Probleem in index.php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Esmeralda Hop

Esmeralda Hop

08/08/2011 19:38:10
Quote Anchor link
Hallo allen,

Ik ben een beginnende php-er en heb een webshop overgenomen ter ontwikkeling.

Gisteren ben ik een aantal aanpassingen met succes door gaan voeren alleen heb ik ook een aanpassing gemaakt met het gevolg dat je nergens op de home pagina nog doorgelinkt wordt naar de achterliggende pagina's. Het is vast iets heel simpels maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het gaat om de webshop op www.tazzelsshop.nl. Zou iemand met mij mee kunnen kijken en mij de juiste richting op kunnen sturen?

Thnx!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:51:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2011 19:41:41
Quote Anchor link
Even mijn glazen bol pakken ....

Edit: Shit, die ligt bij de glasblazer.
Gewijzigd op 08/08/2011 19:43:07 door - Ariën -
 
Esmeralda Hop

Esmeralda Hop

08/08/2011 19:44:05
Quote Anchor link
Het zou leuker zijn als je gewoon aan zou geven wat je nodig zou hebben om mij te kunnen helpen.

Ook ik kan niet in een glazen bol kijken om te zien wat iemand exact nodig heeft om mij op weg te helpen.

Is wat vriendelijker dan zo reageren lijkt mij. Ik geef niet voor niets aan dat ik een beginner ben dus een beetje begrip lijkt me wel op zijn plaats.
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

08/08/2011 19:49:36
Quote Anchor link
misschien weten we totaal geen structuur van uw website.. we weten niet voor wat staat, we weten niet wat wat kan doen..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2011 19:50:33
Quote Anchor link
Meesten weten zelf wat dat ze de relevante code moeten geven als ze een probleem hebben.

Ik ken de source niet, en jij weet het beste wat je veranderd hebt, dus laat die relevante code een zien.
 
Esmeralda Hop

Esmeralda Hop

08/08/2011 19:55:27
Quote Anchor link
Een voorbeeld van een deel van de index.php:

<div id="mainNAVI">
<div class='navisec1'>
<div class="top"><a style='font-weight:bold;color:#5d2a00;' href="index.php?pgname=Home&id=1">Home</a></div>
<div class="bottom">Welkom</div>

</div>
<div class='navisec1'>
<div class="top"><a href="index.php?pgname=Over ons&id=3">Over ons</a></div>
<div class="bottom">over ons</div>

</div>
<div class='navisec1'>
<div class="top"><a href="index.php?pgname=werkwijze&id=4">werkwijze</a></div>
<div class="bottom">werkwijze</div>

</div>
<div class='navisec2'>
<div class="top"><a href="index.php?pgname=Contact&id=2">Contact</a></div>
<div class="bottom">contact</div>

</div>

Wanneer je dus op de website op de knop Welkom, Over ons, Werkwijze en/of contact klikt, wordt je niet naar de url doorgelinkt die achter de href regels staat.

Probleem is dat ik meerdere wijzigingen in 1 keer in de index heb gemaakt maar niet terug kan vinden welke wijziging dit probleem veroorzaakt heeft. Helaas werd dit probleem pas zichtbaar nadat ik de index geupload had en ik kan niet meer terugzien wat ik exact aangepast heb....

Mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2011 19:59:14
Quote Anchor link
Laat je relevante code eens zien m.b.t. het aanroepen van de $_GET voor het pagina-script?
Gewijzigd op 08/08/2011 19:59:31 door - Ariën -
 
Erwin Goossen

Erwin Goossen

08/08/2011 21:29:23
Quote Anchor link
Misschien een back-up terugplaatsen;-)
Wat Aar bedoeld is dat er in het stukje code welke je mee hebt gestuurd geen relevante informatie staat over wat er daadwerkelijk op de pagina gebeurd. De links verwijzen nl allemaal naar de index.php en vandaar wordt er aan de hand van de parameters, welke mee worden gegeven, bepaald wat er moet gebeuren. Vandaar de $_GET.
 
Esmeralda Hop

Esmeralda Hop

08/08/2011 21:48:07
Quote Anchor link
Ik heb het vermoeden dat de pagina's waar de index.php naar verwijst niet bestaan. Ik kan nergens in de files op de server de teksten terugvinden in elk geval. Dat zou wel een logische verklaring voor dit probleem in elk geval zijn. Vreemde is alleen dat ik geen bestanden verwijderd heb.

Backup terugplaatsen had ik al aan gedacht alleen heb ik geen backup beschikbaar. Ben niet de eerste ontwikkelaar van deze webshop. Er was eerst een andere partij ingehuurd hiervoor maar die lieten het totaal afweten. Ik heb vrijdagavond de gegevens van de shop gekregen en stom genoeg had ik de gegevens wel gekopieerd naar mijn harde schijf maar heb ik de wijzigingen in die bestanden gemaakt waardoor ik nu geen backup heb. Vervelende les maar ja dat gebeurd me in elk geval geen tweede keer!

Het vreemde is dat ik wel de get request voor de winkelmand terugzie:

</div><script type="text/javascript">
$(document).ready(function()
{
$(".shop_clas").click(function () { var tit=this.id;
$.get("ajax_check_product.php?pid="+tit+"&random="+Math.random()*100000,function(data){ var res=trim12(data); var resarr=res.split(","); if(resarr[0] == "stock"){ $.get("ajax_shopping_cart.php?action=addprod&pid="+tit+"&url=2",function(data){ $("#right_table").html(data); alert('Het product is toegevoed aan je winkelmandje'); general_fn(); top_count() }); } else { alert('Voorraad is leeg... Uit voorraad leverbaar '+resarr[1]);} });
});

});
</script>


maar niet voor het klikken op de knoppen....
 
Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

08/08/2011 21:49:53
Quote Anchor link
Hey Aar,

Doe nie zo naar tegen die jongen.. beginnende mensen weten toch niet dat ze de source bij moet plaatsen?? Jij bent ook een beginner geweest remember the good old days??? ;)
Was ik ook erg geduldig met je :P
En kijk is ff bij mijn topic als je toch bezig bent ;)
Gewijzigd op 08/08/2011 21:50:31 door Joni Fleischer
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2011 21:59:31
Quote Anchor link
Daar heb je gelijk in, Joni. ;-)

@ Esmeralda:
Ik denk dat je naar de PHP-code moet kijken, en met name de plek waar je $_GET['pgname'] gebruikt.

@ Joni:
Ik zal eens kijken naar je topic...
Gewijzigd op 08/08/2011 22:01:15 door - Ariën -
 
Esmeralda Hop

Esmeralda Hop

08/08/2011 22:06:23
Quote Anchor link
Ik heb deze maar een paar keer in de index.php staan:

function ajax_shopping_cart(url)
{
var rel='pdtcount';
$.get(url+'&'+Math.random()*100000, function(data){ alert(data);
$.get('ajax_productcount.php?time='+Math.random()*100000, function(data){
$("#"+rel).html(trim12(data)+' Artikelen'); $();
});


function top_count()
{
$.get('ajax_productcount.php?time='+Math.random()*100000, function(data){
$("#pdtcount").html(trim12(data)+' Artikelen'); $();
});


function general_fn()
{
$(".edit_qty_clas").click(function () { var tit=this.id;

$("#div_"+tit).show();
$("#"+tit).hide();
});

$(".del_class").click(function (){
if(confirm('Weet u zeker dat u de Producten wil verwijderen?'))
{
var id=this.id;
$.get("ajax_update_pdt.php?id="+id+"&action=delprod&random="+Math.random()*100000,function(data){ var res=data.split(","); if(res[0] == 'success'){ $.get("ajax_right_table.php?time="+Math.random()*100000,function(data){ $("#right_table").html(data); top_count(); general_fn(); }) }

});



$(document).ready(function()
{
$(".shop_clas").click(function () { var tit=this.id;
$.get("ajax_check_product.php?pid="+tit+"&random="+Math.random()*100000,function(data){ var res=trim12(data); var resarr=res.split(","); if(resarr[0] == "stock"){ $.get("ajax_shopping_cart.php?action=addprod&pid="+tit+"&url=2",function(data){ $("#right_table").html(data); alert('Het product is toegevoed aan je winkelmandje'); general_fn(); top_count() }); } else { alert('Voorraad is leeg... Uit voorraad leverbaar '+resarr[1]);} });
});


Naar mijn idee verwijzen ze allemaal alleen naar de shoppingcart.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2011 22:13:23
Quote Anchor link
Ik verwacht niet echt dat het met AJAX te maken heeft.

Is er niet ergens iets in index.php (of iets daar geincludeerd) met $_GET['pgname']?
 
Esmeralda Hop

Esmeralda Hop

08/08/2011 22:33:51
Quote Anchor link
Nee helemaal niks :(

Hierbij even een linkje naar de volledige index.php: http://www.megaupload.com/?d=DUEFASIC
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2011 22:42:32
Quote Anchor link
Kan je het anders niet op pastebin zetten?

Eddit: Ik heb even gekeken, maar het ligt echt niet aan de AJAX-code. Die heeft meer dan doen met het winkelwagentje dan de navigatie.

Ik vraag me af.. is dit de index.php uit de root van je hele webshop?
In dat geval vrees ik gewoon dat je die hele pagina-navigatie eruit gesloopt hebt waardoor het niet meer werkt.
Gewijzigd op 08/08/2011 22:47:13 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/08/2011 22:43:59
Quote Anchor link
Joni Fleischer op 08/08/2011 21:49:53:
Hey Aar,

Doe nie zo naar tegen die jongen..

Volgens mij is het een meisje.
 
Esmeralda Hop

Esmeralda Hop

08/08/2011 22:45:17
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/08/2011 22:43:59:
Joni Fleischer op 08/08/2011 21:49:53:
Hey Aar,

Doe nie zo naar tegen die jongen..

Volgens mij is het een meisje.



Klopt :)


Toevoeging op 08/08/2011 22:45:39:

@Aar, ja hoor, zie http://pastebin.com/4u3GQUiL
 
Erwin Goossen

Erwin Goossen

08/08/2011 22:50:39
Quote Anchor link
Kan het zijn dat je alle php uit de index hebt gehaald? Er staat 0,0% php in.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2011 22:58:52
Quote Anchor link
Heb je de code soms in een editor geopend die geen PHP lijkt te ondersteunen?
Alle interactiviteit is er gewoon uit.
 
Erwin Goossen

Erwin Goossen

08/08/2011 23:04:41
Quote Anchor link
Mijn woorden;-)
Of is het de code bij het bekijken van de code in de browser?
Of je .htaccess is naar z'n .......
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2011 23:12:00
Quote Anchor link
Gezien er in de upload een .php file stond, verwacht ik dat de PHP-code gewoon eruit gestripped lijkt :-P
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.