Portfolio website en SEO

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy -

Roy -

30/10/2012 21:58:24
Quote Anchor link
Beste PHP'ers!

Recent een nieuwe portfolio website opgezet, zie: http://goo.gl/m6c0r
Daarbij gebruik gemaakt van impress.js, erg leuk speelgoed! Maar echt SEO vriendelijk is het naar mijn inzicht niet. Graag jullie advies hoe dit te verbeteren. Eventueel andere aan- of opmerkingen zijn ook welkom!
Ik heb het idee dat straks de "fallback message" (zie broncode) bij het zoekresultaat komt te staan.

Groet en alvast bedankt!

P.S. Graag mijn naam en dus website hier niet vermelden. Graag ook geen teksten citeren.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:29:49
 
Wouter J

Wouter J

30/10/2012 22:45:01
Quote Anchor link
Impress.js is voor presentaties, voor een website is het gewoon vreselijk.

Het is voor de rest even SEO vriendelijk als een normale pagina, het maakt niks uit.
 
Chris PHP

Chris PHP

31/10/2012 09:44:40
Quote Anchor link
Waarom adviseer je Chrome (en/of Firefox of Safari) en geen up to date Internet Explorer?

80% van alle bedrijven gebruiken gewoon IE, dit is makkelijk te zien door Analystics op je site te zetten en kijken met welke browsers mensen je site benaderen.

Ik baseer mijn site's op IE, aangezien dit toch nog steeds de meest voorkomende browser is.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

31/10/2012 11:11:09
Quote Anchor link
Zeg, die impress.js is echt leuk geschreven. Je moet eens kijken naar het commentaar. Dat is pas nuttig commentaar (zeggen wat je aan het doen bent; niet uitleggen wat de functie doet, want daar bestaat de reference voor).

Maar iderdaad: dit is geschikt voor presentatie, maar daarom nog niet voor een website.
Misschien kan dit werken voor een deel van een website.
Je krijgt hiermee een mooi systeem van url's met variabele na de #. Het is perfect bookmarkable; je kan dit koppelen aan een gewone menu met links
index.php#/portfolio | index.php#/vaardigheden ... de pagina wordt niet ververst bij het klikken op zo'n link...

Roy - op 30/10/2012 21:58:24:
Ik heb het idee dat straks de "fallback message" (zie broncode) bij het zoekresultaat komt te staan.


Zet die boodschap dan onderaan in de broncode, en bovenaan voor het oog, met css.
Gewijzigd op 31/10/2012 14:55:47 door Kris Peeters
 
Roy -

Roy -

31/10/2012 13:28:34
Quote Anchor link
@Chris:
Het werkt niet in IE, vandaar. In IE10 wellicht maar daar nog niet in getest.

@Kris Peeters:
- Commentaar zit inderdaad erg leuk in elkaar! Heb ervan genoten te lezen!
- Middels de # (hashtags) kan er inderdaad genavigeerd worden maar volgens mij worden deze niet geïndexeerd door zoekmachines? Wanneer dat wel het geval is de broncode hetzelfde en wordt het als duplicaten gezien?
- De fallback message ga ik verplaatsen, nog even spelen hoe
- Zou je de linkjes willen verwijderen uit je bericht? Zie:
Quote:
P.S. Graag mijn naam en dus website hier niet vermelden. Graag ook geen teksten citeren.


@Iedereen:
Nog andere tips?
Gewijzigd op 31/10/2012 13:29:41 door Roy -
 
Kris Peeters

Kris Peeters

31/10/2012 14:55:18
Quote Anchor link
(links verwijderd.)

Zoekmachines kunnen die url's even goed indexeren.
Ik weet niet of ze het effectief doen, maar ik zie niet in waarom niet.
(Maar laat ons zeggen dat dit een antwoord is dat nogal onbeslist is)

Merk op dat facebook een gelijkaardige url-structuur heeft wanneer de gebruiker foto's van een album bekijkt.
De id van de foto wordt na een # gezet.
Gewijzigd op 31/10/2012 15:13:36 door Kris Peeters
 
Roy -

Roy -

31/10/2012 15:16:10
Quote Anchor link
Bedankt voor het verwijderen!

Maar ik kan bijvoorbeeld een onzichtbaar menu maken (display: none) waarin alle items staan. Dan worden deze (hopelijk) geïndexeerd maar de pagina waar je terecht komt is (denk ik vanuit zoekmachines gezien) altijd hetzelfde...
 
Wouter J

Wouter J

31/10/2012 15:46:28
Quote Anchor link
Ik zou sowieso een menu maken. Wat je nu hebt is een leuke presentatie met een goede tool. Het enige wat er minder aan is is dat het geen website is. Een website moet nou eenmaal elementen bevatten voordat het een website kan zijn. Die elementen zijn bijv. goede content, een menu en iets van een header/footer.

Tevens is het niet goed om een menu te maken en die te verbergen, dit kan je een penalty opleveren bij Google waardoor je gewoon kunt vergeten in de zoekresultaten te staan.

Google zal in deze website inderdaad maar 1 pagina zien: de index. En dat is weer een goede reden om een degelijke site te maken en dit te laten voor als je ooit presentaties gaat houden. Misschien dat je dit kunt gebruiken voor bijv. het laten zien van je portfolio.

Offtopic:
Ik begrijp nooit waarom mensen hun site niet gelinkt willen zien? Je site gaat over webdevelopment en PHPhulp is 1 van de grootste nederlandse site's over webdevelopment. Een link hier telt voor 10 voor Google, hij kan je meteen in de categorie 'webdevelopment' plaatsen, je krijgt er bezoekers door en Google zal je pagina's snel indexeren.
Wat mij betreft zijn dit soort forums een walhalla voor backtricks naar webdev. site's
 
Roy -

Roy -

31/10/2012 17:32:45
Quote Anchor link
Dank voor je bericht. Inmiddels een menu toegevoegd, ik snap dat het niet echt "website vriendelijk" is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.