profielfoto`s in database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart de kinkelaar

bart de kinkelaar

21/02/2015 16:34:21
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een pagina waarop je je eigen profiel kan zien.
Nu is het gelukt om diegene zijn Username en wachtwoord te weergeven uit de database.
Maar nu wil ik dat hij ook op die pagina zijn profielfoto kan zien, die opgeslagen is in de database.

Mijn vraag is dus hoe ik een plaatje in een database krijg en hoe ik dat weergeef op een pagina vanuit de database?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:52:47
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/02/2015 17:30:05
Quote Anchor link
Plaatjes hoor je als bestanden op te slaan. Dus gewoon uploaden via PHP, waarbij je op de veiligheid let. En dan kan je het relatieve bestandsnaam opslaan in het 'avatar'veld in de database.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/02/2015 18:09:54
Quote Anchor link
Of je laat de bestandsnaam gelijk zijn aan het userid, en converteer je de afbeelding altijd naar een jpg-afbeeling. Dan hoef je slechts een boolse waarde bij te houden (avatar yes/no) die aangeeft of iemand een plaatje heeft geupload (scheelt je weer een file-check operatie in PHP). De naam van de (mogelijk aanwezige) afbeelding is dan altijd /<relatief pad>/<user id>.jpg.
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

21/02/2015 20:17:37
Quote Anchor link
Maak een rij in je users tabel aan als "extentie", en in je script waar je het opvraagt moet je een fetch maken die de user.extentie pakt, zit momenteel op mijn telefoon, dus excuses als dit wartaal is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.