preg_match vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 16:53:54
Quote Anchor link
goede middag, ik ben bezig met een script die login namen bijhoud en als de naam al voorkomt de gebruiker niet nogmaal op de link kan drukken.

alleen nu wil ik ook gebruikers zich kunnen verwijderen als ze weer op een andere link drukken..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

$loginnaam
= $data->login;
if(empty($bb->like_account){
$newlist2            = preg_replace("/,{$loginnaam},/i",'',$newlist2);
$statsmentnt = "/,{$loginnaam},/i";
}
else{
$statsmentnt = "/{$loginnaam},/i";
$newlist2             = preg_replace("/{$loginnaam},/i",'',$newlist2);
}

$newlist2            .= "{$loginnaam},";            
if(preg_match($statsmentnt,$bb->like_account)){

check_any_injection($newlist2);
check_current_status($data->login);

mysqli_query($dbcreat,
"UPDATE `berichten_muur` SET `like_account`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$bb->like_account.$newlist2)."' WHERE `id`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$_GET['nietlikes'])."'");
?>

Dit is het script dat gebruikers juist toevoegt aan de lijst.
maar nu is mijn vraag hoe haal ik weer gebruikers van de lijst af?
Gewijzigd op 12/03/2015 16:54:41 door Eeyk Vd noot

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 07:08:05

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/03/2015 16:58:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
DELETE FROM tabelnaam WHERE id = '...'

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/03/2015 16:58:46
Quote Anchor link
Uhm, als gebruikers zich moeten aanmelden om berichten te kunnen plaatsen kun je beter refereren aan gebruikers via een user id?

Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 17:07:19
Quote Anchor link
nee de table moet niet worden verwijderd alleen de naam.
ik kan wel id nummers gebruiken maar die moet ik ook weer uit text vak kunnen verwijderen.

Dit script onthoudt wie er op de link heeft gedrukt.
maar nu zoek ik een script die de naam ook weer kan verwijderen.

stel er staat :

Robert, patric, jolanda, kees.
ik wil doormiddel van een script.

Patric verwijderen uit de TEXT input in de database.

hoe doe ik dit?
Gewijzigd op 12/03/2015 17:12:05 door Eeyk Vd noot

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/03/2015 17:19:38
Quote Anchor link
EDIT: Je hebt dit ook als TEXT opgeslagen in je database... AYY. Pas dat eerst maar eens aan.

---

Dat kan toch ook op user-id?

Stel dat je op een gegeven moment besluit dat iemand zijn gebruikersnaam mag veranderen. Dan zit je met allerlei "hard coded" username waarde in verschillende tabellen. Daarnaast is dat waarschijnlijk knetter-inefficiënt omdat er geen relatie tussen de tabellen bestaat op grond van gebruikersnaam (althans, ik hoop dat je je database zo niet hebt opgezet).

Gebruik je uberhaupt foreign keys in je tabellen?

Anyhoo, als dit een soort van "gebruiker X liked zut van gebruiker Y" dan kun je dit prima oplossen met user id's.

Eigenlijk zou elke tabel gemakshalve een auto-increment id moeten hebben waar je aan kunt refereren, behalve misschien koppeltabellen ofzo...
Gewijzigd op 12/03/2015 17:20:52 door Thomas van den Heuvel

Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 17:25:05
Quote Anchor link
Al mijn tabbelen werken met elkaar en hebben ook een Auto-increment id.

alleen ik vraag mij af hoe je via preg_match een stuk tekst kan verwijderen?

Afbeelding

kijk hier een voorbeeld van hoe het er uit ziet.
Gewijzigd op 12/03/2015 17:28:35 door Eeyk Vd noot

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/03/2015 17:28:48
Quote Anchor link
De aanpak die je hebt gehanteerd lijkt mij onhandig.

Het lijstje van namen wat nu in een tekstveld staat had je ook kunnen genereren aan de hand van een (koppel)tabel.

Het toevoegen/verwijderen van namen is dan een stuk eenvoudiger en eenduidiger. Ook de controle om te kijken of er al een "X likes Y" verband is is dan zeer simpel.

Ik zou je daarom ook aanmoedigen om je aanpak te herzien. Introduceer hiervoor een extra database-tabel.

Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 17:49:26
Quote Anchor link
kun je een voorbeeld geven van wat je bedoeld.
want ik heb al een idee maar volgens mij doe ik dat allang.

? mvg

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/03/2015 18:07:37
Quote Anchor link
Okay, even een stapje terug.

Als ik goed begrijp dump je nu namen in een tekstveld om aan te geven dat iemand iets (niet) leuk vindt. Vervolgens wil je een gebruikersnaam weer uit zo'n tekstveld peuteren om ... wat te doen? Kijken of een gebruikersnaam in de tekst voorkomt, een naam te verwijderen uit deze tekst?

Maar wat je daar in feite doet is het simuleren van een relatie tussen twee dingen. Daar is toch juist een database(tabel bij uitstek) voor (geschikt)?

Dus in plaats van zoiets:
users
1. henk
2. piet
3. klaas
4. hennie

bericht: lala
van_user_id: 4
wordt_leuk_gevonden_door: henk, piet
wordt_niet_leuk_gevonden_door: klaas

Doe je zoiets:
users
1. henk
2. piet
3. klaas
4. hennie

bericht: lala
van_user_id: 4

berichten_likes
bericht_id: 1
user_id: 1
liked: true

user_id: 2
liked: true

user_id: 3
liked: false

Veel simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen.

Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

12/03/2015 18:17:16
Quote Anchor link
Bedankt! nu begrijp ik hem wel.
ja zo kan het ook.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

mmmm en dan met mysqli_num_rows aangeven of iemand het al leukgevonde heeft ect.

ok thanks!

Toevoeging op 12/03/2015 18:47:59:

Edit : het werkt prima thanks!
Gewijzigd op 12/03/2015 18:19:59 door Eeyk Vd noot

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.