Probleem met filenaam van met PHP hernoemde file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Jan R

Jan R

09/04/2021 10:56:29
Quote Anchor link
Indien synology: https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutorial/File_Sharing/file_or_folder_name_displayed_as_12HWA0_8

Toevoeging op 09/04/2021 11:02:16:

Na een paar testen op mijn eigen synology. Mogelijks eindigt uw bestand op een punt of spatie.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:10:11
 
Andre Janssen

Andre Janssen

09/04/2021 11:48:48
Quote Anchor link
Hallo Jan.

Nee, mijn applicatie verwijdert alle spaties alvorens te renamen.
Er staat na de rename en het verwijderen van spaties wel nog een "lege ruimte" voor de punt van de extensie, kennelijk is dat geen spatie. Dus zoiets: a .b
De lege ruimte voor de punt is geen spatie!
mvg
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2021 11:52:00
Quote Anchor link
Thom nvt op 09/04/2021 07:51:08:
Link dan even naar de échte Wikipedia i.p.v. zo'n met spam- en trackingcookies overladen ripoff: https://en.wikipedia.org/wiki/8.3_filename

Ik had bewust even naar een Nederlandse versie gelinkt.
 
Andre Janssen

Andre Janssen

09/04/2021 12:00:23
Quote Anchor link
1. Het lijkt inderdaad op 8.3-formaat maar in die 8 karakters zit niets meer van de oorspronkelijke naam!
De extensie is wel gelijk gebleven.
2. Zoals gezegd: op de NAS zelf is alles correct zichtbaar. Vanaf mijn laptop via de Windows-verkenner dus niet.
3. Experiment met SSH moet ik nog doen.

Misschien heeft er iemand ook een NAS, dan kan ik wel een bestand sturen om te testen?

Mvg
 
Ivo P

Ivo P

09/04/2021 12:04:58
Quote Anchor link
"een NAS" lijkt me een beetje te globaal.

Lijkt me dat je op merk en type zou moeten zoeken.
 
Andre Janssen

Andre Janssen

09/04/2021 12:32:58
Quote Anchor link
Het betreft hier een Synology-NAS DS414.
Webstation: 2.1.10-0160
WebDAV Server: 2.4.0-0062
Filestation: 1.2.8-0293
PHP: 7.3.16-0008

Misschien heb je er iets aan?
Wie wil een file op zijn/haar Synology-NAS proberen?
 
Thom nvt

Thom nvt

09/04/2021 12:39:05
Quote Anchor link
Kun je een van de bestanden die niet goed gaat (of een voorbeeld bestand wat niet goed gaat) 1-op-1 op een fileshare uploaden? Dus precies zoals het word weggeschreven op de NAS uploaden.
Ik heb namelijk echt het vermoeden dat het een combinatie van instellingen tussen je NAS en je Windows machine is die niet zo 123 te reproduceren is op een ander systeem.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/04/2021 13:18:26
Quote Anchor link
Ga naar de bron en stel daar de vraag :

https://www.synology-forum.nl/windows/
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2021 14:28:47
Quote Anchor link
Je zegt telkens "Op de NAS zelf is alles correct zichtbaar. Vanaf mijn laptop via de Windows-verkenner dus niet."

Heb je al geprobeerd om een bestand te downloaden naar je laptop? En krijg je dan wel de juiste bestandsnaam?
 
Ivo P

Ivo P

09/04/2021 14:50:32
Quote Anchor link
En wat als je een andere pc gebruikt, een andere user op je pc
of een ander device (telefoon / tablet)
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

09/04/2021 20:52:07
Quote Anchor link
Andre Janssen op 09/04/2021 11:48:48:
Hallo Jan.

Nee, mijn applicatie verwijdert alle spaties alvorens te renamen.
Er staat na de rename en het verwijderen van spaties wel nog een "lege ruimte" voor de punt van de extensie, kennelijk is dat geen spatie. Dus zoiets: a .b
De lege ruimte voor de punt is geen spatie!
mvg

Maar wat is het dan wel? Als het een "raar" karakter is, is het niet zo heel raar dat Windows-over-Samba zo'n geknutselde naam te zien krijgt (mijn ervaring is dat dit direct al het geval is zodra er ook maar iets anders dan de "gangbare tekens" in de naam zit.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/04/2021 09:42:09
Quote Anchor link
Andre Janssen op 09/04/2021 12:32:58:
Wie wil een file op zijn/haar Synology-NAS proberen?

Dat zou ik wel kunnen doen, maar heb je mijn suggesties aan het eind van de vorige pagina al geprobeerd?
 
Andre Janssen

Andre Janssen

10/04/2021 12:10:49
Quote Anchor link
Dit weekend ga ik alle suggesties uitproberen en laat zsm de resultaten weten.
Prettig weekend!

Toevoeging op 10/04/2021 12:21:23:

Tom, welke fileshare adviseer je/ heb je het liefst?
Of gewoon de file via WeTransfer of email? Dit liever niet denk ik?
mvg


Toevoeging op 10/04/2021 12:39:54:

Ok, inmiddels is de gesharede file te vinden via share: https://files.fm/u/p4u8d9pqs
Deze kun je nu renamen via php naar een andere naam, bijv naar: T002_109-bv_01.pdf
Vervolgens is die gerenamde naam ook te zien op de NAS (Filestation), maar via Windows Verkenner zie je iets heel anders, met pdf als extensie.....

rara....
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/04/2021 14:14:53
Quote Anchor link
Het wordt wel lastig reproduceren als je niet welk protocol er überhaupt gebruikt wordt.
Duidelijk is nu dat het niet iets is met PHP, maar met de koppeling tussen een Synology NAS en Windows.
Overigens, hier werkt het prima met de nieuwste DSM, Windows 10 clients en Linux clients.
 
Andre Janssen

Andre Janssen

10/04/2021 14:52:03
Quote Anchor link
Beste Ad, wat wil je precies weten? Volgens mij heb ik het probleem toch duidelijk verwoord.
"Hier werkt het prima" ... wat bedoel je dan met "het"?

mvg
 
Ivo P

Ivo P

10/04/2021 15:49:21
Quote Anchor link
Kun je en Windows trouwens de file weer wel de gewenste lange naam geven? En blijft die dan gelijk in alle systemen.

Lijkt een beetje of Windows een lokale vertaal-lijst heeft die niet gevuld wordt voor op de NAS gewijzigde bestandsnamen.
 
Thom nvt

Thom nvt

10/04/2021 17:50:57
Quote Anchor link
Andre Janssen op 10/04/2021 12:10:49:

Ok, inmiddels is de gesharede file te vinden via share: https://files.fm/u/p4u8d9pqs
Deze kun je nu renamen via php naar een andere naam, bijv naar: T002_109-bv_01.pdf
Vervolgens is die gerenamde naam ook te zien op de NAS (Filestation), maar via Windows Verkenner zie je iets heel anders, met pdf als extensie.....


Dat is niet wat ik bedoelde......
Als ík dat bestand ga rename()en werkt het natuurlijk gewoon, zoals eerder gezegd is al vastgesteld dat het niet aan PHP ligt maar aan de koppeling tussen de NAS en PC.
Upload het bestand na het renamen, dan kan ik kijken of daar vreemde dingen in zitten.
 
Andre Janssen

Andre Janssen

10/04/2021 22:33:41
Quote Anchor link
Thom: De hernoemde file ligt shared op: https://files.fm/u/j3yabxwzt
Hopelijk kun je er iets mee.
mvg
 
Thom nvt

Thom nvt

11/04/2021 10:38:41
Quote Anchor link
Is dat hoe hij op de Windows machine verschijnt of hoe hij op de NAS verschijnt?
Als ik hem download zie ik niets vreemds maar dat zou kunnen komen doordat Windows de bestandsnaam automatisch vertaald.
Wat ik wél zie is dat de bestandsnaam op files.fm af lijkt te wijken met de download.
Op de ene plek is het een tilde (~) en op de andere een underscore (_). Ook de URL-encoded downloadlink geeft een tilde weer (%7E).

Als allerlaatste zou ik nog kunnen bedenken dat PHP niet in UTF-8 (unicode) werkt en dat er dus "vreemde" karakters gebruikt worden. Dat ze er uit zien als gewone karakters zegt in deze niets.

Als dat het niet is denk ik niet dat dit forum je verder kan helpen en zou ik het eens op het Synology forum vragen. Het is dan duidelijk geen probleem met PHP maar met de NAS of de koppeling daarvan met de Windows machine.
 
Jan R

Jan R

11/04/2021 10:42:12
Quote Anchor link
Hi

Plaats deze code eens op je toegankelijke site of deel hier het resultaat. Dan kunnen we echt ZIEN wat er staat als bestandsnaam.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<!DOCTYPE html>
<html lang="nl">
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <title>Glob test</title>
    </head>
    <body>
        <ul>
            <?php
                chdir ('uw juiste map met bestanden');//wijzig naar juiste map; mappen splitsen met gewone /
                //D:\Documenten\WebSites\one\test.be\httpd.www\

                $lijst = glob('*.pdf');
                foreach ($lijst as $pdf) {
                    echo '<li>' . $pdf . ' (';
                        $split = str_split($pdf);
                        foreach ($split as $c) {
                            echo ord($c) . ', ';
                        }

                    echo ')</li>' . PHP_EOL;
                }

            ?>

        </ul>
    </body>
</html>

Uw vriend google kan je zeker vertellen welke karaktercode bij welk teken hoort. zie ascii

Jan
Gewijzigd op 11/04/2021 10:45:11 door Jan R
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.