Probleem met submit en ongewenste waarde in URL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jac E

Jac E

09/04/2016 12:46:55
Quote Anchor link
Ben bezig met een script die een submit knop heeft en een "knop" die een waarde in de URL
zet (href=).

Wanneer ik het script opstart werkt het gedeelte die de waarde in de URL zet goed. Wanneer ik met de muis over de submit knop gaat laat hij netjes "test.php" zien. Dat is goed. Maar vanaf wanneer ik de 2e knop heb gebruikt gaat het mis. De submit knop laat dan in de URL ineens een vorige waarde zien in de URL van knop 2. Deze submit knop moet helemaal niets toevoegen in de URL. Wie weet waar het mis kan gaan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
 if (isset($_POST['submit'])) {
 ...
 ...

 header('Location: test.php');
 exit();
}

?>


// "Knop" 1
<input type='submit' name='submit' value='verwijderen'>

<?php
 // "Knop" 2
 if ($vorige_pagina = 1){
 echo '<a href= "'.$_SERVER['PHP_SELF'].'? test='.$test.'">test</a>';}
?>
Gewijzigd op 09/04/2016 12:52:58 door Jac E
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 01:10:25
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

09/04/2016 12:51:13
Quote Anchor link
Het zou best kunnen dat die spatie in de URL van Knop 2 er niet hoort (bij het vraagteken)
 
Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

09/04/2016 12:52:54
Quote Anchor link
Is dit alle code die je hebt?

Als ik naar dit stukje kijk:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
 // "Knop" 2
 if ($vorige_pagina = 1){
 echo '<a href= "'.$_SERVER['PHP_SELF'].'? test='.$test.'">test</a>';}
?>


if($vorige_pagina = 1) << Dit geeft altijd true aangezien je niet controleert of $vorige_pagina gelijk is aan 1, maar ook al deze waarde geeft. Controleren op gelijkheid doe je door $vorige_pagina == 1.

$_SERVER['PHP_SELF'] geeft de huidige url aan. Deze geef je dus mee in je href. Daarnaast zie ik de variabele $test nergens aangemaakt en staat er inderdaad een spatie tussen die er niet hoort.
 
Jac E

Jac E

09/04/2016 13:22:52
Quote Anchor link
Heb e.e.a. aangepast. Krijg nu alleen (wanneer ik met de muis op submit sta) in het venstertje dezelfde huidige URL te zien als waar hij al op staat. Nu alleen dus met de huidige $test waarde.

De URL zou alleen test.php moeten zijn en niet met die test=$test erbij.

Toevoeging op 09/04/2016 13:36:32:

Doet het nu. </form> vergeten... Bedankt voor jullie hulp.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.