Probleem in_array en multidimensional var

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

23/05/2004 14:47:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb een array $bezet[kapper_id][nrtje]=$unit_nr;
maar ik wil kijken of de unit_nr die ik verkrijg in de array zit bij de kapper_id die ook al is vastgesteld.

Dit wou ik zoals hieronder oplossen maar vanwege de multidimensionale array die ik heb werkt het niet, en probleem is dat ik niet weet welk nrtje de unit_nr heeft die ik vergelijk uit de array.

Klinkt lastig maar ik hoop dat het te begrijpen is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
$bezet
[$array_bezet["kapper_id"]][]=$array_bezet["unit"];

if(in_array($array[3],$bezet[$array[5]])){
    echo "    <TD BGCOLOR=\"LIMEGREEN\">&nbsp;</TD>";
}

?>

->dit werkt dus niet.

Bedankt,

Wouter


PS:

Met for loop gaat niet werken omdat ik vanuit een while al zo'n 288 keer de test doe voor in_array, en ik dan dus met een for loop nog eens 0 tot 288 (alles vrij tot alles bezet) keer per while item dit moet doorlopen, das dus 288*288, beetje veel.

Betreft php.net, daar had ik gekeken en kwam ik niet uit, ik heb ook het artikel van mathieu doorgekeken over arrays maar daar vond ik ook geen oplossing voor dit probleem. bij php.net staat wel dat het werkt maar alleen als ik ook het nummer weet, dus bezet[kapper_id][nummer][unit] en ik wil kijken of de unit in de array voorkomt bij de kapper_id die ik weet.

ik kan alleen met in_array werken als ik zoek op [nummer][unit] combinatie.
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.