Portfolio intro
Hoi allemaal,
Ik werk aan een portfolio en heb een stukje jQuery gebruikt voor de intro om de bezoeker gelijk kennis te laten maken met een programmeertaal die ik graag gebruik. Het gaat hier alleen om de effecten en om het laatste stukje voor de doorlink. Willen jullie dit beoordelen voor mij?
Groeten Donny
http://www.juniorprogrammer.nl/port.html
Ik werk aan een portfolio en heb een stukje jQuery gebruikt voor de intro om de bezoeker gelijk kennis te laten maken met een programmeertaal die ik graag gebruik. Het gaat hier alleen om de effecten en om het laatste stukje voor de doorlink. Willen jullie dit beoordelen voor mij?
Groeten Donny
http://www.juniorprogrammer.nl/port.html
Ikzelf vind zoiets verschrikkelijk.
Mijn reactie is dan ook direct wegklikken.
Mijn reactie is dan ook direct wegklikken.
En als ik er een knop plaats met Skip Intro? Zou je dan wel blijven en de intro doorklikken?
Dat zou de blijfkans voor mij ietsje vergroten. Maar in het algemeen ben ik gewoon weg. Hetzelfde heb ik bij sites waar direct geluid wordt gemaakt, Muziek of een stem maakt niet uit, ook daar ben ik dan weg.
De intro duurt heel lang, en ik mist sowieso een skip intro. Als ik je intro één keer heb gezien wil ik die de volgende keren sowieso kunnen overslaan.
Ik zou proberen de animatie in de website te verwerken bijv in de header o.i.d. i.p.v. als intro.
Ik zou proberen de animatie in de website te verwerken bijv in de header o.i.d. i.p.v. als intro.
Als goed is mag je een cookie zonder te vragen opslaan mits deze geen persoonlijke informatie bezit. Dus ik kan ook standaard een cookie plaatsen voor als een bezoeker al een keer op mn site is geweest zodat ie standaard de intro skipped.
Sowieso ga ik nog even een knop maken voor skipp intro
Sowieso ga ik nog even een knop maken voor skipp intro
Mag ik die keuze dan wel zelf maken? Misschien vernieuw ik je pagina wel omdat ik 'm nog een keer wil zien.
Toch blijf ik erbij dat je het beter helemaal niet kunt doen en op een andere manier kunt weergeven. Natuurlijk is een portfolio niet helemaal het zelfde als een website. Op een website zou ik er niet eens naar kijken.
Toch blijf ik erbij dat je het beter helemaal niet kunt doen en op een andere manier kunt weergeven. Natuurlijk is een portfolio niet helemaal het zelfde als een website. Op een website zou ik er niet eens naar kijken.
Splash pagina's, zoals dit officieel heet, komen een beetje uit het jaar 2000. Daar leerde men net DHTML (dynamische HTML) en kreeg je websites als deze: http://www.htmlguru.com/ Tegenwoordig zijn we in een compleet ander tijdperk qua webdesign en daar hoort dit zeker niet meer in thuis.
Als je nog iets kon toevoegen, oke. Maar dit voegt naar mijn mening compleet niks toe, dat je HTML,CSS,PHP,JS en jQuery kan kun je ook gewoon vertellen, daar hoef ik niet een presentatie van 1 minuut voor te bekijken. Ik wil snel kunnen skimmen.
Tevens zijn de buttons nu niet goed uitgelijnd, maar dat had je hopelijk zelf ook wel door. Andere punten:
- Programmeertalen zijn erg vaag gepositioneerd
- http://www.comicsanscriminal.com/
Als je nog iets kon toevoegen, oke. Maar dit voegt naar mijn mening compleet niks toe, dat je HTML,CSS,PHP,JS en jQuery kan kun je ook gewoon vertellen, daar hoef ik niet een presentatie van 1 minuut voor te bekijken. Ik wil snel kunnen skimmen.
Tevens zijn de buttons nu niet goed uitgelijnd, maar dat had je hopelijk zelf ook wel door. Andere punten:
- Programmeertalen zijn erg vaag gepositioneerd
- http://www.comicsanscriminal.com/
Wouter J op 03/03/2014 15:13:24:
Tegenwoordig zijn we in een compleet ander tijdperk qua webdesign en daar hoort dit zeker niet meer in thuis.
Duidelijke taal :) Wat ik me afvraag: mensen willen ook graag bevestiging dat je bepaalde dingen kan. Daarom ook het domein: juniorprogrammer.nl. Wat als bezoekers op je site komen en je om een verzoek willen vragen, maar ze geen enkel idee hebben wat je exact kan? Dan lijkt mij dit de juiste manier om iets te laten zien van wat je kan lijkt mij. Of zit ik daar compleet naast?
Daar heb je een portfolio voor. Maak een aparte pagina met screenshots en links naar projecten die je gemaakt hebt.
Laat die animaties gewoon direct op een professionele manier op je site zien. Denk aan sliders, menu's die uitschuiven etc...
Maar zeker niet als een presentatie. Dat oogt een beetje als een school-opdracht. Dus voeg ze gewoon op een praktische wijze toe aan je site.
Maar zeker niet als een presentatie. Dat oogt een beetje als een school-opdracht. Dus voeg ze gewoon op een praktische wijze toe aan je site.
Wouter J op 03/03/2014 15:13:24:
... Ik wil snel kunnen skimmen.
Van Dale:
skim·men (skimde, heeft geskimd)
1 de magneetstrip van andermans bankpas kopiëren om er zelf geld mee op te nemen
1 de magneetstrip van andermans bankpas kopiëren om er zelf geld mee op te nemen
Hehehe... ik mag hopen dat je iets anders bedoelt ;)
Je zal wel bedoelen "scannen".
Vroeger was het nog "leuk" om splash pagina's te bekijken. Het voelde bijzonder en speciaal "wow... dat dit allemaal kan zeg!". Tegenwoordig weet men wel wat er allemaal kan, en wil men simpelweg zo snel mogelijk vinden wat men zoekt. Lang verhaal kort: vroeger was een splash pagina leuk. Anno 2014 niet meer. Het komt amateuristisch over en men zit er niet op te wachten. Dus ik zou zeggen: niet doen!
Wat je wel zou kunnen doen is dat je ergens een linkje plaatst "voorbeeld van een dynamische pagina" en dat je dan die pagina in een nieuw browserscherm laat zien. Maar in ieder geval niet als intro-pagina. Ik snap dat het niet leuk is om te horen na de moeite die je er hebt ingestoken, maar het advies is goed bedoeld ;)
Gewijzigd op 03/03/2014 16:10:39 door Ozzie PHP
Offtopic:
tekst skimmen is gewoon een Nederlands begrip, sommige woorden hebben verschillende betekenissen in andere contexten, betweter ;)
Quote:
Hehehe... ik mag hopen dat je iets anders bedoelt ;)
tekst skimmen is gewoon een Nederlands begrip, sommige woorden hebben verschillende betekenissen in andere contexten, betweter ;)
Offtopic:
Hihihi :D
Lol, in die context kende ik het niet :)))
Mea culpa!
Hihihi :D
Lol, in die context kende ik het niet :)))
Mea culpa!