Plus teken in berekening..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lars Groot

Lars Groot

22/09/2011 11:47:20
Quote Anchor link
Beste,

Ik vind het echt zo irritant dat je bij JavaScript een plus hebt voor én optellen én 2 variabelen of strings bij elkaar te steken.

Daarom nu ook dit probleem:
Ik heb een functie die het totaal te betalen bedrag bepaalt. Nu wordt daar iets in gestopt (een input uit een text veld) en vervolgens worden er de transactie kosten bijgestopt. Deze transactie kosten zijn 2% van het bedrag + €0,44 en dan nogmaals 19% over het totaal van de transactiekosten.

Komt er dus op neer dat als jij iets wil kopen voor €2,00 je dan dus 2*0.02 = 0.04. 0.04 + 0.44 = 0.48. 0.48 * 1.19 = 0.57 transactiekosten.
Vervolgens moeten deze transactiekosten daar worden opgeteld bij het bedrag en daar loopt dus de fout.

JavaScript denkt waarschijnlijk dat ik een text bij een number wil plakken, wat niet gaat.

Ik heb parseFloat() geprobeerd toe te voegen, enkel zonder resultaat. De berekening is nu als volgt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var totaalbedrag = bedrag + (((bedrag*0.02)+0.44)*1.19).toFixed(2);


Waar bedrag staat tot de input.

Wie weet hoe ik het kan oplossen?

Alvast heel erg bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:08:56
 
Wout van der Burg

Wout van der Burg

22/09/2011 12:06:34
Quote Anchor link
Probeer het wat overzichtelijker te houden en alle getallen waarmee je rekent als getal te definieren.
Probeer eens;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
bedrag = parseFloat(bedrag);

var transactie = (((bedrag*0.02)+0.44)*1.19);
transactie = parseFloat(transactie);

var totaalbedrag = (bedrag + transactie);
totaalbedrag = totaalbedrag.toFixed(2);
Gewijzigd op 22/09/2011 12:07:32 door Wout van der Burg
 
Lars Groot

Lars Groot

22/09/2011 19:48:30
Quote Anchor link
@Wout,

Dankjewel ik ga het even proberen.

Edit: Hij werkt nu, erg bedankt ;).
Dan nog even een andere vraag, hoe kan ik op deze berekening terugrekenen?
Dus als ik het totaalbedrag incl. de kosten heb en het subtotaal exclusief de kosten wil berekenen?
Gewijzigd op 22/09/2011 20:24:56 door Lars Groot
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.