Problemen met index (HTTP ERROR 500)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 00:36:42
Quote Anchor link
Ik heb vroeger een maffia game gehad street-game.nl en nu wil ik deze opnieuw opstarten maar loop ik tegen enkele problemen aan. Ik krijg op mijn index de foutcode HTTP ERROR 500. Ik dacht zelf dat het iets te maken heeft met mijn _include-config.php bestand maar deze verbind wel correct. Ik zit bij provider Versio.nl en 2 jaar geleden heb ik daar ook gezeten met dezelfde php scripts en dezelfde database en toen werkte het nog wel.

De contact pagina werkt gewoon correct (zie onder) maar hier staat geen include("_include-config.php"); in.
http://www.street-game.nl/contact.php

Ook werkt mijn index pagina voor niet ingelogde leden niet met de config geincluded. maar als ik deze include weghaal krijg ik ook alleen een grijze achtergrond en laad hij maar een klein deel van het script.
http://www.street-game.nl/indexje.php

andere paginas zoals de login en registratie pagina hebben ook de code 500
http://www.street-game.nl/signup.php
http://www.street-game.nl/inloggen.php

Hierdoor is heel mijn site nu onbruikbaar ik dacht zelf dat het mischien op te lossen was met een .htacces file of dergelijks

Ik hoop dat iemand mij hieruit kan helpen :( Ik kan mijn ftp gegevens doorgeven als het nodig is..

Hopelijk alvast bedankt met vriendelijke groeten Jelle de Bruin
Gewijzigd op 21/10/2017 00:41:33 door Jelle de Bruin
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:59:36
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

21/10/2017 00:38:34
Quote Anchor link
Maffia? Ik ken niemand die zijn vingers wil branden aan die rotzooi. Vermoedelijk is het gewoon dat de scripts sterk verouderd zijn en een lading foutmeldingen opleveren onder water. Vraag je serverlogs op, van daaruit kun je verder kijken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2017 00:38:35
Quote Anchor link
Ik zou dan eerst maar eens de error-log gaan bekijken.

Edit: Ben was één seconde eerder :P
Gewijzigd op 21/10/2017 00:40:02 door - Ariën -
 
Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 00:40:28
Quote Anchor link
bedankt voor de snelle reactie op dat idee was ik zelf ook al gekomen maar ik heb geen idee waar ik die error log kan vinden staan die bij directadmin of op mijn ftp ofzo?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2017 00:43:47
Quote Anchor link
Bij DirectAdmin

Kies je domein (indien nodig) >> Site Summary / Statistics / Logs en bovenaan staat een tabelletje om je logs door te kunnen spitten.
 
Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 00:45:14
Quote Anchor link
Ik heb het gevonden alleen beland ik op een lege pagina wanneer ik de error logs open? kan het zo zijn dat ik iets als error registratie moet aanzetten? Ik vind alleen het bestand Oct-2017.tar.gz maar kan dit nergens fatsoenlijk in bekijken..
Gewijzigd op 21/10/2017 00:46:49 door Jelle de Bruin
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2017 00:51:03
Quote Anchor link
Ik zie gewoon errors in mijn eigen DirectAdmin.
Die tar.gz (gecomprimeerd archief, gebruik WinRar eens) is bedoeld voor backup van de logs. Elk dag worden ze even na twaalfen 's nachts netjes gearchiveerd.

Zet anders foutmeldingen aan in PHP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);
?>
Gewijzigd op 21/10/2017 00:51:30 door - Ariën -
 
Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 00:51:21
Quote Anchor link
ow nu kan ik wel wat zien er staat:
PHP Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/_include-config.php:17

en op lijn 17 staat:
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`='0' WHERE `cash`< 0");

blijkbaar wordt mysql_query niet meer gebruikt alleen al mijn scripts zijn jaren oud en staan waarschijnlijk vol met oude commandos. is het mogelijk om mijn hosting aan te passen naar een oudere versie van php? ik heb al php versie naar 4.4 aangepast en geprobeerd maar dat helpt niet..

Toevoeging op 21/10/2017 00:52:57:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);
?>


Foutmeldingen in php werkt echt perfect.. Vroeger stond dit standaard ook al aan lol is er een manier om dit alles weer terug te krijgen denk je?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2017 00:55:12
Quote Anchor link
PHP 4.4? Serieus?...
Die is van 2005(!) ofzo, en dus ruim 12 jaar oud!

Juist, overstappen op de MySQLi-functies of PDO. Of je PHP downgraden naar PHP 5.6 of lager. Maar dat is niet aan te raden.

Om dit goed werkend te krijgen zul je het hele script moeten doorlopen, en dat is een enorm werk.
gezien je al zegt dat het een oud script is, lijkt de vuilnisbak mij eigenlijk beter. Want er is in de laatste jaren zoveel veranderd aan PHP en de veiligheid, dat een 'rewrite from scratch' een beter idee zou zijn. En dan niet alleen vanwege dit argument... ;-)

En als het even om het 'proberen en snel ombouwen' gaat vanwege nostalgische gevoelens. Bespaar die tijd ;-)
Gewijzigd op 21/10/2017 00:58:25 door - Ariën -
 
Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 01:03:09
Quote Anchor link
Ik heb hier veel tijd voorover maar alles aanpassen is gewoon teveel. Ik ga dus proberen een nieuwe (wat meer bij de tijd) maffia game te vinden en deze te herbouwen. Mocht dit echt niet lukken ga ik met de oude php versies werken. in iedergeval super bedankt voor de hulp ik had niet verwacht dat php zo snel groeit. Top service!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2017 01:08:20
Quote Anchor link
Ik zou niet te lang op oude PHP-versies doorboorduren. Ooit komt er een moment dat je hosting die ook zal verwijderen op het moment dat er geen security-updates meer voor komen.

Ik heb zelf wel eens wat Maffia-games gezien, maar alles was een beetje een allergaartje. Er worden veel onnodige berekeningen en requests gedaan waardoor veel servers overbelast konden raken, met name je meer bezoekers krijgt. Caching zit er haast zelden in, en dan heb ik het nog niet over de veiligheid waarbij er veel md5() gebruikt werd. Dat is inmiddels al lang gekraakt.

Mijn advies is gewoon om vanaf de grond af aan een nieuwe te bouwen, en dan zeker de boel goed stresstesten, benchmarken en optimaliseren. Je wilt het niet ten onder laten gaan door je succes.
Gewijzigd op 21/10/2017 01:09:30 door - Ariën -
 
Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 03:29:11
Quote Anchor link
Van de grond af aan een nieuwe opbouwen heb ik te weinig ervaring voor.. Ik wil toch mijn oude game weer online hebben welke php versie zal ik dan gebruiken? Ik heb in de directadmin geprobeerd de versie aan te passen naar 4.4 en 5.6 maar ik krijg dan nog steeds dezelfde 500 error.. Weten jullie hoe ik dit voor elkaar krijg die oude versie zodat mijn scripts gewoon werken?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/10/2017 07:01:35
Quote Anchor link
mysql functies zijn prima om te bouwen naar mysqli functies. Ik zou zeggen verdiep je eens in de mysqli functies. Die worden overigens in twee smaken aangeboden:
1) Object Oriented
2) Procedural

Die laatste lijken het meest op de oude mysql functies.

Hier een artikeltje dat ik vond met een beetje googlen:
https://www.itfaq.nl/php-mysql-converteren-naar-mysqli/
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2017 08:37:34
Quote Anchor link
Op PHP 5.6 werken de mysql-functies gewoon. Dus check je error-log opnieuw. Er is vast wat anders mis.

Maar ik zou, als ik jou was, alles opbouwen naar MySQL Object-Oriënted.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/10/2017 10:59:52
Quote Anchor link
Zet foutmeldingen tonen eens aan!
 
Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 18:57:50
Quote Anchor link
foutmeldingen tonen aangezet en draai nu op php 5.6 dus in principe zou mysql_query moeten werken toch?

ik krijg de volgende error dat houd in dat toch mysql_query niet werkt.
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/_include-config.php:17 Stack trace: #0 /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/signup.php(5): include() #1 {main} thrown in /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/_include-config.php on line 17

op lijn 17 staat de volgende regel en daar staat trouwens heel mijn site mee vol.
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`='0' WHERE `cash`< 0");

als ik dit verander in
mysqli_query("UPDATE `[users]` SET `cash`='0' WHERE `cash`< 0");
krijg ik een andere error. Maar het liefst gebruik ik gewoon de huidige code..
Gewijzigd op 21/10/2017 18:58:03 door Jelle de Bruin
 
Paul van de Peut

Paul van de Peut

21/10/2017 20:09:15
Quote Anchor link
Je krijgt de mysql errors i.v.m je configuratie in je php.ini file. Daar laad jij niet mysql extension in. Dat staat vanaf php 5.5.0 standaard uit omdat het niet meer ondersteund wordt. om dit aan te zetten moet je de php.ini bestand. Zoek naar de regel:
;extension=php_mysql.dll (ik gebruik windows server in linux ziet de regel er iets anders uit begint wel met ;extension=php_mysql)

Haal hier de ; weg en herstart je webserver. Dan zou het moeten werken.

Let op: Vanaf php 7.0.0 kun je je script niet meer gebruiken als je niet omzet naar mysqli of pdo
 
Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 20:24:42
Quote Anchor link
met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php phpinfo(); ?>
krijg ik te zien dat mijn php.ini bestand hier staat:
/usr/local/php70/lib/php.ini

maar deze folder directory is niet te vinden in mijn ftp weet iemand waar ik deze kan vinden? Ook staat er in de url php70 terwijl mijn php op 5.6 staat ingesteld maakt dat uit? bedankt voor de goede reacties
 
Paul van de Peut

Paul van de Peut

21/10/2017 20:28:46
Quote Anchor link
Hmmm. Kun jij eens een pagina uploaden genaamd info.php. Daarin zet je die info code en geef even de link zodat ik kan zien wat er allemaal aan of uit staat.

bestand: info.php
Code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo phpinfo();
?>
 
Jelle de Bruin

Jelle de Bruin

21/10/2017 20:29:18
 
Paul van de Peut

Paul van de Peut

21/10/2017 20:32:13
Quote Anchor link
Jelle de Bruin op 21/10/2017 20:29:18:


Je php staat niet op 5.6 maar op 7.0.23.

Huur jij een hosting pakket of draai jij je server zelf?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.