Portfolio ontwerp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »
Raymond Oomen

Raymond Oomen

11/09/2008 17:56:00
Quote Anchor link
Ik ben op het moment bezig om mijn website te "restylen" en nou wil ik een portfolio maken maar weet niet wat voor ontwerp ik het zal geven,
Heeft iemand misschien ideeën over vorm, kleur etc.
het is de bedoeling dat het in een wit veld past
Alvast bedankt

Groet Raymond
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 18:42:55
 
--

--

11/09/2008 17:58:00
Quote Anchor link
Wat screenshots van gemaakte sites, misschien beetje opacity, schaduw..

In wit vak zetten, klaar.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/09/2008 18:00:00
Quote Anchor link
Ga gewoon eens wat proberen en toon je kunsten hier.
 
Raymond Oomen

Raymond Oomen

11/09/2008 18:25:00
Quote Anchor link
maar wat voor kader zouden jullie adviseren gewoon een simpele lijn of een gephotoshopte rand?
 
Tamara

Tamara

11/09/2008 18:36:00
Quote Anchor link
ik zou zeggen: ga lekker experimenteren met verschillende stijlen....

persoonlijk vind ik dat een portfolio site simpel moet zijn. de aandacht moet natuurlijk uitgaan naar je werk, en niet naar je site zelf ;)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/09/2008 19:42:00
Quote Anchor link
Aan de andere kant Tamara (je hebt wel een punt hoor) je portfolio is ook meteen een visitekaartje van je ontwerpstijl en je kunnen.
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

11/09/2008 19:44:00
Quote Anchor link
@Tamara, ik hoop dat je met simpel bedoelt een strakke, nette en niet te moeilijke site.
en niet een 'simpele' site uit het jaar 1995
 
Tamara

Tamara

11/09/2008 19:45:00
Quote Anchor link
klopt.

maar ik heb een jaar geleden ook een portfolio site moeten maken voor school. en toen wilde ik iets maken wat ik echt super mooi vond, maar wat mn lerares gelijk afkraakte als te duister/te veel van het goede.

mijn portfolio

ik heb toen ooit deze layout gekozen, omdat ik geen gezeik wilde hebben met mn lerares :P wel lekker simpel.

maar ik zit eraan te denken om het nog een keertje over te doen, ligt eraan wanneer ik zin/tijd heb.

@ Erwin
simpel en strak hoeft echt niet perse uit het jaar 1995 te zijn. simpele, strakke websites kunnen ook mooi zijn (niet allemaal, als je dat bedoelt ;) )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
 
Niek Weevers

Niek Weevers

11/09/2008 19:55:00
Quote Anchor link
Het ligt er ook aan wat de stijl van je site is.
Het moet er wel in passen. Als je bijv een heel gotische site hebt, dan moet de portfolio niet strak zijn.
Tamara heeft gelijk dat de aandacht wel uit moet gaan naar je werk.
 
Tamara

Tamara

11/09/2008 19:56:00
Quote Anchor link
1-0 voor mij Xd
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/09/2008 22:57:00
Quote Anchor link
@Tamara
Als je met de site die "te duister/ te veel van het goede" was die donkere site (groen boven, paars/lila onder) bedoelde, dan ben ik het wel met je docente eens.
Je huidige portfolio is wel mooi!

Er moet vooral duidelijkheid zijn in een lay-out, wat staat waar en de eigenlijke inhoud waar het om gaat moet er duidelijk uit springen. Zoals bij jou site als je de "tierlantijntjes" van de rechterkant naar links zou kopiëren, blijft het een strakke site en lijdt het niet teveel af.

Het ligt dus ook aan hoe je de inhoud eruit laat springen, wat ik vaak al goed vind werken is wel strakke lijnen gebruiken voor de inhoud, en een wat lichtere kleur voor de content t.o.v. de header/ het menu. Dan springt de inhoud er vanzelf al wel wat uit.

edit:
Overigens wat ik wel jammer vind bij veel sites (en eigenlijk ook wel bij die van jou tamara) is dat je maar heel weinig met de ruimte doet. Niet erg, dat minimalistische, maar bij hogere resoluties hou je zoveel wit over aan weerszijden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Bart Tuma

Bart Tuma

11/09/2008 23:10:00
Quote Anchor link
Als je een portfolio-site maakt moet je er gewoon aan denken van 'wie ben ik ? wat vind ik leuk ?'

Maak het geheel naar eigen smaak. Zo kan een bezoeker / soort van klant zien wie jij bent.

maar laat het niet zo zijn dat het bezoekers af laat schrikken let hier ook goed op!...
 
Lode

Lode

11/09/2008 23:33:00
Quote Anchor link
Als je een webdesigner bent, komt dit toch wel vrij inspiratieloos over als ik het eerlijk mag zeggen....
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

11/09/2008 23:36:00
Quote Anchor link
Ik vind persoonlijk dat een portfolio iets moet laten zien van wat jij kan.

Tamara schreef op 11.09.2008 19:45:
wat mn lerares gelijk afkraakte als te duister/te veel van het goede.
Welke mevrouw was dat dan? (ik zit ook op het GLR, Mediatechnologie Webmaster)

www.terencehersbach.nl kan je kijken voor mijn portfolio, en dan zie je dat er wel aardig wat photoshop aan te pas is gekomen..
 
Jelmer -

Jelmer -

11/09/2008 23:52:00
Quote Anchor link
Misschien is een collage een leuk idee.

Je neemt een grid (voor mijn part pak je er even Excel bij) en gaat spelen met vlakken. Grote vlakken, en wat kleinere. En ieder vlak plak je uiteindelijk een stukje van een website of een logo, of in ieder geval een afbeelding van iets dat je gemaakt hebt achter. De vlakken scheidt je wat van elkaar door er witruimte tussen te laten, maar je behoudt de grid. De afmetingen blijven kloppen.

Afbeelding

De vlakken zijn klikbaar (eventueel met een toepasselijk maar niet opdringerig hover-effect) en leiden je naar de 'case' (maar gebruik dan wel een ander woord, 'case' klinkt zo jargon-achtig) waar je de mooiste puntjes van die website even uitlicht, en bij sommige puntjes een kleine motivatie zet, of letterlijk annotaties (dus alsof je er met pen wat bij hebt geschreven) en je zou er wat over de klant en over de gebruikte technieken kunnen vermelden.
 
Tamara

Tamara

11/09/2008 23:53:00
Quote Anchor link
@Robert
Ik zat op een gegeven moment krap met mn tijd. Zoals ik al zei, ik zit eraan te denken om een nieuwe layout te maken (en gelijk nieuw materiaal erop te zetten).

@Terence
Klopt, een portfolio is een visitekaartje van jezelf. Op het moment dat een evt. klant o.i.d. je site bezoekt, moet hij gelijk al een indruk krijgen van wat je kan.

Het was/is Yvonne Pauw.

Je portfolio ziet er wel aardig uit. Ik vind je layout zelfs eigenlijk te druk voor een portfolio, maar das mijn mening. Ik snap ook niet waarom je de bezoeker de keuze geeft om naar een donkere/duistere kleurenversie te switchen. Het geeft geen meerwaarde aan je site.


@Jelmer
Wat jij bedoelt is een interface ontwerp.
Ik vind jouw versie erg verwarrend. Wat ik altijd doe is:
met een interface ontwerp ga je uitvogelen waar precies je header moet komen, het logo, het menu, de tekst + evt. plaatjes, je footer, alles.

Dit geef je aan met alleen lijntjes en vakken (gewoon zwart wit)
Pas als je daar helemaal tevreden over bent, ga je dit interface ontwerp omzetten naar een layout.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
 
Jelmer -

Jelmer -

12/09/2008 00:02:00
Quote Anchor link
@Tamara, nee ik bedoel hier echt de plaatjes. De paarse vlakken zijn jouw persoonlijke hoogtepunten van de dingen die je al hebt gemaakt, en naarmate je portfolio groter wordt groeit dus je collage.

De navigatie zit niet in dat plaatje (of in mijn verhaal) maar ik die zou ik lekker simpel houden. Grote letters, bovenaan of links ergens. De woorden zouden voor zich moeten spreken, ervan uitgaande dat er naast deze links en de collage niet veel meer op de pagina staat. En waarom zou er meer op deze pagina staan? Ik denk dat de bezoeker overdonderen met mooi werk een betere, of een creatievere indruk achterlaat dan overdonderen met tekst over hoe goed je wel niet bent met photoshop, en hoe goedkoop dat dan wel niet kan.
 
Raymond Oomen

Raymond Oomen

12/09/2008 00:31:00
Quote Anchor link
ik heb het volgende ontwerp een beetje in mijn hoofd:
Een gecentreerde ruimte wit bovenin en header met een soort van schetstekening daaronder het menu, en daaronder de inhoud. Onder de inhoud moet dan het portfolio komen wat dus bovenop een witte achtergrond staat en aangezien ik wel een strak portfolio wil, maar niet egt van simpel hou zoals een simpele lijn eromheen, heb ik dus geen idee wat ik zou moeten maken als ontwerp:S
Het is trouwens bedoelt om logo's in te laten zien;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen
 
N0xie

n0xie

12/09/2008 01:26:00
Quote Anchor link
Als design niet je sterkste kant is, laat het dan maken door iemand die er 'goed in is'. Alle designs die ik maak vinden klanten over het algemeen 'kaal', 'saai' en 'nietszeggend', terwijl ik ze 'strak', 'straight to the point' en 'clean' vind. Ik leg me dan ook meer toe op het daadwerkelijke programmeren en laat mijn ontwerpen maken door een professional.

Bedenk dat een webDeveloper, webDesigner en programmeur hele andere takken van sport zijn. Aan de toon van je post leid ik een beetje af dat design misschien niet je sterkste kant is en/of je niet genoeg inspiratie ervoor hebt...
 
Robert Deiman

Robert Deiman

12/09/2008 07:36:00
Quote Anchor link
@n0xie
Maar dan lijkt het voor "klanten" die op je site komen net of jij wel kan ontwerpen, zorg er dan wel voor dat je dit duidelijk aangeeft.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.