingen ook hoog staan !!

mvg,

Peanuts
 

26/02/2004 17:12:00
Quote Anchor link
Hehe, bedankt.

'k Heb voor de zekerheid snel een testje gemaakt waarin ik 4 vragen heb kunnen oplossen die anders nogal moeilijk zouden te omschrijven zijn.

Wat 'k heb ondervonden:
van zodra er include("nav.php") staat, wordt nav.php geparst en daarna de rest van het document (waarin oa include("nav.php") staat).
't Zelfde gaat op voor require.
Het enige verschil ligt hem dus (volgens mij) in het bestaan van een file of niet (waardoor de foutvermelding anders wordt).

Weet nu iemand ook al dat van die functions?
Functions als:
function groet()
{ echo "hallo"; }

Waar moet ik ze plaatsen? In de head / body of maakt het niet uit?
 
Rick

Rick

26/02/2004 17:50:00
Quote Anchor link
Functions: maakt niet uit waar je ze plaatst

verschil tussen include en require, de foutmelding
include gaat door en geeft een warning als het bestand niet bestaat en require stopt met een fatal_error
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.