Problemen met mijn script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan

stefan

08/11/2008 09:27:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<form action="" enctype="multipart/form-data" method="post">
<input type="hidden" name="upload"><table>
<tr>
<td style="border-bottom:1px solid #CCCCCC; padding:20px;" align="center" bgcolor="#FFFFFF">
<?
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && isset($_POST['upload'])) {

if (empty($_FILES['foto']['name']) || !eregi('\.(gif|jpg|png|psd|bmp)$', $_FILES['foto']['name']) || file_exists($_FILES['foto']['name'])) {
$msg = '<font color="#FF0000">de foto kan niet ge&uuml;pload worden.</font><br><br>';
}
else {
if (move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'], $_FILES['foto']['name'])) {

$msg = 'de foto is ge&uuml;pload.<br><br>';
}
else {
$msg = '<font color="#FF0000">de foto kan niet ge&uuml;pload worden.</font><br><br>';
}
}


echo $msg;
}

?>

<input type="file" name="foto" size="30"><br />
<input type="submit" value="Upload">
<br></td>
</tr></table>
</form>


Alleen ik krijg het niet voor elkaar, om zelf aan te geven in welke map ik de afbeeldingen wil, en dat hij niet over bestandsnamen heen schrijft die al in de map staan.

Alvast bedankt voor je hulp!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 13:27:39
 
Tikkes C

Tikkes C

08/11/2008 11:25:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?PHP

//kijken of de foto al bestaat (of de naam iig.)
If(file_exists($_FILES['foto']['name'])) {

      exit ('<tr><td>De gekozen file (of filenaam) bestaat al, verander de filenaam of kies een andere file</td></tr>');

   }


?>



om je foto in de juiste map te zetten doe je move_uploaded_file(JE_FILE_IN_TEMP, "hierjemap");

die map moet er staan! je map noemt bijvoorbeeld fotoalbum, dan wordt het zo:
move_uploaded_file(JE_FILE_IN_TEMP, "fotoalbum/");

let ook dat je dergelijke scripten extra beveiligd want je laat mensen bestanden uploaden! hier kan wel eens iets schadelijk tussen zitten!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tikkes C
 
Stefan

stefan

08/11/2008 13:30:00
Quote Anchor link
Ik kom er niet uit, dat laatste met die mappen. Kun jij het misschien in mijn script zetten. Alvast bedankt

Warning: move_uploaded_file(kir/wallie_halfbig.png) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/deb5445/domains/habbowereld.nl/public_html/v4/kir/index.php on line 27

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpU9SZte' to 'kir/wallie_halfbig.png' in /usr/home/deb5445/domains/habbowereld.nl/public_html/v4/kir/index.php on line 27
de foto kan niet geüpload worden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door stefan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.