probleem met database verbinding van website naar vps

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco Eilander

Marco Eilander

28/08/2016 19:07:50
Quote Anchor link
Hallo,

Ik probeer via mijn website een mysqli verbinding te maken naar mijn vps.
Om één of ander reden krijg ik geen resultaten te zien. Ik denk, dat het aan Xampp ligt, maar ik krijg het niet opgelost.

Op mijn vps, kan ik de datbase bereiken via mijn vps ip, maar als ik het ip invul buiten mijn vps, krijg ik, dat de website niet bereikbaar is. Ik denk, dat de verbindingsprobleem ontstaat, omdat Xampp geen buitenstaande bezoekers toelaat, maar ik weet niet hoe ik het public krijg.

Ik zag ook dit :
http://stackoverflow.com/questions/12976361/access-xampp-htdocs-from-outside

maar ik weet niet, wat ik daar mee moet, en waar ik het precies in moet plakken.

Hopelijk weet iemand, hoe ik het probleem kan verhelpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:40:14
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2016 19:15:01
Quote Anchor link
Dat van StackOverflow heeft niks met databaseconnecties te maken.
 
Marco Eilander

Marco Eilander

28/08/2016 19:19:16
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/08/2016 19:15:01:
Dat van StackOverflow heeft niks met databaseconnecties te maken.


Ik dacht, dat als je de htdocs map kan bereiken buiten de vps, dat dan ook de database te bereiken is buiten de vps.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2016 19:44:20
Quote Anchor link
Een MySQL database staat niet in de /htdocs maar in een speciale data-map van MySQL.

Zoek eens naar MySQL Access Hosts.
 
John D

John D

28/08/2016 21:53:10
Quote Anchor link
Het is niet van belang of MySQL database in een speciale data-map staat en het heeft niets met /htdocs te maken. Je vraagt geen data aan een bepaalde map maar aan het MySQL engine(proces) op je VPS. MySQL is een engine dat luistert op een tcp/ip poort, default 3306. Het gaat er dus om dat je tcp/ip verkeer naar de MySQL engine kan uitvoeren over het gehele traject en over poort 3306. Vraag je vanuit je xamp (thuis of je laptop) data op aan MySQL op je gehuurde VPS in een datacenter dan moet je je afvragen of de route over port 3306 toegestaan is. Verder zal je binnen de database engine (op je VPS) GRANTS moeten uitreiken om data zelf toegangkelijk te maken. Kortom twee dingen dus: Port 3306 en GRANTS, bijvoorbeeld:
http://stackoverflow.com/questions/8348506/grant-remote-access-of-mysql-database-from-any-ip-address
Gewijzigd op 28/08/2016 22:02:30 door John D
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/08/2016 12:04:51
Quote Anchor link
Nog een dingetje: blijkbaar luistert MySQL standaard alleen op localhost, dus mogelijk moet je de config van MySQL zelf ook aanpassen.

Zoveel staat ook in een aantal woorden in het artikel waar @John naar linkt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.