problemen met GET USER ID

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjan stax

arjan stax

07/02/2015 09:01:54
Quote Anchor link
Hallo,

ik heb een beveiligde pagina op een van mijn sites, waar vooraf gekozen USERS kunnen inloggen, met hun username, en password.

ik zou graag weten, wanneer én welke user heeft ingelogd. De eenvoudigste manier lijkt me, dat ik een email ontvang met daarin de USERNAME.

onderstaand de code die ik in de pagina heb ingebouwd..

session_start();
if(!isset($_SESSION[“username”]))
{
header(‘Location: something_sales_login.php’);
exit;
}



ik heb geprobeerd met GET USER ID...


session_start();
if(!isset($_SESSION[“username”]))
{
$the_user = get_user_by(‘email’, ‘[email protected]’);
$the_user_id = $username->ID;
header(‘Location: something_sales_login.php’);
exit;

}


maar op de een of andere manier, werkt dit niet. ik hoop dat er iemand is die een simpele oplossing weet.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:19:33
 
Pipo Clown

Pipo Clown

07/02/2015 09:54:04
Quote Anchor link
Eventjes snel :

get_user_by() is geen standaard php-functie dus die moet ergens gedefinieerd zijn
$username is ongedefinieerd
$the_user en $the_user_id probeer je ergens een waarde te geven en gebruik je verder nergens meer.

Aangezien get_user_by() geen bestaande funcite is en $username ongedefinieerd is ullen $the_user en $the_user_id ok geen waarde krijgen.

Zo weet je in ieder geval wat er fout gaat.
 
Arjan stax

arjan stax

07/02/2015 09:57:54
Quote Anchor link
Dank je wel pipo..

daarom zit ik ook hier in de beginners afdeling :)
is er binnen PHP wel een mogelijkheid, om mijn wens te kunnen laten werken, dus een email ontvangen met de username?
 
Jan de Laet

Jan de Laet

07/02/2015 10:38:29
Quote Anchor link
Je kunt in je inlog script, als inloggen akkoord is en net voor je naar de echte pagina gaat met mail() een bericht sturen.

Kijk op http://phpwiki.santhe.nl/index.php?title=De_juiste_mailheaders hoe je zo'n bericht goed opmaakt.
 
Niek Kasius

Niek Kasius

07/02/2015 11:23:33
Quote Anchor link
Maar als je het via de homepage van je eigen host doet dan moet je server dat wel accepteren dat er E-mails verstuurd worden van uit een website. want niet iedere host heeft dat, en ook heeft niet ieder host accepteert dat je PHP op je homepage draait. Ik zat bij Vodafone en kon wel een eigen homepage draaien maar alleen met html.
Gewijzigd op 07/02/2015 11:24:12 door Niek Kasius
 
Pipo Clown

Pipo Clown

07/02/2015 11:52:27
Quote Anchor link
Arjan stax op 07/02/2015 09:57:54:
Dank je wel pipo..

daarom zit ik ook hier in de beginners afdeling :)
is er binnen PHP wel een mogelijkheid, om mijn wens te kunnen laten werken, dus een email ontvangen met de username?


Ja, dit is wel degelijk mogelijk.

Maar is het de bedoeling dat jij dit, evt met wat hulp van ons, zelf op gaat lossen ?
Of is het de bedoeling dan wij het voor jou gaan oplossen ?

In het eerste geval zou ik zeggen kijk eerst eens hoe je de gebruikersnaam over kunt dragen, ik weet zeker dat dit ongeveer 1.000.000.000 keer te vinden is op het www
Ga vervolgens een kijken hoe je een email verstuurd via php.

In het tweede geval haak ik af.

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd hoe jij bij die niet bestaande functie terecht gekomen bent. Ik kan mij erg slecht voorstellen dat je dat zelf bedacht hebt.
Ik heb wel een erg sterk vermoeden maar in dat geval hou je informatie achter.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/02/2015 12:30:11
Quote Anchor link
Niek Kasius op 07/02/2015 11:23:33:
Maar als je het via de homepage van je eigen host doet dan moet je server dat wel accepteren dat er E-mails verstuurd worden van uit een website. want niet iedere host heeft dat, en ook heeft niet ieder host accepteert dat je PHP op je homepage draait.

Als je bij een regulier hostingbedrijf een domein / webruimte koopt, mag dat geen enkel probleem zijn. Ga je uit van gratis (tk, woelmuis, ...) of je eigen provider (Vodafone, Ziggo, ....) dan is de kans groot dat je inderdaad beperkt wordt.

@TS: waarom een mail sturen en niet de gegevens vastleggen in een database?
 
Arjan stax

arjan stax

07/02/2015 13:13:03
Quote Anchor link
Hallo Pipo,

je gaat inderdaad zoeken op het internet, en ik kwam ergens dat GetuserID tegen, dus dat ga je proberen.
Zoals ik zei, heb ik nog niet veel ervaring met het PHP.
Mijn host, staat trouwens PHP toe, dat is geen enkel probleem, zowel emails als de login, gebruk ik PHP.

Deze aanvulling op het login gebeuren zou ik inderdaad graag werkende hebben. Vandaar dat ik hier om advies kom.

alle hulp zou welkom zijn, maar nog belangrijker is het, om er iets van te leren.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/02/2015 13:51:37
Quote Anchor link
De makkelijkste manier lijkt mij een log (ofwel in een tekstbestand, ofwel in een database). Als je een redelijk actieve site hebt wil je toch niet doodgespamd worden door e-mails? :)

Ik zie trouwens een uitroepteken ( ! ) staan voor je isset-statements. De inhoud van het if-blok wordt dus uitgevoerd op het moment dat de username niet is ingesteld in je sessie, dit houdt waarschijnlijk in dat een gebruiker op dat moment dan ook niet is ingelogd.

Als je wilt weten wanneer iemand inlogt moet je dit registreren op het moment dat iemand inlogt. Dit zou je dus in je inlogroutine moeten regelen, of op een plek waar je in kunt haken op deze inlogroutine.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.