probleem draadloos internet
Beste PHP'ers,
Ik heb gister een eigen laptop gekocht en ben nu bezig om een draadloos netwerk te installeren. Ik heb een draadloos modem gekocht van het merk D-link en het is het type DKT 410. Het probleem zit hem in het feit dat het niet lukt met installeren.
Bij het programma waarmee de installatie gemakkelijk zou zijn. Opzich is het ook wle makkelijk maar ik loop alleen tegen een foutje aan. Ik volg de stappen goed op en krijg eerst nog geen meldingen. Probeert de installatiewizard echter verbinding met het internet te krijgen dan zegt hij dat de kabelaansluiting niet goed is aangesloten.
Deze zit (volgens mij) wel gewoon goed aangesloten want we hadden eerst gewoon wired internet met een ander modem en daar waren verder geen problemen. Daar kreeg ik dus geen melding over een verkeerd/niet aangesloten kabel.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groeten Remco
Ik heb gister een eigen laptop gekocht en ben nu bezig om een draadloos netwerk te installeren. Ik heb een draadloos modem gekocht van het merk D-link en het is het type DKT 410. Het probleem zit hem in het feit dat het niet lukt met installeren.
Bij het programma waarmee de installatie gemakkelijk zou zijn. Opzich is het ook wle makkelijk maar ik loop alleen tegen een foutje aan. Ik volg de stappen goed op en krijg eerst nog geen meldingen. Probeert de installatiewizard echter verbinding met het internet te krijgen dan zegt hij dat de kabelaansluiting niet goed is aangesloten.
Deze zit (volgens mij) wel gewoon goed aangesloten want we hadden eerst gewoon wired internet met een ander modem en daar waren verder geen problemen. Daar kreeg ik dus geen melding over een verkeerd/niet aangesloten kabel.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groeten Remco
De DKT 410 is een router, geen modem... Hoe heb je de boel aangesloten?
Eerst checken via de lampjes op je router of alles klopt. Dan kijken in de router of de DHCP server aan staat. Krijgt je laptop een IP adres van je router? Als dat het geval is, zal hij met 192.168 beginnen.
Er zit toch wel een handleiding bij? En hoe zit het met ondersteuning van de leverancier of fabrikant? Die kunnen je meestal vrij vlot uitleggen hoe je e.e.a. moet instellen.
Het is indd een router Arjan. Volgens mij zit het hem zoals Jan zegt in het verkrijgen van een ip-adres want die heb ik niet "ontvangen". Als je naar cmd ga en dan ipconfig/all intyp dan krijg ik de informatie van de internetboel en daarbij staat dat ik geen ip-adres heb.
Ik ben niet zo'n expert maar ik zal even googlen over het verkrijgen van een ip-adres of jullie moeten het me zo kunnen vertellen.
iig bedankt voor de snelle reacties
Ik ben niet zo'n expert maar ik zal even googlen over het verkrijgen van een ip-adres of jullie moeten het me zo kunnen vertellen.
iig bedankt voor de snelle reacties
Zie je netwerkkaart het wireless netwerk?
Nog even een update, ik heb even gekeken maar ik heb wel een ip-adres met 192.168.nog.wat maar ik heb geen extern-ipadres (noem je dat zo???) gekregen. Geen ip-adres die je bij het internetten gebruikt.
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel want ik snap er zelf niet zoveel van...
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel want ik snap er zelf niet zoveel van...
Je krijgt geen extern ipadres omdat je achter een router zit, die router zou wel een extern ipadres moeten krijgen.
Hoe heb je de boel aangesloten? Wat voor internet verbinding/provider heb je? Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je jouw pc/laptop gewoon met een draad aansluit?
Hoe heb je de boel aangesloten? Wat voor internet verbinding/provider heb je? Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je jouw pc/laptop gewoon met een draad aansluit?
En als je je PC gewoon rechtstreeks inprikt en het werkt, check dan even in de routerinstellingen welk verbindingstype er gebruikt wordt. Als je op de kabel zit, is het meestal "dynamic". Als je via ADSL zit kan het ook PPTP zijn.
@Arjan:
Ik krijg internetsignaal binnen via UPC modem, die is aangesloten op de ingang van de router en 1 van de uitgangen is aangeloten met de computer.
wij zitten bij UPC/chello via de kabel.
Gewoon via draad wil het niet maar als ik de oude router er tussen gooi is het wel goed
maar ik ben eerst weg, reageren kan hier wel maar ik zal dus eerst niet antwoorden. Ik lees vanmiddag wel of er nieuwe reacties zijn.
Ik krijg internetsignaal binnen via UPC modem, die is aangesloten op de ingang van de router en 1 van de uitgangen is aangeloten met de computer.
wij zitten bij UPC/chello via de kabel.
Gewoon via draad wil het niet maar als ik de oude router er tussen gooi is het wel goed
maar ik ben eerst weg, reageren kan hier wel maar ik zal dus eerst niet antwoorden. Ik lees vanmiddag wel of er nieuwe reacties zijn.
Grote kans dat die UPC modem enkel werkt met een vast mac-adres. Je zult dus het macadres van je oude router moeten clonen naar je nieuwe.
Probleem met de verbinding is nu opgelost. Ik heb nu draadloos internet en het werkt allemaal perfect. Hoe het kan? Geen idee de installatiewizard nog enkele malen uitgevoerd en toen ineens deed ie het.
Nu heb ik echter een andere vraag. Ik weet niet of jullie het zo weten maar ik had eerst een netwerk tussen de verschillende computers. Op mijn nieuwe laptop zit echter vista en ik heb geen idee hoe ik daar een thuisnetwerk op kan stellen zoals je dat bij xp doet. Het werkt allemaal anders en als ik naar netwerk ga dan krijg ik nergens een link naar de wizard voor het instellen van een thuisnetwerk. Heeft iemand van jullie misschien een idee hoe je dit moet doen. Ik heb al wat zitten googlen maar heb nog niets gevonden. Kan natuurlijk zijn dat ik met mijn ogen dicht zoek
alvast bedankt voor de moeite,
groeten Remco
Nu heb ik echter een andere vraag. Ik weet niet of jullie het zo weten maar ik had eerst een netwerk tussen de verschillende computers. Op mijn nieuwe laptop zit echter vista en ik heb geen idee hoe ik daar een thuisnetwerk op kan stellen zoals je dat bij xp doet. Het werkt allemaal anders en als ik naar netwerk ga dan krijg ik nergens een link naar de wizard voor het instellen van een thuisnetwerk. Heeft iemand van jullie misschien een idee hoe je dit moet doen. Ik heb al wat zitten googlen maar heb nog niets gevonden. Kan natuurlijk zijn dat ik met mijn ogen dicht zoek
alvast bedankt voor de moeite,
groeten Remco