product combinaties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Lars Anderson

Lars Anderson

23/03/2012 16:17:21
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het maken van een design voor een webshop database.
Ik wil hierbij gebruik maken van product combinaties.
Bijvoorbeeld:
een mp3-speler kost € 25,-
een koptelefoon kost € 10,-
een mp3-speler + koptelefoon kost € 30,-

Ik heb nu de volgende tabellen (met de relevante velden):

products (key: product_id, fields: combo_id)
combos (key: combo_id, fields: combo_price)
combo_products (key: combi_id & product_id, field: main_product[Y/N] )

Op deze manier heb ik de combo's aangemaakt en kan ik ze weergeven op de product pagina van het main_product.

Wanneer een combo product verkocht wordt moet de voorraad van de verschillende artikelen van de combo afgeboekt worden. Dus nu komt de vraag... hoe ga ik dit verwerken in de order afhandeling. De huidige structuur hier is:

orders (key: order_id)
order_products (key: order_product_id & order_id & product_id, fields: order_product_quantity)

Ik ben dus op zoek naar een nette manier om er voor te zorgen dat het combo product als één product op de order staat, maar toch de individuele producten uit deze combo te herkennen zijn.
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.