Portfolio website voor mijn opleiding

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robbert B

Robbert B

26/05/2013 15:13:45
Quote Anchor link
Beste leden,

Voor een schoolopdracht heb ik een online portfolio moeten ontwerp. Ik volg de opleiding Civiele Techniek (bruggen en wegenbouw).

Omdat ik graag potentiële werkgevers en mogelijk stageplaatsen informeer over mijn werkzaamheden. Zal ik deze website in de toekomst graag echt online zetten. Hiervoor moet nog wel het een en andere gebeuren en daarom hoor ik graag jullie mening.

Wellicht hebben jullie nog goede tips, die ik eventueel kan meenemen.

De site van de website is, inderdaad momenteel nog op een gratis domein. Maar de site is toch nog in de testfase.

http://robbert.uphero.com/

De website is geheel door mij ontworpen en dit is pas mijn eerste website. Vroeger wel wat tutorials geprobeerd!

De plaatjes worden in de toekomst veranderd tot persoonlijkere afbeeldingen.

Voordat mensen mij van plagiaat gaan beschuldigen. Op de schoolserver is mijn website ook te vinden. Deze is echter slecht bereikbaar voor thuis werken. Vandaar deze gratis website!


Hieronder zal ik de voortgang van het proces weergeven.


Huidige versie: 3.0

Op de planning

Quote:
- Contactscript met PHP
- Collage maken met daarin enkele voorbeelden voor op de homepage
- Seo links in de tekst
- Call to Action toevoegen op me site
- Tekst bij Curriculum Vitae toevoegen


V3 - Changelog:
Quote:
- Fontsize van 11px -> 12px
- Tekstuele invullingen (plaats, achternaam etc.)
- Op de homepage "Home" -> Rob Boon (in het kader van SEO)
- Toevoeging naar boven knop op de pagina projecten!
- Project 1 staat niet meer buiten de div


V2 - Changelog:
Quote:
- Nieuw menu door gebruik te maken van een pointer is het veel overzichtelijker en minder schokkend. Waardoor het spring effect is verdwenen.
- Afbeeldingen bij bijvoorbeeld portfolio worden geopend in lightboxen wat ervoor zorgt dat het veel netter overkomt.
- Contact uit de footer verwijderd stond een beetje dubbel op
- Toevoeging van de site in mijn portfolio:)
- Kleine bugs fixes


Alvast hartelijk bedankt!

Robbert
Gewijzigd op 26/05/2013 15:52:07 door Robbert B
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:44:32
 
- SanThe -

- SanThe -

26/05/2013 15:24:33
Quote Anchor link
...en zal ik na verwachting in 2016 afstuderen...

na?
 
Robbert B

Robbert B

26/05/2013 15:26:09
Quote Anchor link
Bedankt moet natuurlijk naar zijn!
 
J C

J C

26/05/2013 15:28:57
Quote Anchor link
Ziet er op het eerste gezicht netjes uit.

Wat puntjes:
- Woonplaats op aanvraag? gewoon verwijderen dan
- Contactgegevens staan er nooit teveel op, beter zelfs op elke pagina
- footer is mooier onderaan niet midden in de pagina
- geen foutmeldingen bij het contactformulier, als ik op verzenden druk loopt de website van in IE
- Waarom is je naam en een onderwerp verplicht? Zorg dat je formulier zo laag drempelig als het maar kan is. Hoe minder verplichte dingen hoe beter.
- Ik zou die hele cv eraf halen, je verteld er toch niets. Misschien is het beter om gewoon een stukje over jezelf te schrijven.
- Probeer je teksten zo te schrijven dat mensen ook in je tekst kunnen klikken, denk hierbij wel aan SEO links.
- Ben je bekend met Call to Action? Google het anders eens.

Ik denk dat je hiermee wel weer wat verder moet komen. Succes!
Gewijzigd op 26/05/2013 15:29:32 door J C
 
Robbert B

Robbert B

26/05/2013 15:46:59
Quote Anchor link
J C op 26/05/2013 15:28:57:
Ziet er op het eerste gezicht netjes uit.

Wat puntjes:
- Woonplaats op aanvraag? gewoon verwijderen dan
- Contactgegevens staan er nooit teveel op, beter zelfs op elke pagina
- footer is mooier onderaan niet midden in de pagina
- geen foutmeldingen bij het contactformulier, als ik op verzenden druk loopt de website van in IE
- Waarom is je naam en een onderwerp verplicht? Zorg dat je formulier zo laag drempelig als het maar kan is. Hoe minder verplichte dingen hoe beter.
- Ik zou die hele cv eraf halen, je verteld er toch niets. Misschien is het beter om gewoon een stukje over jezelf te schrijven.
- Probeer je teksten zo te schrijven dat mensen ook in je tekst kunnen klikken, denk hierbij wel aan SEO links.
- Ben je bekend met Call to Action? Google het anders eens.

Ik denk dat je hiermee wel weer wat verder moet komen. Succes!


- Overal waar op aanvraag staat wordt in de defintieve versie toegevoegd, of verwijderd.
- Vind ik zelf wel duidelijk mochten mensen via outlook zelf contact willen opnemen.
- Grootte van pagina is afhankelijk van de grootte van de inhoud. Dit bewust want scrollen vindt ik irritant als het niet nodig is.

- Contactformulier ben ik al mee bezig. Zie hier http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/php-contactformulier-anti-flood-vraag/90862/

- Naam vindt ik wel prettig zo weet ik met wie ik te maken heb, onderwerp is inderdaad niet verplicht.

- Cv was voor de opdracht verplicht, vindt het zelf wel overzichtelijk. Neem je idee van tekst toevoeging zeker in overweging.

- Ga over die SEO links wat zoeken! Bedankt voor de tip

- Nog niet bekend ga ik wat over informeren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.