Probleem met fotoalbum script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stijn Defieuw

Stijn Defieuw

02/08/2010 18:53:42
Quote Anchor link
Beste,

Wij gebruiken op onze scoutssite sinds lange tijd hetvolgende script klik. Wanneer je gaat kijken op de website: www.scoutsbonheiden.be/fotos en dan bv in de map algemeen gaat zie je dat de jaartijden niet chronologisch staan. Ook zet hij in een album de foto's willekeurig door elkaar.

Is er een manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 02/08/2010 20:12:29 door Stijn Defieuw
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 14:21:18
 
Jaron T

Jaron T

02/08/2010 20:10:41
Quote Anchor link
Je website doet het niet.. maar als ze in een database staan kan je ORDER BY gebruiken, als je ze uit een map uitleest kan je een array sort functie gebruiken.
 
Stijn Defieuw

Stijn Defieuw

02/08/2010 20:12:55
Quote Anchor link
Nu zou de website het wel moeten doen, site werkt niet met een database..
 

02/08/2010 21:43:01
Quote Anchor link
Ze worden direct uit de directory gehaald merk ik, want ik kan ook gewoon niveaus hoger (of lager) dan jij wilt gaan. Onveilig script dus.
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

03/08/2010 00:03:59
Quote Anchor link
Idd, je kan beter een OS scriptje downloaden, zo'n fotoalbum script... Het probleem is dat je dan databases nodig hebt.

Het lijkt me sowieso dat je voor een Scouting site een database kan gebruiken. Zo kan je kalenders etc gebruiken, zie mijn Scoutinggroep, klik hier.

Als je dan een database hebt kan je makkelijk mooie foto-albums maken.
link 1
link 2
PHPhulp link!
Gewijzigd op 03/08/2010 00:04:15 door Jurrian Nijland
 
- Raoul -

- Raoul -

03/08/2010 00:08:36
Quote Anchor link
Een goeie is PHPAlbum , deze is ook gratis denk ik http://www.phpalbum.net/
 
Stijn Defieuw

Stijn Defieuw

03/08/2010 11:13:05
Quote Anchor link
Alvast bedankt voor jullie reacties!
@ Jurrian Nijland, graag had ik dit http://www.websitemaken.be/index.php?page=show_script&id=671 fotoalbumscript gebruikt (omwille van eenvoudigheid & nu moet ik de foto's die al op ftp staan niet meer veranderen van plaats aangezien dit script hetzelfde werkt als ons vorige), maar dit script geeft in dreamweaver al enorm veel errors en wanneer ik het upload krijg ik bijgevolg ook een error zie: http://scoutsbonheiden.be/fotoalbum.php.
Mag ik anders vragen welk script jullie hebben gebruikt voor jullie scoutsgroep?

Stijn
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

03/08/2010 11:23:27
Quote Anchor link
@ Stijn

Wij hebben het script volledig zelf in elkaar gedraaid. Ik kan wel even kijken of ik een goede vervanger kan vinden.

Gallery 2 Klik hier voor een voorbeeld | Download
Admin login naam:Beheerder
Admin wachtwoord:beheer

Moment geduld, voorbeeldje ben ik nog mee bezig!
Hierboven dus een goede vervanger... Zitten goede modules bij en als je een beetje verstand hebt van PHP kan je bijvoorbeelds scouts voor €??,?? een foto laten bestellen.

PM voor meer info. Ik wil wel FF helpen ;)

Over dat andere scriptje, sorry, ik heb hem vroeger wel eens succesvol gebruikt.
Gewijzigd op 03/08/2010 11:36:22 door Jurrian Nijland
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.