Probleem met redirect htaccess file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees Mulder

Kees Mulder

23/04/2023 11:12:36
Quote Anchor link
Ik wil mijn oude pagina omzetten naar een vriendelijke url via htaccess bestand alleen lukt dat niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteRule ^fruit/(.*)/ item-product.php?url=$1
RewriteRule ^(([^/]+/)*[^.]+)$ $1.php [L]

RedirectMatch 301 /fruit/elstar/12/ /fruit/elstar


De nieuwe rewrite werkt goed www.website/fruit/elstar laat het goed zien. Alleen in google is nog de oude url te vinden www.website.nl/fruit/elstar/12/

Ik heb dit proberen op te losten met de redirechtMatch maar dan linkt deze wel goed door alleen krijg een dit als url te zien: www.website.nl/fruit/elstar?url=elstar/12

Zou graag willen dat ik dan ook netjes www.website.nl/fruit/elstar krijg te zien.

Hoe kan ik dit oplossen?
Gewijzigd op 23/04/2023 12:00:03 door Kees Mulder
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 03:35:55
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/04/2023 12:12:56
Quote Anchor link
Gebruik deze eens voor de bestaande regels:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^fruit/([^/]+)/\d+/?$ /fruit/$1 [R=301,L]



Maar als je het helemaal goed wilt doen, dan zorg je dat index.php de ingang is voor alle verzoekjes, waarna je alles in een router-functie naar de juiste plekken doorverwijst. Het is alleen niet triviaal om in te bouwen.
Gewijzigd op 23/04/2023 12:14:24 door - Ariën -
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

23/04/2023 13:39:59
Quote Anchor link
Je website aanpassen omdat Google oude data bewaart?

Laat je website herindexeren.

https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/ask-google-to-recrawl
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.