Probleem met invoer in DB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP er

PHP er

25/09/2015 15:27:27
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik heb een probleempje met de invoer van gegevens in mijn database.

Het stukje SQL:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_query("INSERT INTO `users` (voornaam, achternaam, adres, postcode, email, geboortedag, geboortemaand, geboortejaar, aanhef, registratie_datum, registratie_tijd, registratie_datetime, ip_registratie) VALUES ('voornaam='".$_POST['voornaam']."', achternaam='".$_POST['achternaam']."', adres='".$_POST['adres']."', postcode='".$_POST['postcode']."', email='".$_POST['email']."', geboortedag='".$_POST['geboortedag']."', geboortemaand='".$_POST['geboortemaand']."', geboortejaar='".$_POST['geboortejaar']."', aanhef='".$_POST['aanhef']."', registratie_datum='".$datum."', registratie_tijd='".$tijd."', registratie_datetime='".$datetime."', registratie_ip='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')") or die (mysql_error()); ?>



Ik kan de fout niet vinden. Alle velden zijn daarentegen wel ingevuld.

Ik krijg deze foutmelding:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'mijnvoornaam', achternaam='mijnachternaam', adres='mijnadres', postcode='mijnpostcode', email='mijnemailadres' at line 1


Het valt me op dat in de foutmelding, bij 'mijnemailadres' alleen hetgeen stond wat vóór de @ stond. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 09:57:20
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/09/2015 15:31:30
Quote Anchor link
veldnamen horen niet tussen quotes, en horen niet beschreven te worden in een VALUE van een INSERT:

http://www.w3schools.com/php/php_mysql_insert.asp
Gewijzigd op 25/09/2015 15:33:26 door - Ariën -
 
PHP er

PHP er

25/09/2015 16:28:18
Quote Anchor link
- Aar - op 25/09/2015 15:31:30:
veldnamen horen niet tussen quotes, en horen niet beschreven te worden in een VALUE van een INSERT:

http://www.w3schools.com/php/php_mysql_insert.asp


Aha, zo deedik het wel altijd. Hoe zou het nu moeten dan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/09/2015 16:41:16
Quote Anchor link
Zie die link ;-)
 
PHP er

PHP er

25/09/2015 17:21:51
Quote Anchor link
Ik ga er even mee experimenteren!
Gewijzigd op 25/09/2015 17:22:32 door PHP er
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.