Procent berekenen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Applicatie developer

Wil jij werken aan complexe IT-systemen bij een van de grootste logistieke werkgevers ter wereld? Als ontwikkelaar bij UPS werk je aan opkomende technologieën en DevOps processen om ervoor te zorgen dat onze logistieke processen zo soepel en efficiënt mogelijk verlopen. Dit ga je doen Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en concepten, bouwt efficiënte en testbare code, identificeert en integreert modulaire software en levert geïntegreerde unit tests. Dit doe je samen met

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

C# developer gezocht met affiniteit voor machines

Voor een bedrijf in de regio Den Haag zijn we momenteel op zoek naar een .NET developer met affiniteit voor de techniek. De organisatie richt zich op het fabriceren van technische apparatuur die gebruikt wordt door industriële bedrijven. Ondanks dat software een steeds belangrijkere rol speelt binnen de organisatie en bij hun producten, bestaat de core business uit het bouwen van machines. Het is dan ook geen functie waarbij je 8 uur per dag achter je PC zal zitten om alleen te programmeren. Naast het programmeren van nieuwe onderdelen van hun administratieve systeem zal je namelijk een groot deel van

Bekijk vacature »

Front End Developer Medior

Functieomschrijving Neem jij graag de verantwoordelijkheid op je? Zie jij complexiteit als een uitdaging en schrikt een applicatie waarmee dagelijks meer dan 100.000 medewerkers worden gepland je niet af? Dan ben je bij onze opdrachtgever aan het juiste adres! Onze opdrachtgevers Workforce Management software en services dragen bij aan het slimmer plannen van personeel. Zij helpen zelfstandige ondernemers en formules om een balans te vinden tussen loonkosten en productiviteit. Een juiste balans heeft een positieve uitwerking op de winkelbeleving en daardoor ook op de klanttevredenheid. De workforce managementsoftware draait in meer dan 1000 winkels in Nederland, België en Duitsland en

Bekijk vacature »

Senior front-end developer - Innovadis

Innovadis is op zoek naar een Senior front-end developer. Functie omschrijving Je begint de dag met de laatste puntjes op de ‘i’ te zetten van je lopende project. Na de dagelijkse stand-up zet je al je werkzaamheden voor de dag even op een rijtje en deel je je dag in. Als frontender werk je samen met de consultants, ontwikkelaars en interaction designers om te bouwen aan de interfaces van webportalen en apps. Je werkt vol enthousiasme en creativiteit aan de toffe projecten van onze verschillende opdrachtgevers. ’s Middags lunch je gezellig samen met je collega’s of je gaat lekker een

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile-ontwikkelteam zoekt een gedreven Mobile App Ontwikkelaar. Ben jij analytisch en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. Je kunt hierbij denken aan apps voor verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de sterilisatieafdeling en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on-mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg). Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en

Bekijk vacature »

IAM developer

Functieomschrijving IAM, voor jou hoeven we dat niet te vertalen toch? Want jij weet exact waar wij het over hebben bij het benoemen van Identity Access Management. Ben je toe aan een informele, mensgerichte omgeving met vrijheid, ondernemerschap, creativiteit en focus op innovatie? Dat zijn wij! En laten wij nou op zoek zijn naar jou, een IAM developer die ons team helpt Randstad naar een veilige toekomst te helpen. Als IAM developer bij ons ben jij samen met de overige teamleden aanspreekpunt binnen de organisatie ten behoeve van functionele en technische vragen omtrent Identity & Access Management. Samen met andere

Bekijk vacature »

Senior Full stack C# developer

As a developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as team members located in other parts of the world. You’ll be working on projects and implementations

Bekijk vacature »

Lead developer

Lead developer DWA, Gouda Nuttig inzicht uit data begint bij jou! De digitale producten die jouw team van developers ontwikkelt, helpen ons om gebouwen en installaties slim, gestandaardiseerd en continu te kunnen monitoren. Met als doel dat ze optimaal en duurzaam presteren. Door het ontwikkelen van digitale tools draag je bij aan de ontwikkeling van digital twins van klimaattechnische installaties, optimale benutting van IoT-data, het halen van BREEAM-/LEED-/WELL-eisen. Als Lead developer (vestiging Gouda) ben je het centrale aanspreekpunt van een team dat momenteel bestaat uit vier developers. Je denkt na over de opgave, het grotere plaatje en de integratie van

Bekijk vacature »

Java Developer / Redesign / Complex / Overheid

Bedrijfsomschrijving Bij deze overheidsinstantie zal je terecht komen in een DevOps team van 5 man/vrouw groot. 4 daarvan houden zich bezig met het (door)ontwikkelen van de applicaties en 1 iemand is verantwoordelijk voor het testwerk. Echter, doordat ze steeds meer geautomatiseerd testen en richting CI/CD willen gaan, zal jij je daar ook zeker mee gaan bemoeien! Zoals gezegd kom je in een erg complexe omgeving terecht. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat je met diverse Europese lidstaten en veel verschillende componenten te maken hebt. Dit maakt het daardoor erg uitdagend, maar niet minder leuk! Daarnaast zijn zij

Bekijk vacature »

Business developer / account manager / marketing

Ben je op zoek naar een functie waarin je ál je kwaliteiten kan benutten? Wat deze functie zo gaaf maakt, is de diversiteit. Je gaat zowel aan de slag met marketing communicatie plannen, als in de sales. Jij gaat met je team dit gave product grootschalig op de markt brengen, gaaf toch?! Als business developer zoek jij distributiepartners in Nederland, maar ook in België en Duitsland. Wie weet welke landen daarna nog volgen! Het bedrijf is actief in duurzame energie, dus fijn als jij daar ook ervaring/affiniteit mee hebt. Wat bieden wij jou Direct op contract bij de opdrachtgever Goed

Bekijk vacature »

PHP developer

Voor een klant van Computer Futures ben ik op zoek naar 2 PHP developers. Het gaat om een complex project wat veel maatwerk vereist. Dit heeft te maken met de wensen van verschillende klanten. De klant levert een applicatie voor zowel klanten in Nederland als internationale klanten. Ben je iemand die graag aan complexe projecten werkt, graag met gedreven collega's werkt en ook nog met een internationaal aspect? Dan past deze opdracht bij jou. Technisch: PHP SQL ervaring Testing Ci/CD Scrum Algemeen: Locatie: Utrecht ( momenteel remote ) Start: ASAP Taal: Nederland sprekend Uren: 32 - 40 uur Tarief: in

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Heb jij kennis en ervaring met C#? Ben je technisch en heb je goed gevoel voor design? Wil jij met jouw kennis de zorg verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan Als Front-end Developer bij Zorgplatform ga je werken aan de interface voor zorgprofessionals. Zorgplatform is een platform waarmee medische gegevens op een veilige manier uitgewisseld worden met andere instanties binnen de zorgsector. Zorgplatform ondersteunt onder andere het verwijzen van patiënten, het overdragen van patiënten en de gezamenlijke behandeling (shared care). Dit is hét nieuwe werken in de zorg. Met jouw oog voor design ga je aan

Bekijk vacature »

Junior Developer Fullstack Java DevOps Cloud

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een grote organisatie en is actief in de financiële sector. Binnen Europa bieden zij veel verschillende producten en diensten aan. De afdeling waar je komt te werken richt zich op het digitaliseren van primaire digitale processen. Wat digitale processen betreft lopen wij in Nederland ver voor op andere landen in Europa! Deze services wil de organisatie ook aanbieden aan hun collega’s en klanten in landen zoals België, Frankrijk en Duitsland. Jij en je team zijn verantwoordelijk voor de digitalisatie van de primaire processen en deze vervolgens te optimaliseren & automatiseren. Binnen het team zal je end-to-end

Bekijk vacature »

Backend .NET Developer C# Voetbal

Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie in de regio Den Haag zal je als .NET Developer terecht komen in een multidisciplinair team met 5 andere Programmeurs. In jouw rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van mobiele applicaties met meer dan 4 miljoen gebruikers wereldwijd. Als Backend Developer zal je dagelijks werken met C#, .NET Core, Kubernetes en een SQL Database. Voor het onderling communiceren van de microservices wordt gebruik gemaakt van RabbitMQ. Je krijgt energie van technische uitdagingen en je werkt graag samen. Verder zul je in vele projecten deelnemen, zorg je voor nieuwe features, los je diverse bugs

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 20:47:41
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ik wil dus het percentage van een bepaalt event berekenen.

Stel ik heb:

$tijdNu = date("H:i"); // (Word dus bijv: 20:46)

Nu heb ik ook een vaste tijd staan

$tijdVast = "21:30";

Hoe bereken ik nu, in percentages hoe ik aan 21:30 raak. (Dus bijv. 10% verstreken sinds 21:30 )

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

01/03/2021 05:23:38

Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/10/2010 20:59:24
Quote Anchor link
Begrijp je vraag niet. Hoe kom je op 10% in je voorbeeld? Waar is dat op gebaseerd?
Je hebt een tijdnu (dit moment) en een tijdvast (in verleden). Het verschil tussen die twee is altijd 100% op moment van berekenen?! :s

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 21:00:26
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 22/10/2010 20:59:24:
Begrijp je vraag niet. Hoe kom je op 10% in je voorbeeld? Waar is dat op gebaseerd?
Je hebt een tijdnu (dit moment) en een tijdvast (in verleden). Het verschil tussen die twee is altijd 100% op moment van berekenen?! :s

Ik wil dus eigenlijk, in procenten tegen de 21:30 aankomen.

Dus:

Tijd nu is 21:00

Hoeveel procent nog tot 21:30, snapje?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/10/2010 21:07:01
Quote Anchor link
Ik begrijp het nog steeds niet.
Je werkt met twee tijden? Nu (21.08) en vast (21.30).
Verschil is 22 minuten, maar hoe wil je dit in een percentage uitdrukken (en waarom)?

Moet er ook nog rekening worden gehouden met dagen?!
Gewijzigd op 22/10/2010 21:10:34 door Obelix Idefix

Noppes Homeland

Noppes Homeland

22/10/2010 21:25:04
Quote Anchor link
Denk nu toch eens na, dat behoort toch tot de basisrekenkunde

tijdverschil = eindtijd - tijdnu
perc = 100- ( tijdsverschil * 100 / eindtijd )

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 21:26:09
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 22/10/2010 21:07:01:
Ik begrijp het nog steeds niet.
Je werkt met twee tijden? Nu (21.08) en vast (21.30).
Verschil is 22 minuten, maar hoe wil je dit in een percentage uitdrukken (en waarom)?

Moet er ook nog rekening worden gehouden met dagen?!

Omdat ik een progressbar hiermee wil vullen! :)

Toevoeging op 22/10/2010 21:57:25:

Noppes Homeland op 22/10/2010 21:25:04:
Denk nu toch eens na, dat behoort toch tot de basisrekenkunde

tijdverschil = eindtijd - tijdnu
perc = 100- ( tijdsverschil * 100 / eindtijd )

Als ik jouw berekening gebruik, dan begint hij gelijk op zon 97%..

Stel ik heb nu de waarde, als tijd die NU is zeg maar:

2200 ( Als tijd, zonder ":")

En ik moet naar de tijd:
2300 ( OOk zonder ":")

Hoe moet je dat in procent berekene?

Pim -

Pim -

22/10/2010 22:01:15
Quote Anchor link
Maar tijd heeft geen beginpunt. Je lijkt aan te nemen dat dat het uur 0 is, maar dat slaat toch nergens op?

En @Noppes:
procentuele toename = (eind-begin) / begin * 100% - 100%

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 22:05:58
Quote Anchor link
Pim de Haan op 22/10/2010 22:01:15:
Maar tijd heeft geen beginpunt. Je lijkt aan te nemen dat dat het uur 0 is, maar dat slaat toch nergens op?

En @Noppes:
procentuele toename = (eind-begin) / begin * 100% - 100%

Dus:

$percent = ( $tijdNaarToe - $tijdNu ) / $tijdNu * 100 - 100;

Zo?

Want dan doet de berekening nog raar..

- SanThe -

- SanThe -

22/10/2010 22:12:22
Quote Anchor link
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 22:20:03
Quote Anchor link
Ik zal het anders beschrijven. Ik ben dus bezig met een spelletje in PHP.

De gebruiker, kan een object kopen. Dit object word opgeslagen in MySQL, zoals volgt:

$bouwDatum = date( "Y-m-d H:i:s", time());

Dit word opgeslagen, als gebouwdedatum

Nu zit er ook echter een bouwtijd aan het object.
Bijv:
$bouwTijdObject = date("Y-m-d H:i:s" ,time() + ( 80 * 60 ) ); // Huidige tijd + 80 minuten.

Deze var $bouwTijdObject word opgeslagne in MYSQL ook.

Nu wil ik dus, in percentage's aangeven, hoever dit bouwen is.
Ik heb dus 2 variabelen, eentje waneer het object gebouwd is. En wat de datum nu is. Hoe dichter de tijd, bij de $bouwTijdObject hoe hoger het percentage zeg maar.
Hoe kan ik dit het bste doen volgens julie?
Gewijzigd op 22/10/2010 22:22:09 door Dennis Smink

Milo S

Milo S

22/10/2010 23:17:09
Quote Anchor link
Je moet 3 tijden hebben:
- begintijd
- huidige tijd
- eindtijd

Haal de begin tijd van de eindtijd af, dan heb je een getal
Haal de huidige tijd van de eindtijd af, dan heb je je verschil

deel het verschil door het getal maal honderd.

Houd er rekening mee dat het niet 2200 is voor 10 uur maar dat je terug moet rekenen naar secondes / minuten / uren... Persoonlijk zou ik voor seconden gaan dan kan je heel nauwkeurig zijn.

Pim -

Pim -

22/10/2010 23:20:42
Quote Anchor link
Aha, nu snap ik het.

Berekende variabelen horen niet thuis in een DB, je moet dus de bouwduur opslaan, niet het moment waarop het klaar is.

Je hebt dus $bouwDatum en $bouwDuur in sec.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$beginSec
= strtotime($bouwDatum);
$voortgang = (time() - $beginSec) / $bouwDuur; // In perunage (0-1)
$voortgangProcent = $voortgang / 100;

// Mss ook handig:
$resterendSec = $bouwDatum + $bouwDuur - time();
$resterendInterval = new DateInterval($resterendSec);
// Zie http://nl3.php.net/manual/en/dateinterval.format.php om dat mooi weer te geven.
?>

- Raoul -

- Raoul -

23/10/2010 08:44:48
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 22/10/2010 22:12:22:
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.

50% dus.

Pim -

Pim -

23/10/2010 13:06:36
Quote Anchor link
Want?

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 14:45:22
Quote Anchor link
Pim de Haan op 23/10/2010 13:06:36:
Want?

Inderdaad.

Pim -

Pim -

23/10/2010 14:53:52
Quote Anchor link
Oh je bedoelt dat de helft van een procent eigenlijk vijftig procent is? Of de helft van de helft eigenlijk de helft is? Of dat 12 uur en 30 seconden hetzelfde is, omdat het beide de helft is van respectievelijk een dag en een minuut?

Dennis Smink

Dennis Smink

23/10/2010 14:59:16
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 23/10/2010 14:45:22:
Pim de Haan op 23/10/2010 13:06:36:
Want?

Inderdaad.

Inderdaad wat? Onderbouw je opmerking eens?

Overigens is het opgelost.
Gewijzigd op 23/10/2010 14:59:33 door Dennis Smink

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 15:02:03
Quote Anchor link
@Dennis: Dat slaat niet op jou hoor, maar op de opmerking '50% dus' waarin de logica ver te zoeken is. Jij hebt het daarna stukken beter uitgelegd zodat het weer te snappen was.

Internet Verslaafde op 23/10/2010 08:44:48:
SanThe Nvt op 22/10/2010 22:12:22:

50% dus.
Gewijzigd op 23/10/2010 15:03:56 door - SanThe -

Robert Deiman

Robert Deiman

23/10/2010 15:05:35
Quote Anchor link
Een half uur is een half heel uur. Een half = altijd 50%, een helft van iets is namelijk 1/2 of 50%, dat zal er zijn bedoeld.
Niet dat het hier wat toevoegt, maar ik vermoed dat daar die opmerking voor was.

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 15:08:38
Quote Anchor link
Robert Deiman op 23/10/2010 15:05:35:
Een half uur is een half heel uur. Een half = altijd 50%, een helft van iets is namelijk 1/2 of 50%, dat zal er zijn bedoeld.
Niet dat het hier wat toevoegt, maar ik vermoed dat daar die opmerking voor was.

Dat vermoed ik inderdaad ook. Echter de link met een héél uur is er niet. Vandaar dat het niet logisch is. Een half uur is inderdaad 50% van een héél uur, maar slechts 25% van twee uur.

Karel hertens

karel hertens

23/10/2010 15:34:37
Quote Anchor link
Als je begin tijd 21:30 is en het is nu 22:30 is er dus een uur verstreken.

Dat is dus 1/24 deel van een dag (100/24)x1=4,166667% per uur. je kan er dus vanuit gaan dat elk uur 4.1 procent opleverd.

4.166667/60 minuten= 0.0694444444 dus als je er 8 uur en 32 minuten verstreken is wordt dit: 8x 4.16667 + 32 x 0.0694444 = %
of: 24/8.32=2.88461 dus 100/2.88461=34,6667% van de dag.

Ik hoop dat het duidelijk is dat je dus hebt dat 24 uur 100% is en 12uur 50% hierdoor hoef je alleen het tijdsverschil te weten en kun je doormiddel van deze berekening het procentuele tijdsverschil te zien krijgen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.