Probleem met php Imap functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim Verhaeghe

Tim Verhaeghe

26/01/2014 00:03:45
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben als student gewoon wat "aan het puzzelen" met Php. Graag wou ik voor mijn volgende project(je) een eigen inbox (mailbox) uitwerken. Ik weet dat je "deze" opensource kan vinden maar ik ben niet uit op een script/functie. Ik zou graag inzien wat ik verkeerd doe (om hierop verder te bouwen).

Ik gebruik volgende functie/code (met als voorbeeld Gmail)
<code>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
// Variabels
$hostname = '{imap.gmail.com:993/imap/ssl}INBOX';
$username = '[email protected]';
$password = 'wachtwoord';

// Verbinden
$inbox = imap_open($hostname,$username,$password) or die('Cannot connect to Gmail: ' . imap_last_error());

// emails ophalen
$emails = imap_search($inbox,'ALL');

?>

</code>

Echter krijg ik geen error (ik "print" of "echo" de uitkomst ook niet). Maar mijn Firefox loopt "vast" en ik krijg de melding "De verbinding werd geherinitialiseerd". Ik heb al diverse manieren opgezocht waaraan die kan liggen (coockies, geschiedenis, etc.). Misschien kan dit ook aan de codes liggen, maar ik krijg de "melding" steeds opnieuw bij elke computer/pc/mobiele verbinding.

Verder staat er op het net nergens een "duidelijke" uitleg waaraan dit kan liggen. Daarom wou ik aan Phphulp raad vragen... is er hier iemand die weet wat er "mis" is.

Normaal (als de verbinding mislukt) zou ik toch een "error-code" moeten krijgen. Maar ook dit krijg ik niet. Ik ben zeker van mijn username en password. En krijg het probleem ook niet opgelost als ik het via mijn eigen "servers" doe...

Is er hier iemand die in het verleden hetzelfde probleem heeft meegemaakt? EN hiervoor een oplossing weet?

Groetjes,
Timothy
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:31:12
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/01/2014 00:59:06
Quote Anchor link
Probeer eens RECENT te gebruiken want ik weet niet hoeveel emails jij in je gmail hebt staan maar ik heb er duizenden en kan me goed voorstellen dat je browser dat niet fijn vindt als je die even gaat dumpen :-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
// emails ophalen
$emails = imap_search($inbox,'RECENT');
?>
 
Tim Verhaeghe

Tim Verhaeghe

26/01/2014 11:25:06
Quote Anchor link
Bedankt voor uw bericht. Echter heb ik "slechts" 3 mails in mijn inbox staan (ik heb deze account "nieuw" aangemaakt om deze codes te testen/te schrijven). Ik ga niet mijn "officieel" gmail account gebruiken voor dit te proberen (moest er iemand op mijn website komen kan hij gewoon al mijn mails "checken").

Daarom sluit ik het feit dat het aan de "grootte" van de inbox ligt uit. Ik krijg nog steeds hetzelfde probleem. Ook wanneer ik 'recent' toevoeg.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.