posten in array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan Renne

stefan Renne

25/07/2010 20:52:29
Quote Anchor link
ik heb een klein probleempje met het posten in een array.
in het klein uitgelegd ziet het er nu zo uit.

ik heb een titel[] en een checkbox[] met een value van 1

wanneer ik 2 items toevoeg word er een foreach loepje doorlopen en iedere item in de database toegevoegd alleen ...

wanneer bij item 1 de checkbox niet gechecked is en bij item 2 wel word de checkbox dus als checkbox[0] = value 1 gepost en dat hoort dus checkbox[1] = value 1 te zijn.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Gewijzigd op 25/07/2010 20:53:08 door Stefan Renne
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 21:24:28
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

25/07/2010 21:10:19
Quote Anchor link
en waarom geef je dan elke checkbox dezelfde value?

in mijn ogen heeft een checkbox geen value, een checkbox heeft een betekenis van ja/nee of aan/uit

het lijkt mij verstandiger om de name="checkbox[]" te veranderen in name="checkbox[1]", name="checkbox[2]" enz

dan kan je met: http://nl3.php.net/array_keys uitzoeken welke checkbox gechecked is
 
Stefan Renne

stefan Renne

25/07/2010 21:30:25
Quote Anchor link
daar heb je een punt, het was zo dat er dmv javascript nieuwe input velden op het scherm verschenen, keb t nu zo gedaan dat er tussen de haken van de checkbox[] het nummer van de toegevoegde aantal word weergeven

name='checkbox["+nummer+"]'

en dat begon met 0 en aan het einde van de javascript functie kwam daar 1 bij, klopt dus perfect ;)

bedankt voor je hulp noppes
Gewijzigd op 25/07/2010 21:30:45 door stefan Renne
 
Mark L

Mark L

25/07/2010 22:53:20
Quote Anchor link
Ik dacht ook eerst aan die oplossing. Een andere oplossing - die niet veel verschilt en eigenlijk niet beter of slechter is - is om als value de key mee te geven. Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<input type="checkbox" name="check[]" value="1" />
<input type="checkbox" name="check[]" value="2" />
<input type="checkbox" name="check[]" value="3" />


Dit zou handig kunnen zijn; ligt er net aan hoe je het gebruikt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.