Probleem met PMA

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

18/02/2008 21:40:00
Quote Anchor link
Goedeavond mensen,

Nieuwe instalatie hiero, alles leek aanvankelijk te werken. Maar nu start ik PhpMyAdmin op en krijg ik deze error:

Cannot start session without errors, please check errors given in your PHP and/or webserver log file and configure your PHP installation properly

Als ik vervolgens in de error log kijk zie ik dit staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
[Mon Feb 18 21:29:45 2008] [error] [client 127.0.0.1] PHP Warning:  session_start() [<a href='function.session-start'>function.session-start</a>]: open(C:\\DOCUME~1\\Freek\\LOCALS~1\\Temp\\php\\session\\sess_m5pfturtljhh594p5prbj5f013, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in C:\\Server\\Apache2\\htdocs\\PhpMyAdmin\\libraries\\session.inc.php on line 86, referer: http://localhost/
[Mon Feb 18 21:29:45 2008] [error] [client 127.0.0.1] PHP Warning:  Unknown: open(C:\\DOCUME~1\\Freek\\LOCALS~1\\Temp\\php\\session\\sess_m5pfturtljhh594p5prbj5f013, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0, referer: http://localhost/
[Mon Feb 18 21:29:45 2008] [error] [client 127.0.0.1] PHP Warning:  Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (C:\\DOCUME~1\\Freek\\LOCALS~1\\Temp\\php\\session) in Unknown on line 0, referer: http://localhost/


Het onderstaande script werkt zonder problemen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
session_start();
$_SESSION['iets'] = 'anders';
echo $_SESSION['iets'];
?>


What2Do?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:09:08
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/02/2008 21:47:00
Quote Anchor link
Hij heeft moeite met het vinden van bepaalde bestanden. Waarschijnlijk klopt er ergens een verwijzing niet.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

18/02/2008 21:50:00
Quote Anchor link
Aaha, maar waar ga ik die verwijzing vinden. In php.ini staat dit:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
session.save_path="C:\DOCUME~1\Freek\LOCALS~1\Temp\php\session"


Niets veranderd, vorige keer (voor herinstalatie) ook niet, en toen werkte het wel..
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 21:51:00
Quote Anchor link
Ben je lokaal op je eigen pc aan het installeren? Zo ja, laat PMA dan links liggen en gebruik echte tools. MySQL heeft zelf een aantal tools, maar ook SQLmanager doet wonderen.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

18/02/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Ik ben lokaal aan het instaleren jah, maar ik ben hier al zo lang mee bezig om werkend te krijgen het begint een princiepe questie te worden.

Maar is dit een fout van PHP of van PMA. Volgens mij PMA want het staat in het error log. Maar ik weet niet of PMA die er in heeft gepleurd.

Want als het een PHP fout is vindt ik hij vrij ernstig. Als het een PMA fout is ga ik een oudere versie downloaden
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 22:08:00
Quote Anchor link
Freek schreef op 18.02.2008 21:56:
het begint een princiepe questie te worden.
Begrijpelijk, maar laat je niet gek maken. PMA zuigt en kent zeer veel beperkingen.

Wees een vent en download een echt stuk gereedschap. Denk bv. aan SQL Manager, de Lite versie is gratis.

Werkt echt een stuk beter!
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

18/02/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Owkeej, ik stap van PMA af, weet iemand een goede webbased database tool (voor MySQL database, ja ik weet het,, mysql....)
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 22:44:00
Quote Anchor link
Het probleem zit hem al in 'webbased'. Daarmee leg je al enorme beperkingen op aan je tool. Dat wil je toch niet? Via SQLManager kun je ook externe databases benaderen, mits deze dat toestaan.

Laat jouw provider of beheerder zich druk maken over PMA op de server, lokaal ontwikkel en test je vrolijk met een echte tool.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

18/02/2008 23:05:00
Quote Anchor link
Ik ga nog ff verder zoeken. Maar om even terug te komen op de kern van het probleem. Ik zet nu error reporting aan (was ik ff vergeten). Nu krijg ik als ik session_start(); doe deze errors:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
Warning: session_start() [function.session-start]: open(C:\DOCUME~1\Freek\LOCALS~1\Temp\php\session\sess_gp91djhdlcvo5ar44e3vg2atm2, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in C:\Server\Apache2\htdocs\CMS\index.php on line 5

Warning: Unknown: open(C:\DOCUME~1\Freek\LOCALS~1\Temp\php\session\sess_gp91djhdlcvo5ar44e3vg2atm2, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (C:\DOCUME~1\Freek\LOCALS~1\Temp\php\session) in Unknown on line 0


Toch wel vrij vervelend..
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/02/2008 23:09:00
Quote Anchor link
Ik hou zelf nooit zo erg van geklooi in configuratiebestanden. Als ik jou was zou ik simpel WAMP downloaden en installeren. Dan heb je in 1 keer een werkende testserver lokaal staan.
 
- SanThe -

- SanThe -

18/02/2008 23:25:00
Quote Anchor link
Staan de rechten wel goed van die map? Zo te zien mag je er niet in schrijven.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/02/2008 16:32:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb zelf een map aangemaakt en het path veranderd maar dat werkt ook niet. Rechten op Windows??

Edit:

Na php opnieuw gestart te hebben werkt het met de nieuwe map wel, Thnx:)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.