Probleem met datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Jesper Diovo

Jesper Diovo

21/04/2008 22:01:00
Quote Anchor link
Quote:
Wat ik aanricht??? Hoe verzin je het! Ik wijs op de bugs van MySQL en nu zou ik Paul hebben doen schrikken? Gossie, ik wist niet dat ik over die powers beschikte.

Jij begint toch met zaniken over dat PostgreSQL beter is? Ik geloof dat wij daar geen woord over gerept hebben. Jíj begon daarover, wij wilden je er weer eens op wijzen dat je dat irritante commentaar op MySQL nu eindelijk eens voor je moet houden. En doordat jíj doorging met ons weer eens de les te lezen (want Frank is oppermeester, hoor, watch out!), had Paul geen zin meer om hier nog langer te wachten op een antwoord (wat heel begrijpelijk is).

Quote:
En de oplossing van Djemo, dat is niet meer dan een copy-paste van de reacties van Blanche en mijzelf, dus om jezelf daarvoor nu een veer in je kont te steken... ;)

Die had ik wel zelf getypt, geen copy-paste dus. Zo ben ik niet. Voorgaande reacties gingen vooral over "Het Probleem MySQL", veel copy-paste was het dus toch niet geworden.

Quote:
MySQL-gebruikers accepteren een onbetrouwbare database

Als jij nu eens bij iedereen die een hosting aanvraagt een kaartje in de bus doet met: "MySQL is een onbetrouwbare database!! Dus pas op, kom niet zeuren als je problemen krijgt!!!", wil dat misschien helpen. Ik wed dat nog niet de helft weet dat er andere databases bestaan.

Quote:
Het is dan ook een beetje zinloos om daar wéér een topic over aan te maken

Hoe moet iemand met zo weinig posts dat weten? Dat er al zóvéél topics over zijn?

Frank, weet je wat jij zou moeten doen? Topics waar 'MySQL' in voorkomt gewoon voortaan negeren en andere topics gaan lezen en daarop reageren. Iedereen is je gezanik nu wel beu.

En ja, kom maar weer met dat wij die goedkope troep van MySQL moeten accepteren, maar zeggen wij dat? Zeggen wij dat het gebruik van MySQL aan te raden is? Dat iedereen nu meteen MySQL moet gaan downloaden? Ik zou niet durven. Ik weet dat het geen database van hoog niveau is, maar probeer er het beste van te maken. Menig topic starter hier heeft geen idee van wat er precies met MySQL aan de hand is. Als jij dan meteen in een onvriendelijke reactie dat haarfijn uit gaat leggen, is dat ook een fijn welkom. Zo werkt het niet. Je moet nu eindelijk eens in gaan zien dat al die 5000 reacties van jou over "Het Probleem MySQL" nu eens hun einde moeten vinden, en niet nog meer vermenigvuldigd hoeven worden.

Om een lang verhaal kort te maken: het enige wat wij JOU duidelijk PROBEREN te maken, is dat je moet OPHOUDEN met je gezanik over de problemen die MySQL geeft.
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 15:06:58
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/04/2008 22:04:00
Quote Anchor link
Tip: je kunt ook een JS datepicker gebruiken. Dat ontslaat je niet van je verplichting om met PHP de datum te controleren (JavaScript kan immers uit staan), maar voor de gebruiker die JS aan heeft staan (9 van de 10) is het gebruiksvriendelijk.
 
Frank -

Frank -

21/04/2008 22:08:00
Quote Anchor link
Djemo schreef op 21.04.2008 22:01:
Quote:
Het is dan ook een beetje zinloos om daar wéér een topic over aan te maken

Hoe moet iemand met zo weinig posts dat weten? Dat er al zóvéél topics over zijn?
Ik bespeur een behoefte aan een wake-up call! MySQL zuigt.

;)
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

21/04/2008 22:50:00
Quote Anchor link
ok dames, discussie kunnen we vanaf nu wel over de pm doen. Volgende discussie-berichten over mysql zal direct worden verwijderd. Hier heeft de TS namelijk niets aan.
 
Paul IJmker

Paul IJmker

21/04/2008 23:32:00
Quote Anchor link
Ik wou ff zeggen dat het zojuist gelukt is met hulp van pgFrank, again :-). eidelijk werkt alles naar behoren. Dit heb ik toegepast:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$datumfac
= $_POST['jaar'].'-'.$_POST['maand'].'-'.$_POST['dag'];
?>

ipv

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php

                $datumfac
= mktime(0,0,0,$fac_maand, $fac_dag, $fac_jaar);
?>


en ipv

'". date("Y-m-d", $datumfac) ."'

heb ik

'". $datumfac ."' gedaan

zo simpel was het! rrrrrrrrrrrrr, php is leuk, maar als het niet lukt dan wordt je er best wel agressief van:-)
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

21/04/2008 23:47:00
Quote Anchor link
*pakt popcorn*

Overigens vind ik PGSQL wel fijnere DB. Errors waar je iets aan hebt (als het fout gaat) is één van de voordelen.
 
Frank -

Frank -

22/04/2008 00:57:00
Quote Anchor link
Paul IJmker schreef op 21.04.2008 23:32:
php is leuk, maar als het niet lukt dan wordt je er best wel agressief van:-)
Het probleem heeft dan eigenlijk ook maar weinig met PHP te maken, maar alles met SQL en het ontbreken van foutmeldingen op foute input.

De oplossing maak je dan welliswaar in PHP, maar dan moet je wel weten wat je fout doet in je SQL. Zorg er voortaan voor dat je eenvoudig de queries die je aanmaakt, kunt echoen of in een logboek kunt wegschrijven. Deze match je dan met de fouten die optreden in je systeem, dan hoef je niet meer zo te zoeken naar de bekende speld in de hooiberg. Mét foutmelding hoef je helemaal niet meer zoeken, dan ben je in een minuutje klaar met dit soort problemen.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.