[probleem is opgelost]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco Eilander

Marco Eilander

06/04/2013 13:23:57
Quote Anchor link
Probleem is opgelost!
Gewijzigd op 07/04/2013 18:17:40 door Marco Eilander
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:10:02
 
Michael R

Michael R

06/04/2013 17:07:06
Quote Anchor link
Hoe werkt je systeem dan? Moet je ingelogd zijn om die actie uit te kunnen voeren?
 
Tim S

Tim S

06/04/2013 18:07:16
Quote Anchor link
Als je alle gegevens wilt overzetten kan je gewoon doen INSERT INTO table SELECT * FROM tabel. Als je where wilt gebruiken heb je natuurlijk wel een waarde nodig.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/04/2013 18:24:52
Quote Anchor link
Dan heb je dus op 2 plaatsen dezelfde informatie?!
 
Tim S

Tim S

06/04/2013 18:33:57
Quote Anchor link
Alleen op het moment waarop de query wordt uitgevoerd, daarvoor en daarna waarschijnlijk niet. Maar wat meer informatie kan geen kwaad.
 
Marco Eilander

Marco Eilander

06/04/2013 18:50:21
Quote Anchor link
Michael R op 06/04/2013 17:07:06:
Hoe werkt je systeem dan? Moet je ingelogd zijn om die actie uit te kunnen voeren?


Het systeem werkt als volgt :

Er is een tabel genaamd : gebruikers_items, met daarin alle items die een gebruiker kan bezitten. Daarin staan alles aangegeven als een tinyint.

Ik ben nu bezig met een kwekerij, waar gebruikers zaadjes kunnen gebruiken, om besjes te laten groeien. De groeibeurten moeten gedaan worden om middernacht (met behulp van cronjob.

Wanneer een gebruiker zaadjes heeft geplant, word het in de tabel "kwekerij" gezet, en om 00:00 moet het in het tabel gebruikers_items gezet worden met behulp van "UPDATE gebruikers_items..." en dat het uit de kwekerij tabel weer word verwijderd.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, maar elke keer kreeg ik het als een soort ledenlijst onder elkaar. Dan kreeg je als ware deze formule :

aantal rows X aantal zaadjes geplant = aantal besjes

En het liefst wil ik het :

- Lezen uit tabel kwekerij
- zet de waardes om in $besnaam, $nieuwbesjes, &user_id
- update het in het tabel "gebruikers_items"
- delete het uit het tabel "kwekerij"

Al lukte mij dat zelf ook niet.
In de tabel heb je bijv : rode bes | blauwe bes | gele bes

Een gebruiker kan zelf bepalen welk zaadjes / besjes het worden,
dus via het aangegeven waarde, moet het onder de bovenstaande dingen komen met een update.

Groetjes,
Marco
 
Tim S

Tim S

06/04/2013 20:42:43
Quote Anchor link
Ik moest ook even zoeken, maar volgens mij moet dit werken:

'UPDATE tabel gebruikers_items a, kwekerij b SET a.title = b.title WHERE a.id=b.id'

Dat verwijderen zit er niet bij, moet volgens mij apart.
 
Marco Eilander

Marco Eilander

07/04/2013 11:01:41
Quote Anchor link
@ tim slootweg,
Ik begrijp het niet helemaal, moeten de 'a' en de 'b' erin blijven, dat ik enkel de 'title'en 'id' moet aanpassen? Ik heb het idee dat jouw script niet klopt, want ik ben nu alleen maar aan het puzzelen.

Of zal ik de tabel exporteren, verwijderen en opnieuw opbouwen, met een nieuw kopje "bes_klaar", wanneer het klaar is, kan een gebruiker zelf te bessen ophalen uit de kwekerij. Dat scheelt namelijk een hoop gepuzzel. :P


Dit werkt :)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$sql
= mysql_query("SELECT * FROM Kwekerij");

while($row = mysql_fetch_assoc($sql)) {

    echo "".$row[bes_naam]."";
    mysql_query("UPDATE `Kwekerij` SET `bes_klaar`='".$row[bes_naam]."' WHERE bes_naam = '".$row[bes_naam]."'");
}


?>


De gebruiker kan dan zelf de bessen "plukken" en komt het bij zijn / haar items terecht.
Gewijzigd op 07/04/2013 12:40:27 door Marco Eilander
 
Tim S

Tim S

07/04/2013 12:46:40
Quote Anchor link
Stel je heb een tabel gebruikers_items:

id|bes|

Dan heb je een tabel kwekerij:

id|bes|
1|geel

De query die ik heb gegeven zorgt er voor dat zodra er een id in de kwekerij tabel overeenkomt met die in de gebruikers_items het record uit de tabel gebruikers_items wordt ge-update met de waarde van de kwekerij tabel.

Ik weet niet hoe je tabellen er precies uitzien, dus je moet zelf bepalen welke kolommen je wilt gebruiken bij set en id wordt misschien userId....

Die a en b zijn een alias.
 
Marco Eilander

Marco Eilander

07/04/2013 13:19:25
Quote Anchor link
Tim Slootweg op 07/04/2013 12:46:40:
Stel je heb een tabel gebruikers_items:

id|bes|

Dan heb je een tabel kwekerij:

id|bes|
1|geel

De query die ik heb gegeven zorgt er voor dat zodra er een id in de kwekerij tabel overeenkomt met die in de gebruikers_items het record uit de tabel gebruikers_items wordt ge-update met de waarde van de kwekerij tabel.

Ik weet niet hoe je tabellen er precies uitzien, dus je moet zelf bepalen welke kolommen je wilt gebruiken bij set en id wordt misschien userId....

Die a en b zijn een alias.


Ik moet nu weg, zodra ik terug ben (over ongeveer 2 uur), zal ik even de tabellen op uploaden naar mijn website, en zal ik die hier plaatsen.

Zo ziet het er tot nu toe uit op de site zelf :
Afbeelding
 
Tim S

Tim S

07/04/2013 22:37:30
Quote Anchor link
Wel jammer dat je de vraag wel haalt.
 
Marco Eilander

Marco Eilander

07/04/2013 22:40:19
Quote Anchor link
@tim, mijn volledige vraag + uitleg staat ergens in het midden van het topic.;)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/04/2013 23:36:08
Quote Anchor link
Zou je dan deze alsnog in je startpost kunnen plaatsen voor de overzichtelijkheid, en de topictitel aan te passen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.