Problemen bij aanmaken gebruiker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Donald Boers

Donald Boers

03/05/2017 14:15:29
Quote Anchor link
Hoi. In phpMyAdmin krijg opeens wanneer ik een gebruiker voor een database wil aanmaken de volgende melding:

De geselecteerde gebruiker werd niet aangetroffen in de rechtentabel

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en weet dus ook niet wat ik er aan kan doen of fout doe. Iedere hulp is meer dan gewenst. Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:24:04
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/05/2017 16:14:36
Quote Anchor link
Heb je deze foutmelding al in Google geknipt en geplakt? Vaak zijn problemen met standaard pakketten niet uniek.

Mogelijk heeft de gebruiker waarmee je een gebruiker probeert aan te maken niet genoeg privileges voor deze operatie?
 
Donald Boers

Donald Boers

03/05/2017 16:22:55
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 03/05/2017 16:14:36:
Heb je deze foutmelding al in Google geknipt en geplakt? Vaak zijn problemen met standaard pakketten niet uniek.

Mogelijk heeft de gebruiker waarmee je een gebruiker probeert aan te maken niet genoeg privileges voor deze operatie?



Ja hab op Google gezocht maar kon het niet vinden!

Thomas van den Heuvel op 03/05/2017 16:14:36:
Mogelijk heeft de gebruiker waarmee je een gebruiker probeert aan te maken niet genoeg privileges voor deze operatie?


Dit laatste begrijp ik niet? Van de week ook nog gewoon gebruikers aan kunnen maken?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/05/2017 16:40:20
Quote Anchor link
Waar bevindt deze phpMyAdmin zich? In een controlepaneel van een (shared) hosting pakket, op een privé-server, op een lokale ontwikkelmachine? Is er onlangs iets veranderd in de gebruiker waarmee je inlogt in phpMyAdmin, in het pakket zelf of in de hostingconfiguratie? Misschien ben je tegen een maximaal aantal gebruikers aangelopen? En wat voor gebruikers zijn dit? Zijn dit echt MySQL-gebruikers die je toegang verleent tot een of meer databases? Wat voor privileges hebben die? Zou het kunnen dat die gebruikers zoveel rechten hebben dat die rechten van jouw gebruiker in kunnen trekken? Rechten zoals het aanmaken van gebruikers? :p
 
Donald Boers

Donald Boers

03/05/2017 17:16:38
Quote Anchor link
Het staat op een lokale ontwikkelmachine. Als deel van Wamp
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/05/2017 17:41:47
Quote Anchor link
Donald Boers op 03/05/2017 16:22:55:
Dit laatste begrijp ik niet? Van de week ook nog gewoon gebruikers aan kunnen maken?

Is er iets veranderd in de volgorde of stappen bij het aanmaken van een gebruiker? Of volg je altijd precies dezelfde procedure? Voer je zelf de queries uit voor het aanmaken van gebruikers of klik je door formulieren heen die opgesteld zijn voor dit specifieke doel?

Ik weet van een voorziening waarbij dingen gecached worden, dus mogelijk weet MySQL niet direct van het bestaan van nieuwe gebruikers. Het uitvoeren van een FLUSH PRIVILEGES statement zou deze problemen kunnen voorkomen (of een herstart, maar dat is wellicht overkill).

Maar als het voorheen wel werkte en nu niet dan moet het haast zo zijn dat je iets anders doet dan voorheen, er vanuitgaande dat het pakket verder onveranderd is. Software reageert doorgaans niet onvoorspelbaar zodat iets de ene keer wel werkt en de andere keer om onverklaarbare reden niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.