Problemen met mail() function

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

09/05/2004 21:50:00
Quote Anchor link
Ik heb een eigen server staan met daarop Apache 1.3.23 en PHP draaien. Nu wil ik graag een reactie formulier maken die mij een email stuurt, dit kan met de mail() functie binnen php. Als ik een form maak met de juiste parameters krijg ik als resultaat in mijn browser : <b>Server Error in e:\web\email.php on line 14</b>
In de PHP.ini heb ik de SMTP als op de SMTP van mijn ISP gezet zodat er altijd een werkende SMTP is. Is deze fout en fout in mijn script of ligt dit aan mijn server???
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 23:56:33
 
SerpenT

SerpenT

09/05/2004 21:56:00
Quote Anchor link
ik heb het zelfde gedaan als jij maar dan heb ik ms iis (omdat ik php niet krijg geinstaleerd op apache*schaam*) maar bij mij werkt het wel dus ik denk niet dat het aan de SMTP van je ISP ligt, ligt eerder aan je script of aan apache, maar zoals ik al zei: van apache snap ik geen hol :s.
 

09/05/2004 21:59:00
Quote Anchor link
Dit is mijn script :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
 if ($action=="sendmail")
 {

      mail ("[email protected]", "$subject" , "
      Email-adres: $from
      Subject: $subject
      IP adress:$REMOTE_ADDR
      Bericht: $message "
);
 }

?>

<form action="email.php?action=sendmail" method="post" name="form1" >
Email adres : <input type=text size="25" name="from"><br>
Subject : <input type=text size="25" name="subject"><br>
Message : <textarea rows="10" cols="25" name="message"></textarea><br>
<input type=submit value="Submit"><input type=reset value="Reset">
</form>

maar ik heb ook een blanco php script gemaakt met dit erin :
mail("[email protected]", "Test", "Dit is een test");

en daarmee kreeg ik dezelfde error....
 
Mitch X

Mitch X

09/05/2004 22:18:00
Quote Anchor link
Moet je ff instellen in PHP.ini :)
Zoek naar dit en vul het goed in:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.provider.nl (je SMTPserver van je provider)

; For Win32 only.
sendmail_from = [email protected] (je mailadres)

; For Unix only. You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =
 

09/05/2004 22:23:00
Quote Anchor link
Deze heb ik dus idd aangepast, maar steeds krijg ik een server error :

Warning: Server Error in e:\web\test.php on line 2

Met dit script :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
mail("[email protected]", "Test", "Dit is een test");
?>


Ik snap er niets van. Na het aanpassen van mijn php.ini heb ik de gehele server zelfs herstart.
 
Mitch X

Mitch X

09/05/2004 22:35:00
Quote Anchor link
Het script is nix mis mee.
Heb um zelf ffies getest ...
Je zal het tog bij je eigen server moeten zoeken.
 
Michael Verbeek

Michael Verbeek

10/05/2004 08:23:00
Quote Anchor link
Ik kreeg ook al het idee dat het niet aan het script zou liggen, maar ik kan niet vinden waar het probleem dan op de server zou zijn.
 

20/05/2004 15:04:00
Quote Anchor link
Ik wil hetzelfde doen... ik heb phpdev draaien (een bundel van php, mysql, apache..de hele meuk.) en nou moet ik nog een smtp server invoeren in php.ini. Maar jongens.. dit kan toch niet zonder logingegevens??? als elke debiel mijn smtp-server kan aanspreken zonder password enzo..dan ben ik zuur. geen wonder dat niet lukt...maar hoe dan?
 
Mitch X

Mitch X

20/05/2004 16:21:00
Quote Anchor link
Gewo0n dit invullen:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.provider.nl (je SMTPserver van je provider)

; For Win32 only.
sendmail_from = [email protected] (je mailadres)

; For Unix only. You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =

Geen user of password nodig :)
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/05/2004 17:26:00
Quote Anchor link
Quote:
Maar jongens.. dit kan toch niet zonder logingegevens??? als elke debiel mijn smtp-server kan aanspreken zonder password enzo..dan ben ik zuur

Draai jezelf dan je SMTP-server? Het lijkt me niet, maar als het wel zo is, dan kan je hat natuurlijk altijd nog zo instellen dat je alleen van die SMTP-server gebruik kan maken vanaf je eigen IP-adres.

Meestal gebruik je dus de SMTP-server van je Internet Service Provider (ISP). Daar heb je geen wachtwoord voor nodig. Meestal controleert de ISP zelf of de SMTP-server wordt aangesproken vanaf een bekend IP-adres. En je server komt daar natuurlijk vandaan.

Ik denk dat je met je user/password combinatie in de war bent met de POP3-server (inkomende mail). De POP3-server heeft wel altijd een user/password nodig (of hij moet heel brak ingesteld zijn).

Elwin
 
Arend a

Arend a

20/05/2004 19:43:00
Quote Anchor link
Als je mail wilt ontvangen moet je ook een smtp server draaien. een zogenaamde MTA (Mail Transfer Agent), vervolgens kan je vanaf daar via POP3/IMAP/andere protocollen je mail lezen.

een typische configuratie van een mailserver is dat je vanaf localhost en een bepaalde set van trusted hosts kan versturen naar andere MTA's, en vanaf alle hosts kan versturen naar je eigenlijk MTA (domeinen die op je eigen smtp server draaien, die hoeven niet doorgestuurd te worden naar een andere mailserver).
 

03/06/2004 10:11:00
Quote Anchor link
Hallo ik heb ook een probleem met apache of mijn php script is niet goed.

Ik krijg de foutmelding:

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in d:\appserv\www\login\registreren.php on line 83

Ik heb de smtp wel goed ingesteld en mijn email adress ook.

Ik heb voor de zekerheid maar even dat script gebruikt wat hierboven stond. Maar helaas het werkte nog niet.

Wat moet ik nu nog doen om email te kunnen versturen vanaf mijn eigen server?
 
Michael Verbeek

Michael Verbeek

03/06/2004 11:04:00
Quote Anchor link
In welke file heb je de SMTP aangepast?

Er staan er namelijk 2 op je HDD.
c:\apache\php\php.ini en in c:\winnt\php.ini

Volgens mij wordt de 2e niet gebruikt, maar de eerste, dit heeft bij mij het probleem opgelost.

Succes.
 
Arend a

Arend a

03/06/2004 12:13:00
Quote Anchor link
Dat lijkt me een logische fout - er wordt immers naar een smtp server op localhost gezocht - ik ga er vanuit dat je die daar niet hebt draaien.

Grtz,

Arend
 

20/06/2004 17:44:00
Quote Anchor link
ik had ook het probleem dat ik deze melding kreeg ongeacht het aanpassen van mn php.ini file :

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in d:\appserv\www\login\registreren.php on line 83

Ik heb dit nu kunnen omzeilen door een aanpassing in mijn php formulier.
Met de volgende regel omzeil je het php.ini bestand.
Misschien niet zo netjes, maar het werkt wel :)

ini_set("SMTP", "smtp.provider");
 
Mitch X

Mitch X

20/06/2004 21:31:00
Quote Anchor link
Pff kun je het net zogoed gelijk goed aanpakken en de PHP.ini gewo0n veranderen ...
 

21/06/2004 02:05:00
Quote Anchor link
Pff, dat werkte dus niet he, zoals in bovenstaande berichten werdt aangegeven ...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.