Probleem met hoofkoppen in CSS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J V

J V

13/09/2007 00:23:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een site, waar ik eigenlijk niet gebruik maak van h1, h2 of h3 elementen (weet niet of ik dit nu goed benoem). Ik weet dat robots, je site afzoeken en de koppen met h1 zien zij als belangrijkst. Nu heb ik 1 hoofdkop, maar meer niet, dus daar zal zo'n robot niet veel aan hebben.

De site bestond al een lange tijd, maar nu moet hij opnieuw gestyled worden, dus maak ik hem helemaal opnieuw met ook php erin.
Hij was alleen nog steeds niet te vinden via google, wat ik wel raar vond, omdat ik wel codes hiervoor had ingevuld in het <heah> gedeelte. (een descpription en keywords enz.)

Misschien lag het eraan, dat zo'n robot dmv 1 kop mijn site niet kon indelen. (zo begon ik dus te denken)

Dus als ik in een tekst sommige woorden als h1 kop gebruik (die woorden zouden dus mijn keywords kunnen zijn; de belangrijke woorden die het onderwerp van de site beschrijven) en ze er gewoon nog uit laat zien zoals de rest van de tekst. Dus niet een groter lettertype, dikgedrukt en een grote ruimte naast en onder het woord, dan hebben mensen het niet door, maar indexeert google mijn site beter. (als dit allemaal onzin is, sorry)

Ik heb ervoor gezorgt dat de ruimte onder en boven het woord weg is, dmv marging:0 , maar nu staat het woord op een aparte regel, met een hoop wit ervoor en erachter.
Hoe krijg ik dit weg, dus hoe zorg ik ervoor dat het woord gewoon in de zin valt, zonder dat het opvalt. (dus zoals hij ook zou zijn zonder h1 kop)

Alvast bedankt.

Groeten Jordy (als er voorbeelden nodig zijn zoals een code of een plaatje, dan hoor ik het wel, ik ga nu naar bed...)
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:27:44
 
Winston Smith

Winston Smith

13/09/2007 01:56:00
Quote Anchor link
Google kijkt bij mijn weten niet echt meer naar metatags, zoals description en keywords. Het kijkt meer naar hoe vaak een andere site naar jouw site linkt, en bijvoorbeeld ook naar header-elementen (h1, h2, h3, h4, h5). Het maakt niet uit hoeveel je er hebt (sites zonder h1 worden over het algemeen ook prima gevonden), als je maar goede woorden gebruikt voor je headers. Op die manier komt jouw site sneller boven wanneer iemand op bepaalde termen zoekt.

Waar je wel op moet letten, is misbruik. Wanneer je bijvoorbeeld allemaal h1-tags gaat opnemen die dezelfde kleur hebben als de achtergrond en een heel klein lettertype, zodat gewone bezoekers die headers niet kunnen zien maar puur en alleen zijn opgenomen voor de Googlebot, dan kan het zijn dat je site verwijderd wordt uit de indexen. In dat geval is je site dus nooit meer vindbaar!
Ook zgn. linkfarms, waarbij je heel veel links naar jouw site op andere sites gaat plaatsen is verboden.

Je kan overigens ook je site toevoegen bij Google, zodat de bot binnen een paar dagen langskomt om je site te indexeren. Verder kan je hier kijken voor meer informatie van Google met betrekking tot jouw vraag, en meer in het algemeen heb ik hier ook nog een linkje voor je. ;)
 
Frank -

Frank -

13/09/2007 02:21:00
Quote Anchor link
Aanmelden bij Google is niet echt nodig, zorg dat jouw site via andere sites is gelinkt. Dat is vele malen belangrijker!

Dit heeft Google in 2 weken op mijn server uitgespookt, op 1 subdomein:
Quote:
4874 57.85% Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.co

Ik heb dit domein helemaal nergens aangemeld en als het botje door doorgaat, dan trap ik hem resoluut van dit subdomein af. Het moet niet te gek worden!

Ps. Het gaat hier om de php-handleiding, wellicht dat Google daar gek op is of hulp nodig heeft...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Niek Weevers

Niek Weevers

13/09/2007 10:02:00
Quote Anchor link
Er is een seo (search engine optimalisation) en een pageranking.
Aan de hand van pageranking beoordeelt google hoe 'belangrijk' jouw website/ pagina is. Ook inderdaad aan de hand van links vanaf andere websites bepaalt google dit. Maar wanneer er een link naar jouw website staat op een website met een lage pagerank dan vind google dat niet zo belangrijk. Maar staat er een link naar jouw website op een website met een hoge pagerank, dan denkt google dat jouw website ook belangrijk is en dan gaat google jouw site hoger zetten. Een website van de bakkerij om je hoek heeft bijvoorbeeld (meestal) een lage pagerank. Maar Microsoft bijvoorbeeld een hele hoge (of milliondollarhomepage). Staan er duizend links op een website met een lage pagerank, dan heeft dit minder effect dan 1 link op een website als microsoft.
http://www.smashingmagazine.com/2007/06/05/google-pagerank-what-do-we-really-know-about-it/

Search Engine Optimalisation staat voor hoe makkelijk Google door jouw website heen kan kijken. Dus kopjes met een h1-tag (deze tags dus niet in de tekst gebruiken!!). Opsommingen met ul en li's. Een menu zonder javascript. De belangrijkste content hoger in de broncode. Geen lappen tekst, maar korte, duidelijke tekst met belangrijke inhoud. Leesbare url's enzovoorts. Hierdoor kan google jouw site beter indexeren. Lees maar eens dit leuke artikel http://www.naarvoren.nl/artikel/seo/ . Kort en duidelijk.
 
Niek Weevers

Niek Weevers

13/09/2007 10:04:00
Quote Anchor link
Ps metatags zijn inderdaad niet echt meer nodig om je site hoger te krijgen, en aanmelden bij google ook niet. Maar metatags kan wel leuk zijn hoe je website als omschrijving wordt weergegeven in google
 
J V

J V

15/09/2007 10:44:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga er nu niet meer verder mee klooien, want het heeft dus niet veel nut.
Weer een probleem opgelost ;). Bedankt allemaal.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

15/09/2007 10:49:00
Quote Anchor link
*heeft topic niet helemaal gelezen*

google kijk neit meer naar de titel en meta tags. hij kijkt idd wel naar h1 en dan h2 ect..

wat je kunt doen in je style:
h1.text {
font-size:
}

en dat dan gewoon het zelfde maken als de gewone text. en dan h1 { bla bla} je h1 opmaak geven..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.