PostgreSQL client voor Debian 11

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ad Fundum

Ad Fundum

16/08/2021 11:17:35
Quote Anchor link
Gisteren heb ik een client machine bijgewerkt naar Debian 11, maar nu werken m'n twee geliefde database client programma's niet meer: TOra is verwijderd, en pgAdmin werkt niet omdat het leunt op Python 3.7 (Debian loopt opeens voorop met Python 3.9).

Ik ben te dom voor Docker (ik snap het niet), dus ik ben op zoek naar alternatieven.
phpPgAdmin leek me wel wat, maar die is 10 maanden geleden een keertje bijgewerkt en dat was het dan.
Adminer is ook op basis van PHP, en wordt actief onderhouden.

Heeft iemand ervaring met die tools in combinatie met Postgres?
Welke tool zou je aanbevelen en waarom?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:14:29
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

16/08/2021 16:07:02
Quote Anchor link
Ik gebruik DBeaver. Geen hoogvlieger, maar voor beheer en bladeren meer dan voldoende. Ik heb wel eens "ruzie" met bepaalde dialogen, maar dat komt volgens mij omdat ik via xRDP werk (rechten dingetje).
 
Ad Fundum

Ad Fundum

17/08/2021 09:51:20
Quote Anchor link
Bedankt Rob voor de suggestie! Over DBeaver lees ik lovende recensies, ik had hem nog niet geprobeerd.

Hij is niet beschikbaar als Debian 11 pakket, maar ik kon hem via de Eclipse IDE (ik had toch al Eclipse PDT) als plug-in installeren. Op een paar details na is DBeaver perfect. Zo is de lijst van refererende entiteiten te lang, en krijg ik de code completion niet meteen zo gek om tabellen te herkennen als ik begin met een aanhalingsteken en voegt hij zelf aliassen toe, maar daar kan je gewoon overheen typen. En de ERD-opties zijn ook leuk.
Ondanks dat de interface van Eclipse te wensen over laat op mijn 4k scherm (X11/KDE Plasma, icoontjes worden erg klein en niet alle layout wil meerekken) is DBeaver verrassend goed. Handig ook dat je records meteen kan editen net als HeidiSQL, of een ERD op kan zetten.

Adminer heb ik geprobeerd, maar dat kan bijna niets.

phpPgAdmin blijkt verrassend goed, de interface lijkt erg op phpMyAdmin en geeft ook een mooie tree en is ook best wel functioneel. Vooral handig dat het via de browser te benaderen is. Ik hou hem voorlopig ook nog maar even bij.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.